Toon posts:

[basis html] tekst in textarea toevoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 89 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
toch tijdje op google gezocht.

Ik wil heel simpel een html pagina met een tekstvak waar je een tekst inzet en met een applybutton
het ingevoerde stuk tekst er pal boven laat zien. beetje zoals dit natuurlijk.

pretty basis maar toch nog niet gelukt. wat is de html code voor deze actie ?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
...er is geen "de code" voor zo'n actie. Het idee is dat je zoiets zelf schrijft...

En dan krijg je (bijvoorbeeld) zo iets:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Testje</title>
    <script language="JavaScript" type="text/javascript">
        function applyHTML() {
            var oTA = document.getElementById('taMain');
            var oDV = document.getElementById('dvContent');
            oDV.innerHTML += oTA.value + '<hr>';
            oTA.value = '';
        }
    </script>
</head>

<body>
   <div id="dvContent"></div>
   <textarea id="taMain" cols="40" rows="10"></textarea>
   <input type="button" onclick="applyHTML();" value="Toevoegen">

</body>
</html>

En dan is het dus client-side. Maar ik neem aan dat je het server-side wilt en de gegevens ook wilt opslaan in een database e.d.

[ Voor 130% gewijzigd door RobIII op 05-07-2005 15:21 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
En zowiezo zal het met alleen html nogal lastig worden. Wat ik je kan aanraden is een aantal gastenboek tutorials door te kijken, in verschillende programmeertalen of gewoon een gastenboek van iemand anders uit elkaar te trekken. Een gastenboek is namelijk ongeveer waar je het over hebt. Waarschijnlijk is het voor jou het makkelijkst om op zoek te gaan naar iets met JavaScript.

Uit je openingspost krijg ik namelijk niet het idee dat je echt ver bent met dit soort dingen en dan zijn zaken zoals server side scripting een beetje lastig. Let er dus een beetje op dat je niet gelijk van slag gaat met php of asp. Probeer eerst dit is.

[ Voor 5% gewijzigd door Johny58 op 05-07-2005 15:20 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 15:48

André

Analytics dude

Je kunt heel simpel met JS de tekst aan de pagina toevoegen, maar moet dit ook opgeslagen worden oid? Wat heb je zelf al geprobeerd? Op deze manier is het een scriptrequest en dat willen we niet hebben.

[rml][ W&G FAQ] W&G Policy & Beleid[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alleen areatext geprobeerd en de tekst hoeft alleen in de html pagina zelf worden opgeslagen
te worden. een soort veredelde tekstfile dus

dat gastenboek is een goed idee maar niet geheel de oplossing die ik zoek.

Ik ga voor de oplossing gepost door ROBIII alleen moet dus nog het ingetypte worden opgeslagen in diezelfde html pagina.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:40:
ik heb alleen areatext geprobeerd en de tekst hoeft alleen in de html pagina zelf worden opgeslagen
te worden. een soort veredelde tekstfile dus

dat gastenboek is een goed idee maar niet geheel de oplossing die ik zoek.

Ik ga voor de oplossing gepost door ROBIII alleen moet dus nog het ingetypte worden opgeslagen in diezelfde html pagina.
Dan zit je met mijn oplossing toch écht in de verkeerde hoek :P Je zult dan toch echt wel server-side aan de slag moeten gaan en kun je dus beter een willekeurig gastenboek rippen (zoals gesuggereerd hier) en dat ombouwen tot wat je wil.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 05-07-2005 17:41 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-03 19:23

RicX

Het leven is geen ponypark

uhm... het is een beetje lastiger om in de file die je op internet zet, oftewel de html-file iets weg te schrijven... veel gemakkelijker is via php of weet ik veel wat...
zoals johny58 al zegt is dit een soort guestbook... hiervind je zo een guestbook... het enige wat je dan moet aanpassen is de 'sign guestbook'-page en de 'read guestbook'-page op dezelfde pagina zetten....

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

Verwijderd

Topicstarter
kan mij niet voorstellen dat het niet op te slaan zou zijn.

