Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

System Failed Due to CPU Overclocking

Pagina: 1
Acties:
  • 1.055 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 2x 512 DDR geheugen gekocht en nadat ik ze er eindelijk in had gekregen, deed ik me pc aan en hoorde ik door mijn boxen heen: System Failed Due to CPU (ofzo? :S) Overclocking

Dus ik heb me computer direct maar weer uit gedaan (ik kreeg ook geen beeld) en heb ze er maar weer uit gehaalt (eerst 1, toen kreeg ik precies hetzelfde, toen allebei) waarna ik nu weer alles normaal heb...

Wat moet ik doen? Iets eerst in de bios veranderen ofzo? ;(

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Geef even de volledige specs van de gebruikte hardware (merk moederbord, processor, ingestelde snelheden, merk geheugenreepjes e.d.)

[ Voor 20% gewijzigd door Palomar op 05-07-2005 15:45 ]

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dus je PC verteld je door je boxen dat je CPU kapot is?
Owkee... :?

Misschien is idd een hardwarelijstje handig.
Doet hij het onder "normale" omstandigheden wel gewoon?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
Klinkt als een ASUS A7N8X, die heeft deze optie.
Dit is een bekende bug in de BIOS, is al gefixt in de nieuwste release. Even de bios updaten dus.

edit: toch niet dus... :o

[ Voor 9% gewijzigd door Martin op 05-07-2005 15:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Moederbord: Asus A8V Deluxe
Geheugen (2x): Infineon 512MB-DDR PC3200 400 MHz CL3, 2 rows, 4 banks (zitten er nu in)
Nieuw geheugen: Elixir 512MB-DDR PC3200 400 MHz CL3

Verschil dat ik zie is dat er bij mijn geheugen die er nu inzit de zwarte blokjes aan beide kanten zitten en bij mijn nieuw geheugen maar aan 1 kant... (weet niet of dit verschil maakt, maar kan nooit kwaad

Hij doet het onder normale omstandigheden (zonder het nieuwe geheugen dus) wel.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 15:50 ]

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Heb je geprobeerd je BIOS-defaults te laden? Is je systeem overclocked? Welke Bios versie? Eventuele reset van je BIOS al gedaan dmv jumper?

iRacing Profiel

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:57

Thandor

SilverStreak

Heb je verder niets aangeraakt/losgemaakt (etc) ?
Heb je rekening gehouden met ESD ?
Probeer de CPU eens te 're-seaten' ? (Opnieuw plaatsen van de CPU)

[ Voor 11% gewijzigd door Thandor op 05-07-2005 15:58 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
MrBarBarian schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:56:
Heb je geprobeerd je BIOS-defaults te laden? Is je systeem overclocked? Welke Bios versie? Eventuele reset van je BIOS al gedaan dmv jumper?
Sorry maar ik heb geen flauw idee wat je allemaal bedoelt :X

Maar mensen, ik weet ook niet zeker of het System failed due to CPU (ik weet dat CPU niet zeker) overclocking.

Het gaat hem juist om het geheugen, als ik mijn nieuwe geheugen erbij doe, doet ie het niet... en krijg ik geen beeld (dus kan ik ook geen defaults laden lijkt mij..?)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 16:01 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:58:
[...]

Sorry maar ik heb geen flauw idee wat je allemaal bedoelt :X

Maar mensen, ik weet ook niet zeker of het System failed due to CPU (ik weet dat CPU niet zeker) overclocking.

Het gaat hem juist om het geheugen, als ik mijn nieuwe geheugen erbij doe, doet ie het niet...
BIOS Clearen doe je op deze manier :)
In het boekje van het moederbord staat als het goed is informatie m.b.t. tot BIOS clearen.

• Stekker uit de PC
• PC aanzetten*
• Jumper verzetten
• PC aanzetten*
• Jumper weer terug plaatsen
• Stekker in de PC
• PC aanzetten
Afbeeldingslocatie: http://img145.echo.cx/img145/4475/biosjumperenbatterijrev13yi.jpg
Jmper voor BIOS clearen en het batterijtje. De jumper zit vaak in de buurt van de batterij. Wordt vaak JP1 genoemd. In de handleiding staat overigens aangegeven waar de jumper zich bevindt :)

Op deze manier is het BIOS 100% zeker gecleared/gereset.

