Ik heb een applicatie gemaakt in Visual Basic die via CMD (DOS) geinstalled wordt (naam.exe -install) als Windows service. Hij komt ook mooi in het lijstje te staan met als opstarttype 'automatisch'. Het probleem is alleen dat in dit programma ik een timer heb zitten die iedere 30 seconden iets doet. Als ik nu handmatig de service start, dan krijg ik de volgende error:
"De [naam]-service op Lokale computer is gestart en is daarna gestopt. Sommige services stoppen automatisch als ze niets te doen hebben, bijvoorbeeld de Performance Logs and Alerts-service."
Ik heb mijn programma vergeleken met dat van een collega, maar er lijkt niets raars te zitten in zijn of mijn programma. Dus mijn vraag nu, hoe komt het dat mijn programma niet gewoon blijft draaien en ook doet wat 'ie moet doen als ik hem als stand-alone EXE draai?
"De [naam]-service op Lokale computer is gestart en is daarna gestopt. Sommige services stoppen automatisch als ze niets te doen hebben, bijvoorbeeld de Performance Logs and Alerts-service."
offtopic:
Ja die 'and' is dus niet helemaal vertaald
Ja die 'and' is dus niet helemaal vertaald
Ik heb mijn programma vergeleken met dat van een collega, maar er lijkt niets raars te zitten in zijn of mijn programma. Dus mijn vraag nu, hoe komt het dat mijn programma niet gewoon blijft draaien en ook doet wat 'ie moet doen als ik hem als stand-alone EXE draai?