Het probleem zit hem denk ik in het niet ondersteunen van het geheugen door de CPU.
Ik weet nu niet welke methodes je geprobeerd hebt, dat was me niet helemaal duidelijk:
- als de nieuwe modules samen (dus zonder de ouden) werken, dan is het geheugen OK (probeer eens prime95 of memtest om het te testen). Het probleem zit hem dan dat de geheugenmodules niet samenwerken, wat waarschijnlijk door de timings komt. Dit is niet op te lossen. Je kunt het best (uit oogpunt van performance én ondersteuning) 2x 1GB halen.
- Als de nieuwe modules niet (goed) werken (icm het andere geheugen), moet je ze omruilen voor ander geheugen. Ook dan is 2x 1GB aan te raden. Ook dit probleem is niet op te lossen.
- Probeer een BIOS-update. Dat kan mogelijk de problemen oplossen. Zorg er wel voor dat je dit met de oude modules doet (aangezien die (neem ik aan) foutloos werken). Dat is het veiligste. Probeer in geen geval 3 modules, omdat dit niet mogelijk is (dit komt door de memorycontroller van de processor. Ook hier is niets aan te doen). Ik heb gehoord dat dit soms wel lukt (met name bij de Venice en San Diego), maar dan moet je ervoor zorgen dat je 1x 1GB in het ene kanaal hebt en 2x 512mb in het andere kanaal (evenveel geheugen per kanaal dus) Ook zou je kunnen proberen 1x Elixir en 1x Corsair (toch?) in het ene kanaal te doen en hetzelfde bij het andere kanaal doen.
Succes!
Zie net dat je zegt dat het geheugen het alleen ook niet doet. Ik heb zelf hetzelfde geheugen hier superstabiel draaien, dus probeer even dit:
-Laad de fail-safe options in je BIOS
-stop 1x Elixir in het derde slot (zoals het in de handleiding staat)
-Als de computer niet opstart, is je geheugen niet compatible met het systeem.
Anders:
-Draai memtest ong. 4 á 5 keer (duurt ong. uur geloof ik)
-Geeft ie fouten -> geheugen terugbrengen, is niet compatible met het systeem
Geen fouten -> wissel de module met de andere Elixir en herhaal de memtest
-Allebei apart geen fouten? Dan proberen in Dual Channel en memtest draaien
-Weer geen fouten? Probeer dan elke combinatie van alle modules tegelijk. Zorg ervoor dat de memory speed op auto staat en niet handmatig. Als dat niet werkt kun je proberen 333mhz handmatig in te stellen. Werkt het nog niet? Dan is het geheugen niet compatible met elkaar.
Geeft het ergens fouten? Verkopen of terugbrengen dat geheugen!
edit:
Update vanwege nieuw bericht tijdens typen van dit bericht
[
Voor 28% gewijzigd door
The__Virus op 05-07-2005 17:00
]