* Voor de mensen die geen procedures kunnen volgen :
PC Aanzetten, de PC gaat dus niet aan wegens het ontbreken van een stroomvoorziening in de PC. Het is enkel de bedoeling om alle spanning van de PC af te krijgen zodat de BIOS Clear gegarandeerd goed moet gaan.

Werkt de PC met 1 DIMM nu wel of niet ?

[ Voor 22% gewijzigd door Thandor op 08-09-2005 15:09 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Het huidige geheugen lijkt mij, uit jouw beschrijving op te maken, dual sided te zijn, terwijl je nieuwe geheugen enkel sided is. Probeer eerst eens alleen je nieuwe geheugen, door het "oude" geheugen er uit te halen. Wanneer dit ook goed gaat, dan conflicteren de geheugen modulen met elkaar. Normaal gesproken is het ook verstandig bij een geheugen uitbreiding het zelfde type geheugen te gebruiken, dan wat ookal in het systeem aanwezig is. Ik heb het ook eens met noname geheugen en Dane-Elec geheugen gehad. Dit waren allemaal PC133 modulen, maar wilden niet met elkaar samen werken in één systeem.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
_Dune_ schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:01:
Het huidige geheugen lijkt mij, uit jouw beschrijving op te maken, dual sided te zijn, terwijl je nieuwe geheugen enkel sided is. Probeer eerst eens alleen je nieuwe geheugen, door het "oude" geheugen er uit te halen. Wanneer dit ook goed gaat, dan conflicteren de geheugen modulen met elkaar. Normaal gesproken is het ook verstandig bij een geheugen uitbreiding het zelfde type geheugen te gebruiken, dan wat ookal in het systeem aanwezig is. Ik heb het ookal eens met noname geheugen en Dane-Elec geheugen gehad. Dit waren allemaal PC133 modulen, maar wilden niet met elkaar samen werken in één systeem.
Yup, de 2 geheugen repen die er nu inzitten zijn dual sided zoals het dan zou heten en de nieuwe single sided...

Ik ga het ff proberen met alleen het nieuwe geheugen :)

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem gehad met hetzelfde moederbord. Bij mij was het de bios. Gebruik 1 reep geheugen en plaats deze, in de manual aangegeven slot. Start de computer op en als het goed is werkt ie nu gewoon. Update de bios. Gebruik zelf versie 1013. Na bios update plaats je het extra geheugen op je moederbord en dan zou het moeten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik mijn bios zou updaten kan ik ze er zo bij doen zonder problemen? :)

Trouwens, MOETEN die klemmetjes eromheen, ook als je even snel 30 seconden wil testen of ie het doet?

Ik wordt er helemaal scheitziek van, ik duw me helemaal kapot maar ze willen maar niet goed erin gaan, hoe krijg ik die rotdingen er (makkelijk) in?

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:14:
Dus als ik mijn bios zou updaten kan ik ze er zo bij doen zonder problemen? :)

Trouwens, MOETEN die klemmetjes eromheen, ook als je even snel 30 seconden wil testen of ie het doet?

Ik wordt er helemaal scheitziek van, ik duw me helemaal kapot maar ze willen maar niet goed erin gaan, hoe krijg ik die rotdingen er (makkelijk) in?
Die klemmetjes rondom het geheugen ?

Die moeten er wel op. Overigens heb ik met DDR-SDRAM modules nog nooit gehad dat het stroef ging. Wees dus voorzichtig en controleer alles zorgvuldig zodat je straks niet met kapotte hardware zit ;)

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:15:
[...]

Die klemmetjes rondom het geheugen ?

Die moeten er wel op. Overigens heb ik met DDR-SDRAM modules nog nooit gehad dat het stroef ging. Wees dus voorzichtig en controleer alles zorgvuldig zodat je straks niet met kapotte hardware zit ;)
Hoe ik ze er ook in probeer te drukken, Ze willen gewoo niet! ARGH, ik ga echt doordraaien, me duimen zijn gewoon helemaal kapot :S

Oke, ik moet niet boos en aggresief gaan doen, want dan lukt het nooit natuurlijk...

Ik heb nu die 2 nieuwe erin gedaan en geeft nog steeds die foutcode, dus ligt het aan dat nieuwe geheugen?