Ik wil namelijk een logboek over verschillende zaken maken. waar ieder input kan leveren.
Dus als iedereen via netwerk naar de file linkt , zijn categorie kiest en dan een tip o.i.d intikt zodat
anderen dat kunnen teruglezen.

zou ik niet het ingetypte naar een .txt file kunnen wegschrijven en dat vervolgens het scriptje daar
naar verwijst als hij de info wil laten zien ?

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:46:
kan mij niet voorstellen dat het niet op te slaan zou zijn.

Ik wil namelijk een logboek over verschillende zaken maken. waar ieder input kan leveren.
Dus als iedereen via netwerk naar de file linkt , zijn categorie kiest en dan een tip o.i.d intikt zodat
anderen dat kunnen teruglezen.

zou ik niet het ingetypte naar een .txt file kunnen wegschrijven en dat vervolgens het scriptje daar
naar verwijst als hij de info wil laten zien ?
...alles kan, als je het maar ranzig genoeg maakt. Kortweg: Nee, wat jij wil kan niet. Geef dan iedereen notepad/frontpage/dreamweaver/whatever.
En anders bouw je server side een scriptje (is echt nog geen 20 regels programmeren) in ASP/PHP/ColdFusion of weet ik het wat.

Mocht je eigenwijs blijven: Verdiep je dan eens in het MSXML object, daarmee zou je wel wat kunnen knutselen denk ik, maar dat is meer dev-werk dan het server-side oplossen en waarschijnlijk behoorlijk IE-only.

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 05-07-2005 17:49 ]

Over mij

• RicX
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-03 19:23

RicX

Het leven is geen ponypark

kijk hier eens. Ik weet niet of dit in IE of Moz ook kan, maar denk et niet. Dit omdat dit de nodige security risks met zich mee kan brengen. Probeer het eens uit... in netscape werkt het iig :P

ps:
code:
1
met logFile.open("o");
kun je the file openen om te lezen

Honesty is the best policy, but insanity is a better defense

Verwijderd

Topicstarter
triest genoeg krijg ik het niet voor elkaar. zelfs het "eenvoudige" gastenboek niet.
met CHMOD permissie ingesteld maar ik krijg geen toegang om php file te weergeven. zucht.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:06:
triest genoeg krijg ik het niet voor elkaar. zelfs het "eenvoudige" gastenboek niet.
met CHMOD permissie ingesteld maar ik krijg geen toegang om php file te weergeven. zucht.
php wel geinstalleerd (op je server natuurlijk :p)??
http://www.php.net/downloads.php

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 16:15 ]

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Je zult toch echt wat meer informatie moeten geven dan dit soort posts, DarkFiber. Hier kunnen we je niet mee helpen. Zo weten we bijvoorbeeld niet welke (en of je een) webserver je gebruikt, of je via een share probeert bestanden te benaderen of wat... en hoe heb je dit werkend geprobeerd te krijgen? Laat eens wat code zien? Welke foutmelding (als er uberhaupt een foutmelding is) krijg je? Waar gaat het mis volgens jou? Enz...

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties maar ik geef het op.

Dit "logboek" moet op een intern bedrijfsnetwerk komen dus kan niet aan de slag gaan met
PHP enz. Het HTML/Javascriptje van ROBIII heel erg in de buurt met als enige nadeel dat het
niet op te slaan is.

Mijn idee was dus een soort kennispagina waar ieder een tip/advies kan achterlaten voor elkaar.
meest makkelijke is natuurlijk verwijzen naar een document op een share maar dat was weer juist
niet de bedoeling.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-04 11:51
Dit "logboek" moet op een intern bedrijfsnetwerk komen dus kan niet aan de slag gaan met
PHP enz.
Regel dan gewoon wat met je opdrachtgever. Of gebruik een serverside taal die wel beschikbaar/toegestaan is.

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-04 13:15

Apache

amateur software devver

Je zoekt een wiki maw ...

Volgens mij onderschat je een beetje hoe dingen gedaan worden :)

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:38

Pelle

🚴‍♂️

Regel een server met een database en een serverside scripting taal mogelijkheid. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.