Ik vind 1 Gb toch wat te weinig worden voor alles wat ik met m'n PC doe, maar om eerlijk te zijn is het vooral Battlefield2 dat me aanzet om m'n geheugen van 1 Gb naar 2 Gb uit te breiden ...
Nu heb ik in m'n PC hetvolgende geheugen zitten :
Corsair TwinX PC3200c2 (2x 512Mb) DDR Sdram @ 220Mhz @ 2.75v - 2.5-3-3-8
Op de website van de voornaamste (lees: goedkoopste) winkel in .be vind ik :
CORSAIR TWINX Matched DDR 1024MB (2x512MB) 400Mhz PC3200 CAS2 HSP
Nu ben ik er bijna zeker van dat dat hetzelfde type geheugen is dat ik al in m'n PC heb zitten.
Maar ik heb m'n origineel geheugen al een hele tijd geleden gekocht, ik vermoed meer dan een jaar geleden. Kan ik er zeker van zijn dat mijn oud geheugen goed gaat samenwerken met dat nieuwe geheugen dat ik ga kopen? Stel dat Corsair beslist heeft om er een ander merk chipjes op te prikken, en dat de timings niet helemaal 100% meer kloppen (zéér kleine afwijkingen zijn toch altijd mogelijk dacht ik zo) ...
Kortom, als ik dat geheugen erbij prik, ga ik dan de volle performance hebben, en geen onaangename verassingen tegenkomen? Of is het beter om m'n 1 Gb die ik nu heb te verkopen, en 2 Gb 'nieuw' geheugen kopen?
Nu heb ik in m'n PC hetvolgende geheugen zitten :
Corsair TwinX PC3200c2 (2x 512Mb) DDR Sdram @ 220Mhz @ 2.75v - 2.5-3-3-8
Op de website van de voornaamste (lees: goedkoopste) winkel in .be vind ik :
CORSAIR TWINX Matched DDR 1024MB (2x512MB) 400Mhz PC3200 CAS2 HSP
Nu ben ik er bijna zeker van dat dat hetzelfde type geheugen is dat ik al in m'n PC heb zitten.
Maar ik heb m'n origineel geheugen al een hele tijd geleden gekocht, ik vermoed meer dan een jaar geleden. Kan ik er zeker van zijn dat mijn oud geheugen goed gaat samenwerken met dat nieuwe geheugen dat ik ga kopen? Stel dat Corsair beslist heeft om er een ander merk chipjes op te prikken, en dat de timings niet helemaal 100% meer kloppen (zéér kleine afwijkingen zijn toch altijd mogelijk dacht ik zo) ...
Kortom, als ik dat geheugen erbij prik, ga ik dan de volle performance hebben, en geen onaangename verassingen tegenkomen? Of is het beter om m'n 1 Gb die ik nu heb te verkopen, en 2 Gb 'nieuw' geheugen kopen?
iPhone 12 Pro 128GB MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)