Ik wil wel eens een discussie opstarten wat het spelen van games zo verslavend maakt.
Ik speel zelf al van af de beginjaren 80 games. Is allemaal begonnen met de Philips Videopac G7000
en in al die jaren bleef ik maar weer terugkomen naar de spelconsole en nu de PC. Ik heb al heel wat games versleten en waar ik me uren mee vermaakt heb.
Hier zijn een paar van mijn toppers aller tijden die mij heel wat speeluurtjes hebben gekost.
Supermario World (SNES)
Streetfighter II (SNES)
Take the money and run (Philips Videopac G7000)
Baldur's Gate serie ( PC )
Warcraft serie ( PC )
En vandaag de dag maakt WoW mij het leven zuur in de positieve zin van het woord
Maar wat maakt bepaalde spellen nou verslavender dan anderen: het wedstijd element, nieuwe verassingen in de zin van onverwachte plotwendingen in een game, Item koorts, denk aan Diablo 1 en 2 en nu dus WoW. Of gewoon de beste zijn
om een paar voorbeelden te noemen.
Ik ben wel eens benieuwd wat jullie visie hier over is en waarom een bepaalde game verslavender is dan andere games. En ik ben ook wel eens benieuwd welke games bij jullie heel lang op de HDD of in de console heeft gestaan.
Ik hoop hier een leuke discussie mee te kunnen opstarten, ik ben reuze benieuwd
Supermario World (SNES)
Streetfighter II (SNES)
Take the money and run (Philips Videopac G7000)
Baldur's Gate serie ( PC )
Warcraft serie ( PC )
En vandaag de dag maakt WoW mij het leven zuur in de positieve zin van het woord
Maar wat maakt bepaalde spellen nou verslavender dan anderen: het wedstijd element, nieuwe verassingen in de zin van onverwachte plotwendingen in een game, Item koorts, denk aan Diablo 1 en 2 en nu dus WoW. Of gewoon de beste zijn
Ik ben wel eens benieuwd wat jullie visie hier over is en waarom een bepaalde game verslavender is dan andere games. En ik ben ook wel eens benieuwd welke games bij jullie heel lang op de HDD of in de console heeft gestaan.
Ik hoop hier een leuke discussie mee te kunnen opstarten, ik ben reuze benieuwd