Internet verbinding valt weg,

Pagina: 1
Acties:

• Vampy719
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-02 15:37
Beste mensen,

Ik heb zo'n vaag probleem. Ik heb een ADSL verbinding (KPN) deze belt in met een modem die ik bij KPN heb gekregen. Het is een modem die voor geschrikt is voor ISDN aangezien ik hier met een isdn lijn zit. Het internet werkt voor de rest prima en de snelheden zijn maximaal. Ik heb me pc rechtstreeks op de adsl modem zitten en er is dus geen spraken van een netwerk.

het probleem is namelijk op het moment dat de verbinding weg valt en ik het internet niet meer op kan en mijn netwerkkabel achter me pc er uithaal en er weer terug instop me internet verbinding weer terug is. De modem blijft gewoon in gebeld en die behoud ze verbinding ?

Ik snap er niks van en ik heb ook al zitten zoeken naar diverse instellingen en naar energie beheer maar kan er niks over vinden.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mvg.

Het gaat hier om een Toshiba satellite Pro laptop met windows XP pro sp 2 met een Interl pro/100 VE netwerk kaart dit zit op een speedtouch adsl modem.

[ Voor 9% gewijzigd door Vampy719 op 05-07-2005 15:06 ]

Everything thats has a beginning has an end

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Gebeurt het als je aan het werk bent of als hij niks staat te doen? Heb je al eens een andere netwerkkaart geprobeert of je netwerkkaart in een ander slot gestopt (mits hij niet onboard is :P)

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:38

lier

MikroTik nerd

Vampy,

Voor een HIO student vind ik (sorry) dat je wel heel erg summier je topic opent.

Dingen als OS, hardware, eventlog enz. ontbreken. Zelfs iets basaals als "is de netwerkverbinding nog operationeel" ontbreekt. Misschien is het daarom een goed idee (als je topic open blijft...) om deze absoluut relevante informatie alsnog te geven.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Vampy719
Mishmash schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:43:
Gebeurt het als je aan het werk bent of als hij niks staat te doen? Heb je al eens een andere netwerkkaart geprobeert of je netwerkkaart in een ander slot gestopt (mits hij niet onboard is :P)
Nee het is ook als je bezig bent, ben je lekker bezig dan krijg je zo'n vrolijk windows wolkje rechts onder in met "verbinding verbroken" kabel er uit, kabel er in en je kan weer verder. Maar het wordt beetje irritant om steeds die kabel er uit en in te moeten doen.

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb globaal hetzelfde probleem.
ADSL is echter over analoog.
Het gebeurt bij mij voornamelijk als ik uit newsgroups aan het downloaden ben.

Ik heb al gedacht dat het mijn netwerkkaart was maar die was het niet, kabels ook al geswitched maar daar ligt het ook niet aan.

• lier

lier

MikroTik nerd

Firmware upgrade beschikbaar voor de speedtouch ?

• Vampy719
lier schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:43:
Firmware upgrade beschikbaar voor de speedtouch ?
uhmmm zal eens kijken, maar zal het probleem bij de modem liggen of bij de pc ? software of hardware ?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Dat kunnen wij uiteraard niet inzien. Problemen als deze liggen bij mensen die de helpdesk bellen overigens voor ongeveer 90% aan de PC. Sluit er eens een andere laptop op aan en je zal het snel genoeg merken.

Je vertelt overigens niet eens wat het probleem is, je zegt alleen maar "hij doet het niet meer". Dat is echt een melding waar je echt helemaal niets mee kan, meer iets voor mensen die een helpdesk bellen en dan uitgevraagd moeten worden...

Overigens zijn er zat dingen die je zelf uit kan zoeken, zoals:

- kan je de modem nog bereiken op http://10.0.0.138
- Kan je dat IP adres dan wel nog pingen?
- Wat gebeurt er als je de IP gegeven die je via DHCP krijgt met de hand instelt (ook bovenste 2 vragen)
- Heb je iets van een firewall, fanatieke virusscanner, etc die de zaak kan blokkeren?
- Wat gebeurt er als je een andere speedtouch of PC gebruikt?

Als je iets hiervan kan uitzoeken, kan ik je verder helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door JvS op 05-07-2005 16:01 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• lier

lier

MikroTik nerd

Vampy schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:49:
[...]

uhmmm zal eens kijken, maar zal het probleem bij de modem liggen of bij de pc ? software of hardware ?
Tja, volgens mij probeer jij nu (en wij met jou) een antwoord hierop te vinden.

• Vampy719
Ik voel een beetje vijandige spanning hiero ?

Maar goed ik probeer me best te doen hoor. Maar ik heb werkelijk geen idee waar ik moet beginnen met zoeken. Ik heb echt al alles bekeken en uitgezocht maar zonder resultaten

Maar als de verbinding verbroken wordt, dan kan ik niks meer ook niet meer pingen. Windows geef ook aan dat de verbinding is verbroken.

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Bekijk eerst eens je log in het modem.

http://10.0.0.138

Luister alleen nog maar naar JvS en mij en negeer de rest gewoon O-)

Speedtouch freak

Verwijderd

Een nog niet gegeven mogelijkheid, misschien nieuwe videokaart drivers proberen...klinkt niet logisch, maar hier had ik laatst ook last van.

En kijk eens of je nergens een irq probleem hebt.

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:39

WouterG

Dit is geen ondertitel

lSltAlKeR schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 17:44:
Bekijk eerst eens je log in het modem.

http://10.0.0.138

Luister alleen nog maar naar JvS en mij en negeer de rest gewoon O-)
Iets met kont en likken :+

• Vampy719
Oke, ik zal even gaan kijken in de log en naar me irq's

Hou jullie op de hoogte. Aangezien ik niet elke dag op die locatie zit.

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
WXP geeft aan dat de verbinding is verbroken?

Andere UTP kabel proberen of de NIC op 10Mbps/Half duplex zetten.

• leuf
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb een speedtouch home maar zou niet weten hoe ik hiervan in de logs zou moeten kunnen komen....
Pagina: 1