Opzegtermijn Planet Internet adsl sinds 2001

Pagina: 1
Acties:
  • 1.275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RoccoS
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-02 15:48
Sinds juli 2001 heb ik een adsl comfort abbo bij Planet Internet.

Voor zover ik weet werd toen het abbonement niet ieder jaar stilzwijgend met 1 jaar verlengd, zoals de afgelopen jaren wel gebeurd. Er geldde volgens mij toen een minimale contractsduur van 1 jaar, maar daarna kon je het abbo iedere maand opzeggen.

Kan iemand mij bevestigen dat dit inderdaad het geval was in 2001, en zo ja, ben ik dan gebonden aan de verlenging met 1 jaar of kan ik gewoon mijn abbo per direct opzeggen.

Helaas op ik de Algemene Voorwaarden van toen niet meer bij de hand.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 17:32

n00bs

Het is weer Zomer!

Bel de helpdesk eerst eens op van planet... GOT is namelijk geen helpdesk :Z

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-01 20:59

bakkerl

Let there be light.

En al zou je nog een exemplaar vinden, dan is deze al vervangen door de huidige.
Waarbij je tijdens de overgang naar de nieuwe kosteloos kon opzeggen.
Dat heb je niet gedaan, dus zijn de huidige van toepassing.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
n00bs schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:36:
Inderdaad.

Voorwaarden waren toen misschien zo maar zijn tussentijds veranderd. Op dat moment kan je dan ook per direct opzeggen, doe je dat niet accepteer je de nieuwe voorwaarden.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Probleem is alleen dat ze bij (een) helpdesk:

a. geen verstand van zaken hebben of,
b. de klant (on) bewust de voor hem minst gunstige regeling voorhouden

dus vind ik het wel gerechtvaardigd om zo'n vraag hier te stellen i.v.m. de objectiviteit >:) , alleen heeft de vragensteller in dit geval inderdaad pech, omdat de nieuwe voorwaarden gelden en hij hiermee (stilzwijgend) heeft ingestemd door niet op te zeggen toen de nieuwe voorwaarden van kracht werden

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:43

Croga

The Unreasonable Man

Ook ik heb zo'n beetje sinds dag 1 ADSL via Planet, en al vanaf dag 1 hebben ze de stilzwijgende 1-jaar verlenging in de contracten staan....

En aangezien je dit jaar te laat bent, zit je er tot minimaal 1 Juli volgend jaar aan vast.....

• greatgonzo
  • Laatst online: 12-02 19:43

greatgonzo

schit-te-rend!

Terecht dat je dat hier vraagt.. als je planet zelf vraagt zullen ze ongetwijfelt zeggen dat het al jaren in hun voorwaarden staat.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dit kan je bij planet vergeten. Als je destijds geen algemene voorwaarde in je hand of afgebeeld op je scherm hebt gekregen voordat je het afsloot, zijn ze niet geldig. Je staat wettelijk dan in je recht om ze te negeren en bijvoorbeeld een maand als opzegtermijn te accepteren.

Alleen kan je bij planet hoog en laag springen, je kan afsluiten shaken. Ik ben er om die reden weggegaan.

Ik heb ooit geprobeerd er onderuit te komen (ik wilde alleen maar downgraden overigens!!!) middels deze brief:
Geachte heer, mevrouw,

Wij zijn al sinds maart 2001 klant van Uw dienst (klantnummer ********). We hebben daarvoor in de primafoon een abonnement afgesloten. Toen is ons verteld dat er een minimale contractsduur is van 12 maanden. Daarmee zijn wij toen uiteraard akkoord gegaan.

Planet Internet kiest echter voor een klantonvriendelijke oplossing om dit jaarcontract elk jaar met een volledig jaar te verlengen. Een praktijk die andere minder klantvriendelijke providers er ook op nahouden en die dus blijkbaar semi-marktconform is (kpn providers XS4all en Direct-adsl hanteren overigens gewoon netjes een maand als opzeg-termijn). Deze voorwaarde stuit mij ook al tegen de borst, maar ik heb hier (nog) geen last van. Ik ben eigenlijk tevreden over de kwaliteit van deze dienst en wil het niet opzeggen.

