Scheikunde proefjes

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
ik had het laatst met een scheikunde leraar over leuke/indrukwekkende proefjes die hij zou kunnen laten zien op de open dag van school , ik was toen al met een paar dingen gekomen zoals
een mengsel van waterstof/zuurstof in een dikke stroperige vloeistof pompen en dan de belletjes aansteken (in kleine hoeveelheid uiteraard) waardoor je allemaal kleine explosies krijgt, en dat hij zelf rookbommen kon maken van salpeter en suiker 7delen salpeter 5 delen suiker , maar weten jullie er nog een paar?

"Stilte, een gat in het geluid...."

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-12-2025

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Gouwe ouwe: glaswerk verzilveren. Een keer een hele dag staan doen; omadt alle zuurkasten bezet waren maar even in een ander lokaal gedaan: 's avond misselijk en hoofdpijn van de ammoniakdampen...

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

W&L is niet bedoeld om vragen te stellen waar je met wat zoekwerk gemakkelijk een antwoord op kan vinden. Bovendien twijfel ik enigszins aan je intenties, aangezien het mij lijkt dat je scheikunde docent niet alleen zelf gemakkelijk proefjes moet kunnen verzinnen, maar dat hij bovendien toegang heeft tot verzamelingen van dergelijke proefjes.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Dit topic is gesloten.