Toon posts:

Relay (Redirect) Gebruiken... Hoe? (Voor spel)

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Thnx to VSO weet ik nu wat ik wil :P

even korte uitleg: Ik speel een spel, en een vriendin van mij speelt het ook. Haar land wordt geblokkeerd door het spel, omdat ze uit het verkeerde land zit. Ze moet daar nog 1 jaar zijn, en ze wil het spel spelen. VSO Had me uitgelegd, dat dat met een Relay kan, en dat ik dit dus zo moet(wil) doen:

Zij --------> Ikke ----------> Spel

Ik wil dat zij, via mij naar het spel connect.
Ik wil op een legale manier dit voor elkaar krijgen, zonder trojans dus, maar ik heb het windows programma niet. Wat ik zoek is een soort van Port - Redirect Programma .
Poorten openen is geen probleem.

Wie er zo'n programma weet, please reply (of reply als je een andere manier weet)

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

In de FAQ (poortmapping) staat een programma(analogx-poortmapper) wat we ontdekt hebben is dat het mogelijk moet zijn om op haar PC de poort naar zijn PC te sturen .. (via een router in zijn netwerk naar zijn pc) die het dan weer naar de game server stuurt maar ... iemand ervaring hiermee ?

het beste om dit te testen lijkt mij om het spel op zijn pc te starten te zorgen dat het analogx-poortmapper dit blokkeert en doorstuurt naar een andere pc in zijn netwerk en via die pc weer doorsturen naar de game server ...

maar nog steeds is de vraag wie kent het programma ? om dit voor elkaar te krijgen .. en is dit mogelijk .. volgens de minimale tekst van de maker is dit mogelijk ...

[ Voor 44% gewijzigd door vso op 05-07-2005 17:26 ]

Tja vanalles

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 14:36

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

door middel van (open)SSH en putty kan je port forwarding realiseren. Alle verkeer tussen je vriendin en jouw is encrypt.

In het kort;
jij moet SSH draaien. Zij moet putty zo configureren dat er een tunnel nmaar jouw wordt opgezet. Bij haar luistert haar PC dan op de local host. Zij zal dan een verbinding opzetten met 127.0.0.1 Putty vangt dat af en zet dat door naar jouw. Jouw PC forward dit weer naar de gewenste plaats.

OpenSSH en Putty zijn beide gratis. Ook zijn er ongetwijfeld met google enkele tutorials te vinden hoe dit goed werkende te krijgen.

http://www.google.nl/sear...&meta=&btnG=Google+zoeken

[ Voor 8% gewijzigd door BlaTieBla op 05-07-2005 17:24 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• vso
  • Niet online

vso

tja...

BlaTieBla schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:21:
door middel van (open)SSH en putty kan je port forwarding realiseren. Alle verkeer tussen je vriendin en jouw is encrypt.

In het kort;
jij moet SSH draaien. Zij moet putty zo configureren dat er een tunnel nmaar jouw wordt opgezet. Bij haar luistert haar PC dan op de local host. Zij zal dan een verbinding opzetten met 127.0.0.1 Putty vangt dat af en zet dat door naar jouw. Jouw PC forward dit weer naar de gewenste plaats.

OpenSSH en Putty zijn beide gratis. Ook zijn er ongetwijfeld met google enkele tutorials te vinden hoe dit goed werkende te krijgen.

http://www.google.nl/sear...&meta=&btnG=Google+zoeken
dit is leuk maar het spel moet denken dat het direct met de server praat dus de communicatie moet ondervangen worden en "redirected" worden over de tunnel ..
met telnet / ssh hoef je alleen het volgende commando te geven "telnet localhost:23" echter het spel kent IMHO zo'n commando niet

Tja vanalles

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 14:36

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

vso schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:29:
[...]

dit is leuk maar het spel moet denken dat het direct met de server praat dus de communicatie moet ondervangen worden en "redirected" worden over de tunnel ..
met telnet / ssh hoef je alleen het volgende commando te geven "telnet localhost:23" echter het spel kent IMHO zo'n commando niet
Dat is een kwestie van je hostfile aanpassen.
Als je normaal connect naar een.game.server.net, dan moet je in je hostfile het volgende neerzetten:

127.0.0.1 een.game.server.net

Dan denkt het spel nog steeds dat je naar de juiste server connect.
Het moet natuurlijk niet zo zijn dat er naar meerdere server tegelijkertijd een verbinding moet opzetten, want dan ga je de fout in.

