Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[xp] ctrl-alt-del, msconfig, cmd, installeren, uber-malware?

Pagina: 1
Acties:

• notsonewbie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 10:12

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Is dit een zeer recent uber-malware die we hebben?
We hebben internet (gewone pc kan surfen en alles) bekabeling is goed, ping (local) werkt, sygate personall firewall open gezet EN gedeinstalleerd gehad. WinXp eigen firewall staat uit, hoewel het beveiligingscentrum gewoon helemaal weg is uit start: enz. (wat is de exe of .msc daarvan?)

Andere topics gelezen en gedaan? ja! Leerzaam. Istbar is weg nu bijv.
Hijack this: nee die start niet, flits, en flits weg, net als met ctrl-alt-del

Veilige start = restart oftewel f8 doet niks zinnigs meer.
uitvoeren > cmd, 'dos boxje' flitst open en .... gaat net zo vlot weer dicht!
regedit: flits en flits weg.

msconfig: werkt ogenschijnlijk wel, lijkt niets vervelends in te staan, toch alles uitgevinkt behalve wat we kennen en nodig is voor de vaio laptop.
Tip: Handig zo'n screencapture als je een systeem net vers hebt alvorens op internet te gaan :)

Maar nu komt het:
(Avast antivirus en de reeds aanwezige spywareblaster : start > flits > weg....)

Nieuwe antispyware (ad--aware, spybot S&D, pestpatrole) welke we willen installeren, meld dit:
Wilt u de installatie echt afbreken!? nee herhaalt de vraag, ja sluit de install af....
Kortom, de ellendeling in de pc laat geen programma's installeren!

Iemand al met deze te maken gehad?

Alle niet-internet software werkt wel gewoon. Pc start normaal op, sluit normaal af.

PS: verwijder tip hulp uitleg spy mal enz. ware url: http://simplythebest.net/info/spyware.html

[ Voor 7% gewijzigd door notsonewbie op 05-07-2005 14:49 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:55

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Doet me denken aan : cmd shell, installaties en taakbeheer sluiten ineens *
Volgens mij hebben jullie hetzelfde probleem :)

Probeer eens in Veilig Modus op te starten, en dan op virussen te scannen. Dit zowel van je eigen virusscanner, zowel die van TrendMicro

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
outerspace schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:48:
Doet me denken aan : cmd shell, installaties en taakbeheer sluiten ineens *
Probeer eens in Veilig Modus op te starten, en dan op virussen te scannen.TrendMicro
Veilige start = restart oftewel f8 doet niks zinnigs meer.
Virus en andere scanners zijn om zeep, nieuwe installeren gaat niet, internet is niet werkende op de laptop (netwerk is ok, desktop pc kan gewoon surfen, ip en alles is ok)

Uit de door jouw aangewezen topic:
"telkens als ik iets instaleer dan valt de instalatie weg.. en moet ik opnieuw beginnen met een installatie.. maarja als ik een grote installatie moet doen is het wel lastig..
hetzelfde bij ms-dos deze valt ook ineens weg..
het sluit gewoon helemaal en je moet het opnieuw opstarten (verder week niet wat ik er meer over kan uitleggen..)"

Bij mij gaat dat niet op, de installaties vangen niet eens aan, maar ik hoef niet opnieuw op te starten.
Het is flits en flits weg, of bij opstarten van een nieuwe install gelijk: weet je zeker dat je de install wilt afbreken?

[ Voor 34% gewijzigd door notsonewbie op 05-07-2005 14:52 ]

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 08:10
Klinkt als een virus dat ik had... ben de naam alleen even kwijt, ik kijk wel even of ik m nog kan vinden. Maar ga er maar vanuit dat als je windows nog fatsoenlijk werkend wil krijgen dat het toch wel een clean install moet worden. Je kan namelijk waarschijnlijk wel een gedeelte van die troep eruit krijgen maar er zal toch een 'rest meuk' blijven zitten dat je er nooit uit kan krijgen.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09 13:58

cutter

Wannabe i7 fanboy

Kijk of je in een dos omgeving kunt booten met een cd met virusscanner. http://service1.symantec..../ppfdocs/2002102115095448 Klinkt als een gevalletje format c:

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Ben benieuwd of deze ooit bekend wordt, wat het deed, hoe het te verhelpen.

Hoe dan ook, format C )*&(*@)^$*^@%$^*@)%@$&)+@#$ en opnieuw win er op....

Bedankt voor alle reacties.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Als je het echt wilt weten en de ruimte hebt: maak een image van de huidige installatie, kan je later nog eens rustig gaan onderzoeken hoe en wat :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-11 08:10
In hoeverre is het eigenlijk mogenlijk om die windows installatie in een ander systeem te hangen als slave en dan op die manier, dus vanuit een andere windows installatie, te scannen op virussen. Ik kan me namelijk voorstellen dat een virusscanner naar virussen zoekt op vaste locaties. Bijvoorbeel mappen als windows, system, system32 etc. en in het register. Maar zou er ook naar worden gezocht als een windows installatie op die schijf niet actief is.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Start msconfig eens, kies voor services, vink 'hide all microsoft services' aan en kijk of je vreemde / onbekende services ziet staan.
Verder even (net als Outerspace zegt) Housecall er over laten gaan.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Heb je het algeprobeerd met het hernoemen van je exes? Ik bedoel dus hernoem hijackthis.exe naar blaat.exe en scan daar de PC mee. CMD.exe naar bijvoorbeeld dos.exe noemen, et cetera...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
MaZo schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 13:27:
Start msconfig eens, kies voor services, vink 'hide all microsoft services' aan en kijk of je vreemde / onbekende services ziet staan.
Verder even (net als Outerspace zegt) Housecall er over laten gaan.
msconfig: werkt ogenschijnlijk wel, lijkt niets vervelends in te staan, toch alles uitgevinkt behalve wat we kennen en nodig is voor de vaio laptop.

Internet: kan niet, werkt niet.

• notsonewbie

notsonewbie

...---...---...---

Topicstarter
Jester.NL schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:50:
Heb je het algeprobeerd met het hernoemen van je exes? Ik bedoel dus hernoem hijackthis.exe naar blaat.exe en scan daar de PC mee. CMD.exe naar bijvoorbeeld dos.exe noemen, et cetera...
Goeie tip. Als het weer eens gebeurt ergens.....
Kijken of de het zelf gestarte programma venster dan niet gelijk weer sluit.

Pagina: 1