Wat mij wel zeer tegenstaat is dat wij ons abonnementstype niet mogen wijzigen, omdat wij nog aan een "contractsperiode" vast zouden zitten, terwijl wij al 42 maanden een adsl-comfort abonnement hebben. Ik heb in de algemene voorwaarden van KPN, die van Tiscali, die van XS4all, die van Wanadoo en die van HCCnet gekeken en GEEN ENKELE van die providers hanteert deze naar mijn bescheiden mening belachelijke regel.

In de voorwaarden van wanadoo staat zelfs letterlijk: "(5.2) Na verlenging van de eerste termijn van een jaar is een Klant met een Overeenkomst terzake breedband diensten op elk moment gerechtig om een breedband dienst met een lagere snelheid te kiezen (‘downgraden’), mits de breedband dienst met de lagere snelheid bij hetzelfde telecommunicatienetwerk wordt afgenomen. Vanaf het moment waarop de breedband dienst met lagere snelheid is geactiveerd, geldt een nieuwe Overeenkomsttermijn van een jaar, tenzij uitdrukkelijk anders bij de Overeenkomst wordt bepaald."

In uw algemene voorwaarden staat de volgende passage: "Wilt u downgraden naar een goedkoper ADSL-abonnement, dan kan dat alleen aan het einde van uw jaarcontract. Een upgrade kan tijdens uw jaarcontract. KPN berekent u voor een upgrade geen overstapkosten; voor een downgrade berekent KPN uw een eenmalig bedrag".

Ik ben het uitdrukkelijk niet eens met het feit dat trouwe klanten die al jaren een hoog tarief betalen voor een adsl aansluiting niet normaal kunnen profiteren van lagere prijzen die voor een bepaalde snelheid gevraagd wordt.

Deze rare voorwaarde is dus ook niet eens marktconform, zelfs de technisch exact gelijke dienst direct-adsl van KPN (techniek van PMG) heeft niet zo'n rare voorwaarde! Het komt ook niet overeen met de algemene voorwaarden van kpn-adsl zelf. Als laatste wil ik u nog wijzen op het feit dat deze algemene voorwaarden mij NOOIT ter hand zijn gesteld voordat ik een abonnement afsloot, en dat niemand mij geinformeerd heeft over deze voorwaarden en dat deze (onlogische) bepalingen daarom zelfs vernietigbaar zijn (Burgelijk Wetboek art. 6:233 sub b).

Ik zou graag willen dat ons adsl abonnement per 01-10-2004 wordt gedowngrade naar een Lite abonnement en ik zou graag willen dat u voor andere klanten deze klantonvriendelijke aanpak van abonnementsverlening met elk jaar weer een volledig jaar uit uw algemene voorwaarde haalt. Dit past ook in de strategie van 2004 van uw moederbedrijf KPN, namelijk klantvriendelijkheid.

Met vriendelijke groet,
En daar is dus gewoon keihard niet op gereageerd... Bellen naar de helpdesk had op dat moment geen effect, ik moest een reactie van [planet afwachten

Die is er nooit gekomen en ik adviseer daarom niemand planet meer te nemen, ben er weggegaan en toen een of andere retentie gast nog het lef had om me te laten terugkomen op mijn besluit heb ik hem haarfijn uitgelegd dat ik het totaal niet eens was met de omgang van mijn klacht.

ALs je ballen hebt, en je weet zeker dat je in je recht staat (planet moet bewijzen dat jij die AV gezien hebt), stuur je een brief waarin je opzegt met inachtneming van een redelijke termijn van 1 maand en stop je daarna gewoon de betaling en neem je kabelinternet. Planet zal op een gegeven moment eieren voor zijn geld kiezen en stoppen je aan te manen (op een gegeven moment moeten ze namelijk het gerechtsysteem in om geld te krijgen en dan zullen ze wel serieus naar je brief kijken)...

[ Voor 3% gewijzigd door JvS op 18-07-2005 22:47 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• RoccoS
Terugkomend op bovenstaande reacties:

Natuurlijk heb ik eerst met de helpdesk gebeld, en daar werd mij verteld dat ik zelf de Algemene Voorwaarden van 2001 moest opzoeken (hoe is dat in godsnaam mogelijk), en vervolgens een brief schrijven aan Planet.

Zoals ik uit bovenstaande reacties kan opmaken heeft dit dus geen zin aangezien ik blijkbaar akkoord ben gegaan met de nieuwe Algemene Voorwaarden waarin de jaarlijkse verlenging met 1 jaar bepaald is.

Onbegrijpelijk dat je als consument zo´n belachelijke beperking hebt in het al dan niet voortzetten van een overeenkomst met je provider, zelfs zonder dat je ooit getekend hebt voor de nieuwe Algemene Voorwaarden.

