Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Siemens SpeedStream 5450 in bridgemode?

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb een Siemens SpeedStream 5450 ISDN ADSL modem en ik wil dat ding heel graag in bridge mode hebben. Volgens de Tiscali helpdesk is dat mogelijk, maar hun support gaat niet verder dan de default 'router functionaiteit' zoals het modem standaard wordt geleverd.

Er zit geen manual bij, geen CD met PDFjes, Google komt alleen met een posting op adslforum.nl, maar daar staat ook de oplossing niet bij en Siemens' website is NIET te doorgronden.

Heeft een van jullie toevallig enig idee hoe je dit modem laat bridgen?

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
heeft dat ding een fatsoenlijke webconfiguratie? Kun je daar ook niets in vinden?

En wat is de reden dat je dat ding in bridge wilt hebben? Als dat echt niet lukt kun je misschien gewoon een DMZ configgen. Komt vrijwel op hetzelfde neer.

edit:
http://www.bns.nl/datasheet/76002508.pdf
Daar staat gewoon dat ie idd als bridge kan. (RFC1483), en aangezien je Tiscali hebt denk ik dat je over BabyXL gaat. Kwestie van VCI/VPI goed zetten en ergens bridge aanvinken oid. Alleen misschien je (pc) macadres registreren bij je provider.

[ Voor 39% gewijzigd door DJSmiley op 05-07-2005 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:22:
heeft dat ding een fatsoenlijke webconfiguratie? Kun je daar ook niets in vinden?

En wat is de reden dat je dat ding in bridge wilt hebben? Als dat echt niet lukt kun je misschien gewoon een DMZ configgen. Komt vrijwel op hetzelfde neer.
Ding heeft wel een mooie webconfiguratie, maar daar kan ik helaas niets instellen om 't ding te laten bridgen.

Reden dat ik em wil laten bridgen is dat we dat ding hier op m'n werk gebruiken, en ik veel simpeler portmappings maak op de linuxrouter die erachter hoort te zitten. Even los van 't feit dat dit modem nogal snel denkt dat een sessie die ie NAT (of NAPT) getimeout is, waardoor je ssh sessies waar je even niets doet al heel gauw disconnected raken...

Kortom, best vervelend, en als Tiscali dan zegt dat ie wel kan bridgen, maar ze niet weten hoe....

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
2de Hands ZyXEl 650 op de kop tikken op marktplaats en die gebruiken is ook een optie. Kan je deze gewoon aan de kant zetten.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Zo. Gevonden.

Van Tiscali hoorde ik dat ik 't eens bij TopIT moest proberen, dat is de leverancier van deze SpeedStream dingen. De meneer van TopIT kon me toen vertellen dat ik het profiel van de ADSL verbinding moest aanpassen, en ook meteen hoe.

Voor archiving purposes zal ik dat hier even herhalen:
- Log in als Administrator
- Klik op ISP Connection
- Klik op Advanced Settings
- Klik op Configure the ATM Virtual Circuit
- Klik op de meest linker waarde onder VC
- Klik op Next
- Hier kan je kiezen voor Bridge, Bridge/IP, Routed, PPPoE en PPPoA

Lekker verstopt hoor, want de 2-na laatste optie, je moet er maar op komen om op die info te klikken. Nergens staan edit knopjes ofzo :)

Hoe dan ook, bedankt weer ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 15:47 . Reden: verkeerde handleiding :) ]