beste mensen en mensinnen...
ik ben bezig met een siteje om wat webcams op te laten zien. dit zijn gewoon .jpg files, en deze worden gerefreshed.
nu doe ik dit refreshen dmv javascript, omdat ik dan niet de hele pagina maar alleen het plaatje hoef te refreshen.
ik gebruik daar deze functie voor:
nu werkte dit niet niet, omdat de browser de plaatjes cached, en daarom ik maar 1 plaatje zie, en er dus niks gereload word.
daarom heb ik als tip gehad om het zo te doen
dit werkt WEL, maar toen kreeg ik een memoryleak. alle plaatjes blijven gecached, ook na de 'delete'
zo zit mijn lieve FF na een kwartiertje op 400MB ofzo.. niet echt liev dus.
nu vroeg ik me af hoe ik dit op zou kunnen lossen.
ik ben bezig met een siteje om wat webcams op te laten zien. dit zijn gewoon .jpg files, en deze worden gerefreshed.
nu doe ik dit refreshen dmv javascript, omdat ik dan niet de hele pagina maar alleen het plaatje hoef te refreshen.
ik gebruik daar deze functie voor:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| function refreshcam() { tmpImage = new Image() tmpImage.src = 'plaatje.jpg'; document.images.webcam.src = tmpImage.src; delete tmpImage; setTimeout("refreshcam()", 500); } |
nu werkte dit niet niet, omdat de browser de plaatjes cached, en daarom ik maar 1 plaatje zie, en er dus niks gereload word.
daarom heb ik als tip gehad om het zo te doen
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| function refreshcam() { var now = new Date(); tmpImage = new Image() tmpImage.src = 'plaatje.jpg?' + now.getTime(); document.images.webcam.src = tmpImage.src; delete tmpImage; delete now; setTimeout("refreshcam()", 500); } |
dit werkt WEL, maar toen kreeg ik een memoryleak. alle plaatjes blijven gecached, ook na de 'delete'
zo zit mijn lieve FF na een kwartiertje op 400MB ofzo.. niet echt liev dus.
nu vroeg ik me af hoe ik dit op zou kunnen lossen.
This message was sent on 100% recyclable electrons.