Uiteraard ga ik per direct een brief sturen dat ik nu al het abbo opzeg, ook al moet ik dan wachten tot volgend jaar om er daadwerkelijk van af te zijn.

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
RoccoS schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:25:
Onbegrijpelijk dat je als consument zo´n belachelijke beperking hebt in het al dan niet voortzetten van een overeenkomst met je provider, zelfs zonder dat je ooit getekend hebt voor de nieuwe Algemene Voorwaarden.
Onbegrijpelijk dat mensen ADSL van Planet nemen, terwijl ze zulke achterlijke en klantonvriendelijke voorwaarden hebben. Daarbij heb je wél getekent voor de dienst en de daarbijhorende AV.

• RoccoS
Nee hoor, GOT is geen helpdesk.... Alleen één grote verzameling van mensen met problemen die opgelost worden met de hulp van andere mensen, hoe zou je dat in godsnaam willen omschrijven dan?

• RoccoS
Onbegrijpelijk dat mensen ADSL van Planet nemen, terwijl ze zulke achterlijke en klantonvriendelijke voorwaarden hebben. Daarbij heb je wél getekent voor de dienst en de daarbijhorende AV.
In 2001 kon je dus gewoon per maand opzeggen, na het verplichte eerste jaar uiteraard. Dáár heb ik voor getekend. Dat Planet tussentijds één en ander aanpast is hun recht, maar daar hoef ik mij dan toch niet aan te verplichten? Tenzij ik daar dan bewust voor teken.

• sdomburg
RoccoS schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:35:
[...]

Nee hoor, GOT is geen helpdesk.... Alleen één grote verzameling van mensen met problemen die opgelost worden met de hulp van andere mensen, hoe zou je dat in godsnaam willen omschrijven dan?
Een forum, waar mensen er alles aan doen eerst het probleem zelf op te lossen, door de helpdesk te bellen, te zoeken in de database, te zoeken op Google en op het moment dat een dergelijk probleem niet eerder voorbij is gekomen pas posten, om de database aan te vullen.

Iets heel anders dan een helpdesk waar je je vraag neerdumpt en een kant-en-klaar antwoord terug krijgt.
RoccoS schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:39:
[...]

In 2001 kon je dus gewoon per maand opzeggen, na het verplichte eerste jaar uiteraard. Dáár heb ik voor getekend. Dat Planet tussentijds één en ander aanpast is hun recht, maar daar hoef ik mij dan toch niet aan te verplichten? Tenzij ik daar dan bewust voor teken.
Jawel, elke keer als er nieuwe voorwaarden komen kan ga je daar automatisch mee akkoord. Op het moment dat je dit niet wilt, kan je óp dat moment de overeenkomst beëindigen.

[ Voor 39% gewijzigd door sdomburg op 05-07-2005 20:43 ]

• bjck
sdomburg schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:32:
[...]

Misschien wel, misschien niet. 't Werkt wel altijd wat ik begrijp van een aantal trouwe abonnees.

Verwijderd

Als de AV gewijzigd worden (in he tnadeel van de klant) moet je hiervan op de hoogte gesteld worden. Ga je er niet mee akkoord mag je zonder kosten het contract verbreken.

Als je niet op de hoogte bent gebracht (volgens mij is via de media ook voldoende) dan heb je dit niet kunnen weten en volgens mij zijn de oude voorwaarden nog geldig (waar je voor hebt getekend).
Ben je wel op de hoogte gebracht zit je vast aan deze voorwaarden.
't Werkt wel altijd wat ik begrijp van een aantal trouwe abonnees.
1x eruit gelegen -> ik ging verhuizen.

• sdomburg
bjck schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 20:56:
[...]

Misschien wel, misschien niet. 't Werkt wel altijd wat ik begrijp van een aantal trouwe abonnees.
Ik probeerde duidelijk te maken dat de TS er zelf voor gekozen heeft.

Daarbij heb ik en vele anderen hier eenzelfde ervaring met XS4ALL, die niet die achterlijke voorwaarden heeft ;)

• RoccoS
Op het moment dat ik betwist dat ik van de wijziging van de A.V. op de hoogte ben gebracht (kan me ook niet herinneren dat ik ooit hierover een brief o.i.d. ontvangen heb), ligt er dan niet bij hun een plicht om aan te tonen dat ze dat wel gedaan hebben, als ze mij aan die nieuwe A.V. willen houden? Dat lijkt me vrij lastig namelijk om aan te tonen drie jaar na dato.