Een andere oplossing zou dan zijn om een VPN tussen de vriendin en persoon in kwestie te leggen. Router functionaliteit zou dan de routering naar die server moeten gaan doen.

Hij een VPN server 'bouwen', zij een VPN client opstarten en gaan. Hij moet dan wel de routering in orde zien te krijgen.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• vso
  • Niet online

vso

tja...

tja ik hoop alleen niet dat de game het op IP adress connect ipv host name ..
want dan werkt de hostss file aanpassing niet ..

vpn zou weer latency cree-eren ...

maar ik denk dat in de hosts file de volgende aanpassing dan makkelijk is: er van uitgande dat er op hostname geconnect word

----------hostsfile-----------------
82.11.2.3 een.game.server.net
-----------------------------------------

82.11.2.3 = router/pc van TS

ts draait analogx-poortmapper die het weer doorsluist naar gameserver

[ Voor 11% gewijzigd door vso op 05-07-2005 17:49 ]

Tja vanalles

• vso
  • Niet online

vso

tja...

oke we zijn er dus achter dat de server een IP heeft ipv een naam

Tja vanalles

Verwijderd

Dan zorg je toch gewoon dat je een proxy draait of een socks servertje

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
even een vraagje : gaat dit niet bijzonder zwaar laggen ?
aangezien de data geeincrypt word , dan gedecrypt en dan doorgestuurd en weer terug

"Stilte, een gat in het geluid...."

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:52:
Dan zorg je toch gewoon dat je een proxy draait of een socks servertje
dat zou kunnen een programma (freeware ?)
Flapietoetoe schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 21:24:
even een vraagje : gaat dit niet bijzonder zwaar laggen ?
aangezien de data geeincrypt word , dan gedecrypt en dan doorgestuurd en weer terug
ligt eraan of je of je vpn gebruikt ja of nee ... maar encryptie lijkt me idd overbodig ..

Tja vanalles

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 09:46
Ik weet zo geen oplossing helaas, maar soms kan het helpen om erbij te zetten welk spel het betreft.

http://blog.bjornhouben.com

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een Windows VPN Server draaien.
En ik ga er vanmiddag voor zorgen dat ze naar me kan connecten,
maar, stel dat ze naar me connect. Gaat AL haar internet via mij?
Of kan ik ook nog instellen wat voor internet, want het hoeft alleen maar het spel te zijn.]

edit: en over dat proxy? Ik heb eeen heleboel proxy servers waarbij het ip het hoort te draaien. Maar hebben jullie dan een programma om .exes (programmas) dat daarbij al het internet via zo'n proxy gaat?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 07:41 ]

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 07:40:
Ik heb nu een Windows VPN Server draaien.
En ik ga er vanmiddag voor zorgen dat ze naar me kan connecten,
maar, stel dat ze naar me connect. Gaat AL haar internet via mij?
Of kan ik ook nog instellen wat voor internet, want het hoeft alleen maar het spel te zijn.]
het is alles of niks met vpn maar goed als je de vpn uitzet kan ze over haar eigen internet verbinding weer dingen doen
edit: en over dat proxy? Ik heb eeen heleboel proxy servers waarbij het ip het hoort te draaien. Maar hebben jullie dan een programma om .exes (programmas) dat daarbij al het internet via zo'n proxy gaat?
proxy moet zij draaien
jij moet de redirect draaien vpn is makkelijker

Tja vanalles

Pagina: 1