Toon posts:

A150X1 -T02 monitor geluidsdriver

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

ik zit hier met een probleem want de pas hergeinstalleerde computer met windows xp en flatscreen monitor heeft geen geluid. De speakers zitten ingebouwt in de monitor, en het enige wat ik van deze monitor weet is dat het van het type A150X1 (-T02) is, degene die de monitor een tijd geleden heeft gekocht weet verder niet wat het is... Als ik naar configuratie scherm en naar "Eigenschappen voor geluiden en audioapparaten" ga dan staat er 'Geen audioapparaat' en kan je zodoende het volume ook niet aanpassen.

Nu heb ik met google zitten zoeken naar de term A150X1 en naar sound drivers hiervoor om zo hopelijk t geluid weer aan de praat te krijgen, maar ik vind hierbij niks. Heeft iemand hier mssn nog drivers voor een dergelijke monitor met 'onboard' speakers zegmaar liggen?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-02 09:05

voodooless

Sound is no voodoo!

Je moet natuurlijk wel je geluidskaart op je monitor aansluiten!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
Heb daar inderdaad net naar gekeken! De audiokaart die in de computer zit en waar de monitor ook voor een deel op wordt aangesloten is een Aztech PCI 288 (N270). Ik heb hiervoor drivers gedownload (PCI288WINXP) en de inhoud van deze map (omdat het geen installeer drivers waren) gekopieert naar C:\WINDOWS en voor de zekerheid ook naar C:\WINDOWS\system32, omdat ik niet zeker wist waar het heen moest.
Vervolgens de computer opnieuw opgestart, alleen het geluid doet het nog steeds niet. En als ik naar "Eigenschappen voor geluiden en audioapparaten" ga, dan staat er ook nog steeds 'Geen audioapparaat'. Wat kan ik het beste nu doen/proberen?

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

hmm, de tank van mijn auto is leeg... wacht, ik gooi er wat wat nieuwe benzine in... he... hij doet het nog niet...

... Nee, als je de sleutel van de auto niet omdraait, diet ie inderdaad niks.. Je moet de driver echt installeren, en niet alleen de zooi ergens neer pleuren en hopen dat windows het wel zal vinden. Doe ook ff een hardware scan, misschien vindt ie de kaart dan wel..

Verwijderd

Topicstarter
heb t apparaat via de hardware scan met de driver kunnen installeren en het geluid doet het! Bedankt!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Kijk, zo simpel kan het soms zijn :)

Pagina: 1