• klaasbaas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-02-2024
Planet heeft de leuke eigenschap betalingsvoorwaarden op de site te hebben staan. zie http://www.planet.nl/plan...ontentid=367998/sc=cb4286 en kijk onderaan bij contractduur.
Opzeggen kan niet, maar aanpassen naar een willekeurig ander abbo wel. Bijvoorbeeld een bijna-gratis dialup-account. Op basis hiervan is (zonder inachtneming van het contractjaar) mijn abbo van comfort naar standard gebracht. Overigens was het in mijn geval discutabel of de wijzigingsbrief een maand voor einde contractjaar verstuurd moest zijn, of binnen moest zijn bij PI.

Brief 1. (normale post)
Amsterdam, 28 feb. 2004

Betreft: Wijziging ADSL abonnement

Geachte heer/mevrouw,

Gaarne wil ik per direct of anders zo spoedig mogelijk mijn ADSL comfort abonnement omzetten in een ADSL basic abonnement.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, met vriendelijke groeten,
---
Hierop kwam de bekende reactie dat dit gebonden is aan het contractjaar
---
Brief 2. (aangetekend)
Amsterdam, 27 mrt. 2004

Betreft: Wijziging ADSL abonnement

Geachte heer/mevrouw,

Einde februari heb ik aangegeven dat ik mijn ADSL comfort abonnement wilde omzetten in een ADSL basic abonnement. Hierop heb ik een bevestiging gekregen waarin gemeld wordt dat de wijziging pas per april 2005 zal worden doorgevoerd. Dit kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Niet alleen heb ik een maand voor het eind van de termijn de wijziging aangevraagd. Maar is het volgens de voorwaarden van Planet Internet zelfs mogelijk om binnen het contractjaar te wijzigen. Hieronder volgens een passage uit de betalingsvoorwaarden.

--
Contractduur
Alle abonnementen worden aangegaan voor een periode van een jaar. Binnen deze periode kunt u uw abonnement niet opzeggen. Wel kunt u uw abonnement kosteloos wijzigen in een ander abonnement van Planet Internet.
--

Graag zie dan ook alsnog de wijziging doorgevoerd per april 2004.

In de hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd, met vriendelijke groeten,

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:01

ZieMaar!

Moderator General Chat
@Klaas-baas:

Eigenlijk moet je dan ook de laatste zin van die alinea erbij zetten. Voor meer info, zie de AV. Als je daar kijkt dan zal daar ongetwijfeld staan dat het per einde jaarcontract kan. :)

Maar ik neem aan dat jij je downgrade gewoon eerder gekregen hebt?

Verwijderd

Ach, Planet Internet is misschien wel de slechtste provider die er is.

Toen ik vanuit Amsterdam naar een klein dorp in Overijssel verhuisde waar op dat moment nog geen ADSL verbinding beschikbaar was, hielden ze bij Planet stug vol dat ik gewoon moest doorbetalen.
Niks opzeggen abonnement, dat was onmogelijk volgens Planet want ADSL kwam daar toch ook en ik moest niet zeuren.... maar betalen.

Deze kwestie heeft uiteindelijk een half jaar geduurd, waarbij ondanks de rode machtigingskaart van de bank Planet rustig haar abonnementsgeld probeerde te incasseren (die liet ik uiteraard iedere maand terughalen, want zij konden de dienst waarvoor ik wel moest betalen niet leveren en waarom zou ik er dan voor betalen?.

Daarna kreeg ik vrolijk de deurwaarder op bezoek die planet mij op de dak had gestuurd... via gerechtelijke stappen van mijn kant jegens Planet heb ik uiteindelijk natuurlijk niet hoeven te betalen... Planet was immers duidelijk en aantoonbaar in gebreke gebleven.

Het heeft mij doen besluiten NOOIT en NOOIT weer voor deze provider te kiezen.

Ondertussen is mijn motto, wie bij Planet internet zit wordt door hun behoorlijk van achteren genomen!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah dat is in principe bij bijna alle ISP's zo, op een enkele fatsoenlijke na....