De foutcode die opgezegt werdt was trouwens:

System failed due to CTU overclocking, ik heb alleen geen flauw idee wat CTU is... :X

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 16:20 ]

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:16:
[...]

Hoe ik ze er ook in probeer te drukken, Ze willen gewoo niet! ARGH, ik ga echt doordraaien, me duimen zijn gewoon helemaal kapot :S
Gewoon rustig blijven en alles goed controleren. Zorg ervoor dat je de DIMM's niet verkeerd om hebt.
Probeer anders eerst 1 kant er in te drukken en daarna de andere kant. :)

[Irriteer modus]En please, geen :S op dit forum :X

• Palomar
  • Niet online
Athlon64 kan geloof ik maar 2 (of 4 indien dubbelzijdig) geheugenbanken aansturen op DDR400 (PC3200) snelheid. Jij stopt er nu nog 1 bij en dan moet ie terug naar PC2700 snelheid. Misschien dat het probleme hieraan ligt. Zet het geheugen daarom es op PC2700 (166MHz) in de bios.

[ Voor 7% gewijzigd door Palomar op 05-07-2005 16:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Palomar schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:21:
Athlon64 kan geloof ik maar 2 geheugenbanken aansturen op DDR400 (PC3200) snelheid. Jij stopt er nu nog 1 bij en dan moet ie terug naar PC2700 snelheid. Misschien dat het probleme hieraan ligt. Zet het geheugen daarom es op PC2700 in de bios.
Hoe moet ik dat precies doen? Of spreek het wel voorzich als ik in de bios kom?

Ik zet er trouwens 2 extra bij :)

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Athlon64 kan geloof ik maar 2 (of 4 indien dubbelzijdig) geheugenbanken aansturen op DDR400 (PC3200) snelheid. Jij stopt er nu nog 1 bij en dan moet ie terug naar PC2700 snelheid. Misschien dat het probleme hieraan ligt. Zet het geheugen daarom es op PC2700 (166MHz) in de bios.
Dat klopt volgens mij. Ik weet niet of de Venice/San Diego hier ook problemen mee hebben. De Winchester/Newcastle/Clawhammer/Sledgehammer volgens mij wel.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:23:
[...]

Hoe moet ik dat precies doen? Of spreek het wel voorzich als ik in de bios kom?

Ik zet er trouwens 2 extra bij :)
2 DIMM's plaatsen. Booten en naar het BIOS gaan. Daar de frequentie van het geheugen op 166MHz (DDR333) zetten i.p.v. 200MHz (DDR400). De PC uit en 1 DIMM erbij plaatsten en testen.

Let wel op dat trager geheugen de prestaties flink naar beneden kan trekken.

[ Voor 32% gewijzigd door Thandor op 05-07-2005 16:25 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TS zet er geen 1 maar 2 modulen bij.

2x Infineon 512MB-DDR PC3200 400 MHz CL3 (oude geheugen)
+
2x Elixir 512MB-DDR PC3200 400 MHz CL3 (nieuwe geheugen)

[ Voor 104% gewijzigd door _Dune_ op 05-07-2005 16:31 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Palomar
  • Niet online
Ja weet ik. Ik bedoelde te zeggen: bij méér dan 4 geheugenbanken (=2 reepjes, want dubbelzijdig) kan ie alleen nog op PC2700.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu in de bios (ik zit nu op een andere pc, maar kan nergens de snelheid zien of instellen van mijn geheugen...) enigste wat ik herken is dat ik de CL kan instellen die op auto staat wat goed moet zijn, omdat ze toch alle 4 CL3 zijn...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

(reactie op dune en palomar) Daarnaast hangt dit ook nog af van de gebruikte core. Sinds de nieuwe 90nm cores (Venice, San Diego, Manchester, Toledo en de gelijkwaardige Opteron cores Denmark, Italy en Egypt) kunnen de A64 CPU's 8 banken (4 doublesided reepjes) op de PC3200 snelheid aansturen en dan ook nog met een CAS latency van 1T :)

HKP: reset de BIOS eens en zet instellingen als FSB en geheugenbussnelheid eens handmatig op 166MHz (DDR333) ipv 200MHz (DDR400). Raadpleeg ook eens de handleiding van je moederbord en het Processor-gedeelte van de PMG FAQ. Praktisch elke vraag die je tot zover hebt gesteld staat daarin beantwoord. Verder is de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook erg handig :)

Bekijk dit ook eens: [search=System Failed Due to CPU Overclocking].

