[Fedora Core 3]Kernel en image verdwenen na installatie...

Pagina: 1
Acties:

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01-2025
Ik ben bezig een Linux (Fedora Core 3) server op te zetten. Wat tot nu toe heel aardig ging... Tot na de installatie van Linux.
Ik heb Fedora Core 3 geinstalleerd op de server zitten 2 hardeschijven in, in RAID 0 opstelling. Ging allemaal goed en wel, maar elke keer als ik de server nu opstart blijft hij haken op het GRUB scherm. Met de melding dat hij de 'image' en de kerne niet kan laden...
Weet iemand hier de oplossing voor???
Ik ben nogal een n00b met Linux dus het kan ook aan mij liggen. Ik heb al gezocht in de got maar kon nix vinden of ben ik blind???

Ik ben degene die me de oplossing bied heel dankbaar!!! _/-\o_

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

• Emielio
  • Laatst online: 01-02 17:40
Grub gaat vaak slecht om met raid 0, ik heb vroeger een raid 0 gehad waar het gewoon niet op werkte.
Ik heb dus altijd lilo gebruikt, het kan zijn dat fedora dat er niet bij leverd, dat weet ik dus niet zeker.

Als fedora geen grub leverd en je bent niet zo super handig met linux zou ik effe een andere distro proberen, slackware gebruikt nog wel lilo en is heel geschikt voor een server.

Opleiding Brandveiligheid

Verwijderd

Grub is totaal superieur aan LILO.
Er is niets dat LILO kan en wat Grub niet kan.
Andersom wel.

Zoek gewoon eens op Google op "grub raid0 howto".
Verder is er ook een groot verschil tussen software raid en hardware raid.
De software raid wordt pas na grub gestart, dus als jij Grub verwijst naar een kernel image op een raid partitie is het vrij logisch dat die niet te vinden is.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 16:55 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:55:
Onderbouw dat soort uitspraken eens? Want dat hier gewoon neergooien zonder onderbouwing vind ik persoonlijk not done.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• duiveltje666
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
The Daemons! ARG! :X }:O

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
Zwerver schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:53:
[...]

Onderbouw dat soort uitspraken eens? Want dat hier gewoon neergooien zonder onderbouwing vind ik persoonlijk not done.
offtopic:
NOFI, maar is "Er is niets dat LILO kan en wat Grub niet kan" geen onderbouwing? *al neem ik deze uitspraak niet meteen blindelings aan ;) :P

• Zwerver
  • Niet online
Pakjebakmeel schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 08:45:
[...]

offtopic:
NOFI, maar is "Er is niets dat LILO kan en wat Grub niet kan" geen onderbouwing? *al neem ik deze uitspraak niet meteen blindelings aan ;) :P
offtopic:
Nee dat is het niet. Als ik zeg dat een Merc een betere auto is dan een BMW onderbouw ik dat dan?
Als ik het dan onderbouw met: er is niet dat de BMW kan dat de Merc niet kan, is dat dan een valide argument?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Emielio
  • Laatst online: 01-02 17:40
Wat fabio zegt is gewoon bullshit.

Wat klopt is dat grub uitgebreider is en verder ontwikkeld, maar dit geeft meteen een nadeel.
Omdat grub uitgebreider is, is het ook groter, hierdoor is het lastiger te gebruiken op oude harde schijven.

En dan mijn persoonlijke ervaring is dat het slecht met raid omgaat, en dat ondervinden meer mensen, alleen heb ik hier geen onderbouwing voor.

Opleiding Brandveiligheid

• WoBaDijk
  • Laatst online: 08-01-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:55:
Andersom wel.

Zoek gewoon eens op Google op "grub raid0 howto".
Verder is er ook een groot verschil tussen software raid en hardware raid.
De software raid wordt pas na grub gestart, dus als jij Grub verwijst naar een kernel image op een raid partitie is het vrij logisch dat die niet te vinden is.
Ik hou van je Fabio-c :P _/-\o_ _/-\o_

Zoeke met "grub raid0 howto" werkte :) :)

Nu werkt me server eindelijk :) :) THNX!!!!

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Verwijderd

Zwerver schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:53:
[...]

Ik geef toch een onderbouwing?
Ik zeg dat GRUB alles kan wat LILO kan, en meer.
Je kan het trouwens ook als een persoonlijke mening zien, alleen moet je er dan effe "Ik vind" voor denken.

Als je perse een lijst met punten wil: http://www.google.nl/search?q=lilo+vs+grub

Grub gaat niet slecht met RAID om, mensen gaan slecht met GRUB om.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 16:40 ]

• Zwerver
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:38:
[...]

Ik geef toch een onderbouwing?
Ik zeg dat GRUB alles kan wat LILO kan, en meer.
Je kan het trouwens ook als een persoonlijke mening zien, alleen moet je er dan effe "Ik vind" voor denken.

Als je perse een lijst met punten wil: http://www.google.nl/search?q=lilo+vs+grub

Grub gaat niet slecht met RAID om, mensen gaan slecht met GRUB om.
Nee, dat heb ik net boven ook al aangegeven. Je onderbouwt niet door te zeggen dat het hetzelfde kan en meer ;) Dat is hetzelfde als (zie boven) :P Daarbij ben ik het wel eens met je dat ik persoonlijk grub beter vind dan lilo, maar dat betekend niet dat het voor alle oplossingen de beste is :)

Verwijderd

Zwerver schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 21:53:
[...]

Nee, dat heb ik net boven ook al aangegeven. Je onderbouwt niet door te zeggen dat het hetzelfde kan en meer ;) Dat is hetzelfde als (zie boven) :P Daarbij ben ik het wel eens met je dat ik persoonlijk grub beter vind dan lilo, maar dat betekendt niet dat het voor alle oplossingen de beste is :)
In mijn opinie wel. ;)
Ik snap je punt though.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 22:12 ]

Pagina: 1