• klaasbaas
  • Laatst online: 06-02-2024
ZieMaar! schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 08:50:
@Klaas-baas:

Eigenlijk moet je dan ook de laatste zin van die alinea erbij zetten. Voor meer info, zie de AV. Als je daar kijkt dan zal daar ongetwijfeld staan dat het per einde jaarcontract kan. :)

Maar ik neem aan dat jij je downgrade gewoon eerder gekregen hebt?
Je hebt natuurlijk gelijk. Maar met die laatste alinea creeren ze een situatie waarbij de verschillende voorwaarden elkaar tegen spreken. Ik heb mijn downgrade inderdaad gekregen...

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

ZieMaar! schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 08:50:
Net gecontroleerd.... AV zegt niets over het downgraden... Helemaal niets...

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:01

ZieMaar!

Moderator General Chat
Croga schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 22:33:
[...]

Net gecontroleerd.... AV zegt niets over het downgraden... Helemaal niets...
Inderdaad...Vreemd. Maar ze zullen zich door die jaar constructie wel voldoende ingebouwd hebben. Upgraden kan dan eerder, uit coulance ofzo?

• RoccoS
Ik heb via het Service gedeelte van de Planet site gisteren mijn abbo gedowngraded van Comfort naar Economy. Mijn abbo loopt tot/met 30 juli 2005, volgens de bevestigingsmail die ik heb ontvangen gaat de downgrade op 1 augustus 2005 in.

Ik kreeg zojuist echter een idee:

Het is voor mij belangrijk dat ik mijn telefoonnummer behoudt, vanwege zakelijk gebruik. Als ik nu kabeltelefonie via Casema neem, kan ik mijn telefoonummer behouden en mijn KPN lijn opzeggen. Als ik mijn KPN lijn opzeg, vervalt als het goed is per direct ook mijn Planet ADSL abbo (correct me if I´m wrong).

Kan dit?

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja als je telefoonlijn opgezegd is, vervalt je adsl verbinding. Je kan ook je telefoonlijn opzeggen voor over een maand en dan over een week zeggen dat je telefoonlijn toch niet opgezegd moet worden en dan hou je je telefoonlijn, maar heb je dikke kans dat je adsl van je lijn gesloopt wordt :+.

• bjck
Dan ben je je DSL misschien kwijt, maar wat doe de ISP met de contractuele verplichtingen en betalingen verder is de vraag. Misschien krijg je wel een eindafrekening van de resterende maanden. Planet kan er immers niets aan doen dat door het toedoen van de klant de dienst verstoord is.

Zelfde met verhuizen vroeger (en nogsteeds maar minder nu) naar een plek waar het niet leverbaar is. Kan een ISP ook niets aan doen. Je spreekt af voor minimaal een jaar DSL af te nemen, verhuis je na een week en is daar niet leverbaar moet de ISP maar alle kosten dragen :? Lijkt mij een sterk verhaal dat het zo zou moeten werken.

Jij vraagt een dienst aan, jij verhuisd naar een gebied waar die dienst niet leverbaar is. Kan een ISP niets aan doen.

Overigens is het laten porteren van een telefoonnummer (bijvoorbeeld naar een VoIP aan bieder of Casema) voor KPN ook een ophef van telefonie. Zo kan je dus je hele boel laten stoppen bij KPN en je nummer via een andere aanbieder blijven/gaan gebruiken.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Voor zover ik weet, beeindigt planet gewoon je abonnement als je de telefoonlijn opzegt. Alleen binnen het 1e jaar adsl moet je altijd een eindafrekening betalen, daarna is het zeer goed mogelijk dat ze dit niet zullen doen.

• bjck
JvS schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:56:
Voor zover ik weet, beeindigt planet gewoon je abonnement als je de telefoonlijn opzegt. Alleen binnen het 1e jaar adsl moet je altijd een eindafrekening betalen, daarna is het zeer goed mogelijk dat ze dit niet zullen doen.
't Zou wel een fijne 'oplossing' zijn :D

• vanenkelen
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:12

vanenkelen

uhmmm.....speechless

FF heel klein beetje oude koeien uit de sloot halen, maar herinnerde me dit topic van paar daagjes terug. Ik kreeg vrijdag een mailtje van planet dat ze de vaste klantenkorting stopzetten en dat je in plaats daarvan nu gratis muziektegoed, spamfilter en virusscanner krijgt. Jeuh!! :z

Nu zit ik zelf ook al een tijdje te twijfelen over planet, maar helaas in mei verliep mijn contract en dus zit ik net weer in een nieuw jaar. Nu vroeg ik me af of deze wijziging in het contract een voldoende reden is om per direct weg te gaan of over te kunnen stappen naar een ander? En dus tevens voor de TS.