[ Voor 46% gewijzigd door BalusC op 05-07-2005 16:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het was CTU ipv CPU na nog een keer het gehoord te hebben als mijn oren mij niet in de steek laten...

Maar wat ik op dit moment weet:

Mijn 2x Infineon 512MB-DDR PC3200 400 MHz CL3, 2 rows, 4 banks doen het goed
Doe ik er 1 of 2 Elixir 512MB-DDR PC3200 400 MHz CL3 erbij, doet ie het niet

Doe ik er alleen 2x Elixir 512MB-DDR PC3200 400 MHz CL3 erin, doet ie het ook niet.

Elke keer dat ie het niet doet, krijg ik een zwart scherm en zegt ie System failed due to CTU overclocking.

Wat ik ook weet is dat ik nog steeds nergens in de Bios kan vinden waar ik het geheugensnelheid kan veranderen :/

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-11 13:15
Het probleem zit hem denk ik in het niet ondersteunen van het geheugen door de CPU.
Ik weet nu niet welke methodes je geprobeerd hebt, dat was me niet helemaal duidelijk:

- als de nieuwe modules samen (dus zonder de ouden) werken, dan is het geheugen OK (probeer eens prime95 of memtest om het te testen). Het probleem zit hem dan dat de geheugenmodules niet samenwerken, wat waarschijnlijk door de timings komt. Dit is niet op te lossen. Je kunt het best (uit oogpunt van performance én ondersteuning) 2x 1GB halen.

- Als de nieuwe modules niet (goed) werken (icm het andere geheugen), moet je ze omruilen voor ander geheugen. Ook dan is 2x 1GB aan te raden. Ook dit probleem is niet op te lossen.

- Probeer een BIOS-update. Dat kan mogelijk de problemen oplossen. Zorg er wel voor dat je dit met de oude modules doet (aangezien die (neem ik aan) foutloos werken). Dat is het veiligste. Probeer in geen geval 3 modules, omdat dit niet mogelijk is (dit komt door de memorycontroller van de processor. Ook hier is niets aan te doen). Ik heb gehoord dat dit soms wel lukt (met name bij de Venice en San Diego), maar dan moet je ervoor zorgen dat je 1x 1GB in het ene kanaal hebt en 2x 512mb in het andere kanaal (evenveel geheugen per kanaal dus) Ook zou je kunnen proberen 1x Elixir en 1x Corsair (toch?) in het ene kanaal te doen en hetzelfde bij het andere kanaal doen.

Succes!

Zie net dat je zegt dat het geheugen het alleen ook niet doet. Ik heb zelf hetzelfde geheugen hier superstabiel draaien, dus probeer even dit:
-Laad de fail-safe options in je BIOS

-stop 1x Elixir in het derde slot (zoals het in de handleiding staat)

-Als de computer niet opstart, is je geheugen niet compatible met het systeem.
Anders:

-Draai memtest ong. 4 á 5 keer (duurt ong. uur geloof ik)

-Geeft ie fouten -> geheugen terugbrengen, is niet compatible met het systeem
Geen fouten -> wissel de module met de andere Elixir en herhaal de memtest

-Allebei apart geen fouten? Dan proberen in Dual Channel en memtest draaien

-Weer geen fouten? Probeer dan elke combinatie van alle modules tegelijk. Zorg ervoor dat de memory speed op auto staat en niet handmatig. Als dat niet werkt kun je proberen 333mhz handmatig in te stellen. Werkt het nog niet? Dan is het geheugen niet compatible met elkaar.

Geeft het ergens fouten? Verkopen of terugbrengen dat geheugen!

edit:
Update vanwege nieuw bericht tijdens typen van dit bericht

[ Voor 28% gewijzigd door The__Virus op 05-07-2005 17:00 ]

Verwijderd

Thandor schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:19:
[...]

