Toon posts:

[GTA SA] Draait niet lekker.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vind dit wel een erg raar fenomeen aangezien alle andere high-end spellen zoals BF2,Juiced,Far Cry enz. wel op Full Quallity lekker draaien.

mijn systeem:

AMD 64 3000+
1 GB RAM
320GB Hitachi Deskstar S-ATA
Ati Radeon 256mb 9600XT Atlantis

Meer specs in mijn handtekening.

Iemand enig idee waardoor dit zo komt?

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Iets meer duidelijkheid over je probleem had wel gemogen...wat bedoel je precies met "loopt niet lekker"? Schokt ie als een gek met fps-drops naar 0 of heb je soms het idee dat ie héél even vertraagd?
En hoeveel detail heb je open gegooid? AA/AF gebruikt? Resolutie?

Beetje karige TS dus naar mijn mening.

public void ik()

Verwijderd

Topicstarter
hij speelt opzich wel lekker maar op somige moment met bijvoorbeeld autorijden en een druk kruispunt dan zakt gewoon mn fps in. het is niet dramatisch maar begint toch redelijk schokken. Alles staat nu op medium Quallity en draait nogsteeds zo. zou thuis nog even beter kijken straks naar wat mijn instellingen zijn

Verwijderd

Hier eigenlijk zelfde probleem. Ik draai met een PIV 3Ghz, 1024MB DDR, ATI Radeon 9800. Heb mijn AA in windows op 2X en AF ook. Texture Preference in Windows staat op Quality en Mipmap Detail Level ook. Tot slot heb ik de AA/AF kwaliteit op performance staan in Windows. In de game heb ik de draw distance ongeveer op 1/4 en AA uit staan. Wait for vertical sync staat uit in Windows en de Frame limiter in GTA is ook uit.

In gebouwen zoals me save huisje haal ik tussen de 80 en 90 fps, kom ik buiten schommelt dit rond de 20 a 25, niet al te veel maar net te doen. Op veel plekken alleen zakt dit terug naar soms wel 10 fps, wat gewoon echt waardeloos rijdt. Beeld gaat schokken en besturing lijkt ook veel trager te reageren. Ik heb vooral het idee dat dit is op plekken waar electriciteitslijnen boven de weg hangen, maar dit kan natuurlijk verbeelding van mijn kant zijn. Het maakt niet echt uit of ik loop op die plekken of dat ik in een auto zit.

Misschien iemand nog een suggestie?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 17:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
mooi zo dacht al dat ik de enige was.

Verders ook geen problemen met andere spellen?

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:05

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

andere 3d shooters draaien bij mij prima. (far cry, brothers in arms etc.)

maar idd ook GTA SA draaid bij mij ook hier en daar brak, ik heb:

Athlon XP 2600 met fsb @ 182mhz
1 GB Corsair mem 400mhz maar draaid dus ook op 182mhz... downgeklokt.
Ati Radeon 9600 XT.

opzich is het spel te spelen, alleen soms ook framerate drops (ook heb ik regelmatig gpu recovers van ati)... en veel lag als er mist of regen is. Ik heb zelf gemerkt dat het verlagen vand e settings in gta weinig uitmaakt. of ik no FSAA uitzet of op 3x heb staan ik merk geen verschil, zelfde met de quality settings.

ik geloof dat mijn videokaart driver nu zo staat dat het spel de settings bepaald (kan ik nu ff niet bekijken). Wat is jullie ervaring is het over het algemeen beter om de settings in windows in te stellen ipv in het spel zelf?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Verwijderd

ik heb een p4 3.0 ghz 2x512 mb en een 9800 pro en ik speel het gewoon soepel heb de quality op very high en die draw distance op aller hoogst en anti analysing op 1.

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:23
Volgens mij moet je frame limiter gewoon aan zetten.

Verwijderd

Topicstarter
straks ff testen of dat het is!

Verwijderd

Andere games zoals Call of Duty draaien hier een stuk beter. Geen idee waar ik het moet zoeken.

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 13:39
Als andere mensen met een ati hier ook last van hebben is het misschien een driver issue? En nu moet ik zeggen dat een 9600xt ook niet meer een van de snelste is, maar op medium zou het wel moeten draaien ja.

Zoals je al zegt, op drukke momenten zakt de fps in, volgensmij zit die kaart dan ook wel tegen zn max aan.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
bij mij draait hij op mijn 5700 LE 256 MB wel lekker hoor ...
op 1280 X 768 met alles zon beetje op mediun

AMD 64 3000+
1 Gb geheugen
en Maxtor 200GB 7200RPM

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:33
LoWang schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:03:
Als andere mensen met een ati hier ook last van hebben is het misschien een driver issue? En nu moet ik zeggen dat een 9600xt ook niet meer een van de snelste is, maar op medium zou het wel moeten draaien ja.

Zoals je al zegt, op drukke momenten zakt de fps in, volgensmij zit die kaart dan ook wel tegen zn max aan.
Ik heb het ook op mijn beide pc's. (zie specs in sig).

Zou op allebei wel lekker moeten draaien dacht ik zo... :Y)

[ Voor 3% gewijzigd door Pakjebakmeel op 07-07-2005 11:10 ]

Verwijderd

AMD64 3200+, 6800GT, 2x512MB ram ... ik draai GTA:SA in 1024x768 32-bit, quality very high, full draw distance... het draait als een trein :9

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:55:
AMD64 3200+, 6800GT, 2x512MB ram ... ik draai GTA:SA in 1024x768 32-bit, quality very high, full draw distance... het draait als een trein :9
Wat heeft dat met dit topic te maken?

@TS: Ik heb ook af en toe dat mn fps inzakt, en vpu recovers, misschien ligt het aan de illegale versie? ( O-) ), anders zal het wel een bug in het spel zijn, en wordt het vast met een patch verholpen.

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:33
RoD schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 11:59:
[...]

Wat heeft dat met dit topic te maken?

@TS: Ik heb ook af en toe dat mn fps inzakt, en vpu recovers, misschien ligt het aan de illegale versie? ( O-) ), anders zal het wel een bug in het spel zijn, en wordt het vast met een patch verholpen.
Misschien wel handig, hij heeft een Nvidia kaar, voor zover ik zie loopt het brak op alle ATI kaarten?

Verwijderd

Correct, was meer bedoeld als vergelijking, ik heb die 6800GT net aangeschaft en daar voor had ik een Radeon 9500 die ook problemen gaf in GTA:SA : vastlopers en VPU recovers.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 14:01 ]

• LoWang
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 13:39
Blijkbaar game/driver gerelateerd dus. Ik hoop voor jullie dat er snel een patch voor komt :P heb zelf ook een 6800 @ ultra.
Pagina: 1