Oh ja check hier het mailtje:

2005: het jaar van de nieuwe internettoepassingen

Geachte heer Vanenkelen,

Er is geen medium dat zich zo snel en ingrijpend ontwikkelt als internet. En wie denkt dat we nu in iets rustiger vaarwater terechtkomen, heeft het mis. Sterker nog: 2005 wordt het jaar van de nieuwe internettoepassingen!
Ook dit jaar zullen er weer verschillende interessante producten en diensten worden geïntroduceerd, speciaal voor onze ADSL-abonnees. U dus! Daarnaast kunt u op het gebied van internet - in combinatie met bijvoorbeeld telefonie - nieuwe initiatieven van ons verwachten.
Als klant van Planet Internet kunt u er op rekenen dat u van alle nieuwe mogelijkheden zult kunnen profiteren. Mét kortingen, exclusief voor onze abonnees.
Dat betekent dat de vaste klantenkorting zal verdwijnen. De hoogte van deze jaarlijkse korting - die automatisch op uw factuur werd verrekend - was afhankelijk van het aantal jaren dat u abonnee bent (zie tabel).

Vaste klantenkorting Planet Internet
Jaren abonnee Korting per Jaar
1 € 3,-
2 € 6,-
3 of meer € 9,-

Natuurlijk was dat mooi meegenomen, maar tegenover de bescheiden korting die u 1x per jaar ontving, staat straks heel veel voordeel. En vaak. Dat beloven we u. Want zoals gezegd, kunt u dit jaar heel veel nieuws van ons verwachten. Kijk op www.planet.nl/adslextra om te zien waar u nu al van kunt profiteren. En: houd uw mailbox ook goed in de gaten!

Met vriendelijke groet,

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

ZieMaar! schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 08:24:
[...]

Inderdaad...Vreemd. Maar ze zullen zich door die jaar constructie wel voldoende ingebouwd hebben. Upgraden kan dan eerder, uit coulance ofzo?
Als je upgrade moet je meer geld gaan betalen, wat ze natuurlijk graag hebben. Als je downgrade ga je plots minder geld betalen, dat willen ze liever niet en laten ze je eerst het jaar uitzitten. Op die manier hebben ze zowel bij upgraden als downgraden het meeste geld van jou gekregen.

MechWarrior || Monsters Game

• Freee!!
  • Laatst online: 15-02 12:17

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

vanenkelen schreef op zondag 10 juli 2005 @ 21:45:
FF heel klein beetje oude koeien uit de sloot halen, maar herinnerde me dit topic van paar daagjes terug. Ik kreeg vrijdag een mailtje van planet dat ze de vaste klantenkorting stopzetten en dat je in plaats daarvan nu gratis muziektegoed, spamfilter en virusscanner krijgt. Jeuh!! :z

Nu zit ik zelf ook al een tijdje te twijfelen over planet, maar helaas in mei verliep mijn contract en dus zit ik net weer in een nieuw jaar. Nu vroeg ik me af of deze wijziging in het contract een voldoende reden is om per direct weg te gaan of over te kunnen stappen naar een ander? En dus tevens voor de TS.

Oh ja check hier het mailtje:

Geachte heer Vanenkelen,

Er is geen medium dat zich zo snel en ingrijpend ontwikkelt als internet. En wie denkt dat we nu in iets rustiger vaarwater terechtkomen, heeft het mis. Sterker nog: 2005 wordt het jaar van de nieuwe internettoepassingen!
Ook dit jaar zullen er weer verschillende interessante producten en diensten worden geïntroduceerd, speciaal voor onze ADSL-abonnees. U dus! Daarnaast kunt u op het gebied van internet - in combinatie met bijvoorbeeld telefonie - nieuwe initiatieven van ons verwachten.
Als klant van Planet Internet kunt u er op rekenen dat u van alle nieuwe mogelijkheden zult kunnen profiteren. Mét kortingen, exclusief voor onze abonnees.
Dat betekent dat de vaste klantenkorting zal verdwijnen. De hoogte van deze jaarlijkse korting - die automatisch op uw factuur werd verrekend - was afhankelijk van het aantal jaren dat u abonnee bent (zie tabel).