Gewoon rustig blijven en alles goed controleren. Zorg ervoor dat je de DIMM's niet verkeerd om hebt.
Probeer anders eerst 1 kant er in te drukken en daarna de andere kant. :)

[Irriteer modus]En please, geen :S op dit forum :X
Zet je de klemmetjes eerst wel open voordat je het geheugen erin drukt? zonder dit te doen blijven ze misschien wel een beetje hangen, maar werken doen ze iig niet :)

eerst de klemmetjes openzetten, dan de geheugenmodule erin drukken. Dan zie je dat de klemmetjes in 2 inkepingen vallen van de module

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb echt geen flauw idee waar ik alles moet vinden in de Bios, maar ik doe wel weer een poging :P

Ik heb mijn (oud en werkend) geheugen nu in een zwarte en een blauwe slot (zo is hij voor mij in elkaar gezet) maar nu zie ik in mijn MoBo handleiding, Use the blue slots first, die zitten niet naast elkaar, maar maakt dat ook echt wat uit, in welke slot ze zitten?

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:08:
Ik heb echt geen flauw idee waar ik alles moet vinden in de Bios, maar ik doe wel weer een poging :P

Ik heb mijn (oud en werkend) geheugen nu in een zwarte en een blauwe slot (zo is hij voor mij in elkaar gezet) maar nu zie ik in mijn MoBo handleiding, Use the blue slots first, die zitten niet naast elkaar, maar maakt dat ook echt wat uit, in welke slot ze zitten?
Jah, dat maakt het verschil tussen Singlechannel en Dualchannel :z

Verwijderd

Topicstarter
Thandor schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:14:
[...]

Jah, dat maakt het verschil tussen Singlechannel en Dualchannel :z
Misschien dat het werkt als ik de 2 Infineon geheugenreepjes in de blauwe zet, en de 2 Elixir geheugenreepjes in de zwarte?

• The__Virus
**vergeet dit bericht wat je net gelezen hebt, hier klopt niets van!!!**

Ik zal mezelf even verbeteren:

-Je kan géén 3 modules draaien

-Je moet elke module apart testen op fouten!!! Doe dit nu alsjeblieft eerst voordat we verder gaan! Als de nieuwe modules apart al weigeren, zijn ze gewoon niet geschikt voor jouw systeem! Als je 1 module draait, moet je het in het derde slot doen! (De blauwe die het verst van de processor zit)

- Dual Channel doe je door de modules in dezelfde kleur te doen, dus BLAUW eerst vullen.

(info uit de online handleiding op pagina 2-11

[ Voor 97% gewijzigd door The__Virus op 05-07-2005 17:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik doen, ik heb trouwens al een update voor mijn mobo gedownload, alleen weet ik niet hoe ik die moet installeren...

En ik kon die fail-safe option ook niet vinden trouwens... ;(

• MrBarBarian
Asus A8V is socket 939 en ondersteunt perfect dual channel. Ook bij 4 gevulde geheugenbanken ook op 400 mhz.

iRacing Profiel

• Thandor

Thandor

SilverStreak

The__Virus schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:22:
Zie nu pas dat je een Socket A moederbord hebt.
Asus A8V Deluxe = S939 = AMD Athlon 64 ? ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:25:
Zal ik doen, ik heb trouwens al een update voor mijn mobo gedownload, alleen weet ik niet hoe ik die moet installeren...

En ik kon die fail-safe option ook niet vinden trouwens... ;(
Fail-safe staat meestal ergens in het BIOS. 'Load Fail-safe defaults'
Vaak staat er ook 'Load Optimal defaults'.

En een BIOS update. Daar is meer dan genoeg informatie over te vinden :)
MrBarBarian schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:26:
[...]

Asus A8V is socket 939 en ondersteunt perfect dual channel. Ook bij 4 gevulde geheugenbanken ook op 400 mhz.
Mits de CPU ook 4 DIMM's van 200MHz (DDR400) ondersteunt ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Thandor op 05-07-2005 17:28 ]

• The__Virus
Sorry ging beetje fout. Ik keek niet helemaal goed dus heb het bericht al aangepast (of eigenlijk helemaal verwijderd en opnieuw begonnen ;) )

• The__Virus
MrBarBarian schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:26:
[...]

Dit klopt niet. Onze client (:P) heeft waarschijnlijk een Winchester core en daar kan je met geen mogelijkheid 4 modules @ 400mhz stabiel laten draaien (met alles op stock speeds dan). Daarom moet de snelheid gewoon op Auto staan, waardoor deze vanzelf wordt ingesteld, mocht dit nodig zijn. Dit is een limitatie van de CPU.

