audigy 2 drivers laten zich niet update

Pagina: 1
Acties:

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-01 22:38
hallo allemaal.

ik heb een audigy 2 en wou de drivers eens update.

ik naar creative site laatste versie gedownload:SBA2_PCWDRV_LB_1_84_55-R1.exe

nou ik klik dus dubbel op die driver en krijg dit na uitpakken ervan: http://home.wanadoo.nl/n.werensteijn/error.JPG

je moet ook eerst dit doen voor de install

Vereisten:

Microsoft® Windows® XP Service Pack 2 (SP2) of Windows 2000 Service Pack 4 (SP4)
Intern audioapparaat Creative Sound Blaster Audigy 2 of Audigy 2 ZS
Stuurprogramma-update EAX 4.0 ADVANCED HD (SBA2_EAX4DRV_031031.exe uitgebracht op 19 november 2003) voor geïnstalleerde Sound Blaster Audigy 2 en Audigy 2 ZS

allemaal gedaan en er zit een audigy 2 in zie dit: http://home.wanadoo.nl/n.werensteijn/apparaatbeheer.JPG

weet iemadn hoe dit komt die error of hoe je het verhelpt zodat ik alsnog de nieuwste driver erop kan zetten.

heb ook alle drivers uninstalled audigy in een andere pci slot gedaan en drivers van cd geinstalleerd en erna die update geprobeerd zelfde melding.

die drivers instaleren zonder eerst cd te doen kan niet.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

euh van wanneer zijn de drivers die op je cd staan ?
ik heb een audigy 2 value en daar lukt het ook niet bij, krijg ook die fout code.
maar dat komt omdat mijn drivers van de cd nieuwer zijn en dus hd 4.0 al inzitten.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• jorisw86
mijn drivers zijn al bijna 4 jaar oud ofsow 3 jaar kan ook:D

heb dit ook naar creative gemaild hoe dit zit

• jorisw86
iemand enig idee graag hulp alvast bedankt.

Verwijderd

Wat je kunt doen is die ene exe file -SBA2_PCWDRV_LB_1_84_55-R1.exe- handmatig uitpakken met bv. WinRAR. Nu kun je in de uitgepakte map \Drivers het bestand CTZAPXX.EXE starten om de drivers te installeren.. Volgens mij moet het op deze manier lukken.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem inderdaad, heb ook alles al geprobeert (ook drivers uitpakken, handmatig installeren, etc.) maar krijg het niet voor elkaar.. denk dat het probleem bij creative ligt.
Ik hoop dat je snel antwoord krijgt en of je het hier dan ook even wilt posten.

Ik heb overigens winXP (EN), audigy 2 oem (drivers zijn ook EN)

zodra ik inderdaad de setup van de drivers run zegt ie dat er geen audigy 2 inzit. Heb zelfs mn PC al teruggeklokt en de PCI gechecked etc. maar niks hielp.

Handmatig updaten werkt ook niet, want als ik dan vervolgens de EAX console wil installeren of de speakerupdate dan zeggen die ook dat er geen audigy in de PC zit.

die update util loopt overigens vast.. knippert hevig en zodra je erop klikt istie not responding en doettie niks meer.. al meerdere keren geprobeert ook

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2005 04:02 ]

Verwijderd

Je bent in ieder geval niet de enige. Ik heb hetzelfde probleem.
Op de creative website zijn nog meer gevallen bekend.
Ben ook op zoek naar oplossingen, maar zo te zien zijn die er niet.
Creative biedt ook weinig/geen support.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2005 09:33 ]

Verwijderd

Same probleem hier... Heb alles geprobeerd, maar niks lukt, en nu kan ik dus ook niet mijn speakers juist instellen (4x165watt op 2 versterkers...)

Ant

• admiral866
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:57

admiral866

The King Personality Disorder

same here. Iemand een oplossing?

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Misschien beetje laat met antwoord maar ik heb vandaag een Audigy 2 Value gehaald en idd met default wilde hij absoluut niet installeren. Zoals hierboven wordt gezegd heb ik eerst via Winrar het uitgepakt toen geinstalleerd en het pakte hem meteen.

Lucky Goldstar

Pagina: 1