1 € 3,-
2 € 6,-
3 of meer € 9,-

Natuurlijk was dat mooi meegenomen, maar tegenover de bescheiden korting die u 1x per jaar ontving, staat straks heel veel voordeel. En vaak. Dat beloven we u. Want zoals gezegd, kunt u dit jaar heel veel nieuws van ons verwachten. Kijk op www.planet.nl/adslextra om te zien waar u nu al van kunt profiteren. En: houd uw mailbox ook goed in de gaten!

Met vriendelijke groet,
Ik weet niet in hoeverre jij op dat muziektegoed zit te wachten, maar dat spamfilter beschouw ik als erger dan nutteloos. Hoe vaak ga je daardoor gewenste mail mislopen omdat het door een ander onterecht als spam wordt aangemerkt? En die virusscanner klinkt aardig, maar ook dat kan je net zo goed zo niet beter zelf doen. Al met al lijkt me dit dus inderdaad een verslechtering en derhalve een uitstekende reden om het contract per direct op te zeggen.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• .NCK
  • Laatst online: 23:12
vanenkelen schreef op zondag 10 juli 2005 @ 21:45:

Geachte heer Vanenkelen,

1 € 3,-
2 € 6,-
3 of meer € 9,-

Met vriendelijke groet,
Maar het voordeel van abonnee zijn uit 2001 is dat je nog steeds het bedrag van toen betaald en niet die 54? euro van nu. Als ze de prijs opschroeven mag je ook opzeggen.

[ Voor 91% gewijzigd door .NCK op 10-07-2005 23:28 ]

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

1. Het spamfilter was al gratis en is enorm slecht.
2. Zelfde geld voor de virusscanner.
3. Ik zit niet op dat muziektegoed te wachten.

Ofwel: Ik heb afgelopen Zaterdag gebeld om op te zeggen per 1 September (maand opzegtermijn en einde van de maand opzeggen). Eerst werd mij verteld dat de mailtjes begin dit jaar zijn verstuurd en ik binnen een maand had moeten reageren. Toen ik vertelde dat het mailtje mij 9 Juni had bereikt werd het plotseling "De korting was een gift. Opheffen daarvan is dus geen reden voor opzeggen". Vervolgens heb ik gezegd "Ik stuur wel een brief, zie je voor de rechter". De brief is gisteren gemaild, en wordt vandaag opgestuurd. Aangezien Planet geen huisadres afgeeft kan dat niet aangetekend.....

Overigens ben ik al sinds 1996 lid van Planet. Origineel kreeg je 30% korting. Later werd dat 9 euro per maand en nu zeggen ze dat het slechts 9 euro per jaar was.... Al met al is het snel berg afwaarts gegaan met Planet.....

[ Voor 15% gewijzigd door Croga op 11-07-2005 05:42 ]

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Croga schreef op maandag 11 juli 2005 @ 05:41:
Overigens ben ik al sinds 1996 lid van Planet. Origineel kreeg je 30% korting. Later werd dat 9 euro per maand en nu zeggen ze dat het slechts 9 euro per jaar was.... Al met al is het snel berg afwaarts gegaan met Planet.....
Dat werd van 10%,20%,30% ('per maand') meteen 3€,6€,9€ per jaar hoor. In het begin waren er alleen 'een aantal' mensen die het niet goed lazen, en dachten dat het per maand was. Als het wel 9€ per maand zou zijn geweest, dan zou elk abonnement anders dan 'advanced' erop vooruit zijn gegaan. Want 9€ is meer dan 30% van 27 euro (het planet deel van 'comfort').

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

1. Het spamfilter was al gratis en is enorm slecht.
2. Zelfde geld voor de virusscanner.
3. Ik zit niet op dat muziektegoed te wachten.
Idd dat is ook mijn gedachte. Dus korting weg, ongewenste extra's erbij. Daar zit ik niet echt op te wachten. Nou was die korting niet zo schokkend, maar mogelijk is dit wel een reden om op te zeggen en van die rare 1 jaarsconstructie af te komen. Ben benieuwd Croga, keep us informed!

Ik kreeg het mailtje pas vrijdag 8-7 dus ik heb nog wel even om te reageren!

• Freee!!

Freee!!