En HKP lees aub nog mijn bericht iets verder terug. Daar klopte niets van, maar die nieuwe inhoud is belangrijk en doe het ook AUB dat scheelt een hoop geklungel. Tenzij je het al gedaan hebt maar dat kan ik nergens terugvinden.

[ Voor 18% gewijzigd door The__Virus op 05-07-2005 17:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke!

Eindelijk wat vooruit gang,

Ik heb er nu 1 Elixir geheugenreepje in zoals aanbevolen in mijn MoBo handleiding, en hij werkt.

Daarvoor had ik 2 Infineon in de zwarte gedaan en 1 Elixir geheugenreepje in de blauw gedaan, wat niet werkte.

Dit betekend dus dat deze 2 verschillende geheugen niet met elkaar kunnen samen werken? (sinds Elixir het wel alleen doet...

Ik ga nu ook nog even proberen met 2 Elixir met dezelfde kleuren slots (heb wel een keer geprobeerd met 2 verschillende kleuren slots, toen deed ie het niet, misschien dat het daar aan lag...)

@The__virus, is goed, ik lees hem zo wel weer even terug :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 17:40 ]

• The__Virus
Daarvoor had ik 2 Infineon in de zwarte gedaan en 1 Elixir geheugenreepje in de blauw gedaan, wat niet werkte.

Dit betekend dus dat deze 2 verschillende geheugen niet met elkaar kunnen samen werken? (sinds Elixir het wel alleen doet...
Nee zeker niet, want 3 modules ondersteund de processor niet. Dus dit zou met geen mogelijkheid hebben gewerkt en de veronderstelling is onjuist.
Ik ga nu ook nog even proberen met 2 Elixir met dezelfde kleuren slots (heb wel een keer geprobeerd met 2 verschillende kleuren slots, toen deed ie het niet, misschien dat het daar aan lag...)
Deze moeten in de blauwe sloten. Werkt dit, stop dan de Infineon (niet Corsair dus) in de overige twee sloten. Werkt dit niet, dan moet je een beetje rondswitchen van de modules. Maar in dat geval is er helaas toch weinig kans dat ze samenwerken.
@The__virus, is goed, ik lees hem zo wel weer even terug
Als je dat eerder had gedaan, was dit bericht niet nodig :P

BTW er zijn meer timings dan alleen maar CAS. Deze moeten allen hetzelfde zijn.

Verwijderd

Topicstarter
YES!

Hij doet het! :D

Waarschijnlijk moest ik de perfecte opstelling hebben, want ik heb volgens mij echt vrijwel elke opstelling gehad, maar nu werkt ie iig!

Ik heb de 2 Infineon's in de Dimm 2 en 4 gedaan (de zwarte slots) en de 2 Elixir's in Dimm 1 en 3 gedaan, en nu werkt alles 8)7 :D

Bedankt voor alles!

• MrBarBarian
The__Virus schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:36:
[...]

Dit klopt niet. Onze client (:P) heeft waarschijnlijk een Winchester core en daar kan je met geen mogelijkheid 4 modules @ 400mhz stabiel laten draaien (met alles op stock speeds dan). Daarom moet de snelheid gewoon op Auto staan, waardoor deze vanzelf wordt ingesteld, mocht dit nodig zijn. Dit is een limitatie van de CPU.

En HKP lees aub nog mijn bericht iets verder terug. Daar klopte niets van, maar die nieuwe inhoud is belangrijk en doe het ook AUB dat scheelt een hoop geklungel. Tenzij je het al gedaan hebt maar dat kan ik nergens terugvinden.
[rml]FnF in "[ OC-939] Het ASUS A8V Deluxe OC Thread D..."[/rml]

iRacing Profiel

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 18:25:
YES!

Hij doet het! :D

Waarschijnlijk moest ik de perfecte opstelling hebben, want ik heb volgens mij echt vrijwel elke opstelling gehad, maar nu werkt ie iig!

Ik heb de 2 Infineon's in de Dimm 2 en 4 gedaan (de zwarte slots) en de 2 Elixir's in Dimm 1 en 3 gedaan, en nu werkt alles 8)7 :D

Bedankt voor alles!
Ik denk dat dit komt, omdat merk 1 double sided was en merk 2 niet. ;)

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

HKP als je volgende keer vraagt hoe de kast los moet meld dan ook even dat het gelukt is... Is wel zo handig....

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Pagina: 1