De brief is gisteren gemaild, en wordt vandaag opgestuurd. Aangezien Planet geen huisadres afgeeft kan dat niet aangetekend.....
Ook naar een postbus en/of antwoordnummer kan het aangetekend hoor.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Mr. Liu schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:31:
Ook naar een postbus en/of antwoordnummer kan het aangetekend hoor.
Volgens het postkantoor niet..... Aangezien een postbus letterlijk dat is: een doosje waar alle post voor die postbus bestemd in gedropt wordt. Die wordt er vervolgens door de eigenaar via een deurtje uit gehaald. Ofwel: Er is niemand om een handtekening te zetten aangezien de post niet van postbode naar ontvanger gaat....

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

Croga schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:34:
[...]

Volgens het postkantoor niet..... Aangezien een postbus letterlijk dat is: een doosje waar alle post voor die postbus bestemd in gedropt wordt. Die wordt er vervolgens door de eigenaar via een deurtje uit gehaald. Ofwel: Er is niemand om een handtekening te zetten aangezien de post niet van postbode naar ontvanger gaat....
Bij mijn postkantoor wel (Zwartjanstraat Rotterdam), pasgeleden wat probleempjes gehad met huursubsidie/huurcommissie en die werken ook met een postbus. Tot drie keer toe aangetekend iets moeten versturen en iedere keer een handtekening retour gehad hoor. Zou het nog effe navragen, want mocht je idd voor de rechter eindigen dan heb jij je dossiertje in ieder geval vastliggen.

• Freee!!

Freee!!

Croga schreef op maandag 11 juli 2005 @ 14:34:
[...]
Dat gaat gewoon op dezelfde manier als wanneer iemand niet thuis is om een aangetekend stuk te ontvangen, namelijk met een berichtje dat een aangetekend stuk op het postkantoor afgehaald kan worden. Gegeven dat ze toch al geregeld op het postkantoor moeten zijn voor de postbus, lijkt me dat dus helemaal niet zo'n probleem.

• vanenkelen

vanenkelen

uhmmm.....speechless

.....De brief is gisteren gemaild, en wordt vandaag opgestuurd.......
Sorry voor het schopje O-) , maar ik vroeg me af of je al reactie hebt gehad van Planet

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-02 20:09
RoccoS schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 14:31:
Ik heb via het Service gedeelte van de Planet site gisteren mijn abbo gedowngraded van Comfort naar Economy. Mijn abbo loopt tot/met 30 juli 2005, volgens de bevestigingsmail die ik heb ontvangen gaat de downgrade op 1 augustus 2005 in.

Ik kreeg zojuist echter een idee:

Het is voor mij belangrijk dat ik mijn telefoonnummer behoudt, vanwege zakelijk gebruik. Als ik nu kabeltelefonie via Casema neem, kan ik mijn telefoonummer behouden en mijn KPN lijn opzeggen. Als ik mijn KPN lijn opzeg, vervalt als het goed is per direct ook mijn Planet ADSL abbo (correct me if I´m wrong).

Kan dit?
Misschien wel, maar het niet meer kunnen leveren van een dienst, betekent niet dat je meteen niet meer hoeft te betalen...

Verwijderd

Hoe zeg ik ADSL van KPN op?
U zegt uw ADSL abonnement op bij uw internet service provider. De minimale contractsduur van uw KPN ADSL aansluiting is 1 jaar, vanaf de datum dat ADSL bedrijfsklaar aan u is geleverd. Eerder opzeggen kan dus niet. Daarna geldt een opzegtermijn van 30 dagen. Bij het opzeggen van uw ADSL abonnement blijft uw telefoonabonnement gewoon behouden. Als u uw telefoonabonnement opzegt, wordt automatisch ook uw ADSL abonnement beëindigd.
is hier wat mee te doen?

Verwijderd

ouwe koe uit de sloot ? 8)7

• Freee!!

Freee!!

Cross-posten (zie Planet opzeggen mogelijk (juridisch gesproken)?) wordt niet zo gewaardeerd.

Verwijderd

mij leek het wel zo aardig dat beide TC's dit weten...

Verwijderd

per direct opzeggen gaat niet lukken.
ik zit ook in een conflict met deze profider. alleen zijn daar wat redenenen voor.
mijn abo liep oorspronkelijk begin februarie af nu is het bij hun ineens augustus.
eerder weggaan gaat bijna niet lukken.

ik probeer het nu nog 1 maal met een brief en concumenten bond en ombudsman.

lukt het dan niet ga ik juridische stappen ondernemen.

om van deze bitch af te komen.
maar TS via de normale manier zou je dus gewoon weer verlengt worden en daarna pas afgesloten worden naar je einde contrackt
Pagina: 1