Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Case openmaken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste,
Hallo, ik ben hier nieuw :)

Ik vind het zelf ook kut om zo'n n00bvraag te stellen maar ik zal het toch echt moeten doen, ik heb net 2x 512 geheugen gekocht alleen ik heb geen flauw idee hoe ik mijn Techsolo TC-80 open moet maken, weet iemand het? ;(

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Zit eruit als een gewone case... achterkant zal wel schroefjes hebben bij de panel met het raampje. Schroefjes verwijderen en voila de kant met het raam kan eraf!

2x512 mmm, dual channel moederborden hebben vaak twee kleuren geheugen bankjes! Voor dual channel moet je het geheugen in een set kleur bankjes doen.

Veel plezier ;-)

Oh ja, zorg ervoor dat je niet statisch geladen bent! Even een metalen "ground" aanraken zoals de verwarming of de case!

[ Voor 3% gewijzigd door swampy op 05-07-2005 14:37 ]

There is no place like ::1

Verwijderd

met een schroevendraaier aan de achterkant

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:55
Mooie case trouwens. ;)

Zit het niet gewoon met schroefjes vast aan de achter kant (2 of 3)?
Gewoon losschroeven en die plaat naar achteren halen.

Kan ook zijn dat er een of ander vaag systeem is om die case open te krijgen...

Bij mijn Chieftec zit bijvoorbeeld een hendel aan de zijkant, die trek je aan en dan kun je de zijkant er zo van af schuiven.

Verwijderd

Misschien dat je de bovenkant eraf moet schuiven zodat je de zijkanten omhoog kan schuiven.

• Bramster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11 10:03
beetje proberen kan geen kwaad :)

het zou ook nog kunnen dat je het voorfront er af moet halen en dat daar schroefjes achter zitten

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 21:36
Als je er zelf met een beetje kijken niet achter kan komen hoe een case open gaat, vraag ik me serieus af of je zelf geheugen moet gaan installeren.

Sorry voor iedereen die zich nu aangevallen of aangesproken voelt, maar de laatste paar dagen worden er wel heel veel van deze (ultra/uber)beginners vragen gesteld.

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:27

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Als je al niet eens weet hoe je kast open moet, dan kan je maar beter uit de buurt van inbouwen van hardware blijven. :X

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-09 17:39

swampy

Coconut + Swallow = ?

Meelobee schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:16:
Als je al niet eens weet hoe je kast open moet, dan kan je maar beter uit de buurt van inbouwen van hardware blijven. :X
Je moet ergens starten!

Tuurlijk is er een risico maar als je een beetje slim nadenkt en normaal handelt dan zou het gewoon goed moeten gaan.

Stroom Eraf, Tegen statische electriciteit "grounden" en je hebt meeste dingen al uit de weg.

Geheugen insteken is niet zo moeilijk, zelf beginners boekjes laten het zien tegenwoordig. Zolang je het goede geheugen hebt en op het nokje let kan er weinig misgaan!

Ja het is een beginners vraag, ja we zouden naar beginnersweb.nl kunnen verwijzen. Maar laten we nu niet gelijk denken dat deze poster totaal geen technisch gevoel heeft. Je moet het een kans geven, ook al kan een kans klein zijn!

Help een beginnende tweaker eens uit zou ik zeggen!

[ Voor 20% gewijzigd door swampy op 05-07-2005 15:34 ]

There is no place like ::1

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:27

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

swampy schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:32:
[...]Tuurlijk is er een risico maar als je een beetje slim nadenkt en normaal handelt dan zou het gewoon goed moeten gaan.
Als TS dat nou in eerste instantie had gedaan, dan had dit topic waarschijnlijk niet eens bestaan. ;)

Aan het zijpanneel van de kast te zien zitten er waarschijnlijk gewoon een aantal schroefjes op de achterkant van de kast.

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Nah, nu kan je wel zeggen dat het een beginnersvraag is, maar ik heb een tijdje geleden een kast gehad, was een normale midi-tower, schoefjes eruit, klep kwam er niet af...

Nu ben ik erachter dat die klep gewoon tering vastgeklemd zat, vast genoeg dat je zou denken dat er nog ergens schroefjes zitten, en dan kan ik me zo'n vraag goed voorstellen.

Ben uiteindelijk met een schroevendraaier gaan wrikken om de klep los te krijgen :S.

Verwijderd

en ik had laatst een case van compaq en die klep gin er niet af het hele binnenwerk schoof er van achter gewoon uit. Errug vaag was een uur aan het kutten :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:11:
en ik had laatst een case van compaq en die klep gin er niet af het hele binnenwerk schoof er van achter gewoon uit. Errug vaag was een uur aan het kutten :P
Weet ik heb ook zo,n kast hier staan (van mijn vader), vind die kasten heel erg fijn van Compaq als mijn vaders pc het stort opgaat hou ik zelf die kast (leuk om te casemodden). :9

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:34
Hij heeft hem iig open gekregen:

System Failed Due to CPU (???) Overclocking

:)

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 16:47

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Dit kost soms echt waar de meeste tijd van een klus. Ik knutsel nog al een op basisscholen waar ze veel verschillende computers hebben staan (toshiba, compaq, IBM, etc etc) Echt elke kast gaat weer op een andere exotische manier open. Heb je hem een keer open moet hij ook nog eens netjes dicht. Ik ben er regelmatig al een kwartier mee bezig geweest. :(

Dus ik begrijp de TS helemaal.

Verwijderd

VorCha schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:02:
Als je er zelf met een beetje kijken niet achter kan komen hoe een case open gaat, vraag ik me serieus af of je zelf geheugen moet gaan installeren.

Sorry voor iedereen die zich nu aangevallen of aangesproken voelt, maar de laatste paar dagen worden er wel heel veel van deze (ultra/uber)beginners vragen gesteld.
Waarschijnlijk ben jij de standaard lian-li en aopen kasten gewend met openmaken, maar als je op de TD van een computerwinkel werkt en (al zeg ik het zelf) perfect pc's kan repareren dan kun je nog steeds sommige kasten niet open krijgen.

Voornamelijk Dell heeft vroeger vreemde vormgevers voor kasten gehad. De een nog vreemder dan de andere. Hierdoor heb ik ook wel eens 45min nodig gehad om een kast open te krijgen.

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
ik heb hier geen last van gehad ik zit hier met mijn chieftec dragon lekker

Zou je de volgende keer aub pas willen posten als je wat nuttigs te melden hebt?

[ Voor 41% gewijzigd door Sprite_tm op 07-07-2005 10:53 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

• VorCha
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-10 21:36
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 16:50:
[...]

Waarschijnlijk ben jij de standaard lian-li en aopen kasten gewend met openmaken, maar als je op de TD van een computerwinkel werkt en (al zeg ik het zelf) perfect pc's kan repareren dan kun je nog steeds sommige kasten niet open krijgen.

Voornamelijk Dell heeft vroeger vreemde vormgevers voor kasten gehad. De een nog vreemder dan de andere. Hierdoor heb ik ook wel eens 45min nodig gehad om een kast open te krijgen.
Helaas, ik maak al kasten open sinds het 286 tijdperk en heb ook al wat bloed achter gelaten in nogal scherpe slecht ontworpen kasten. En ik heb er ook wel eens een klein uurtje besteed aan een weigerachtige HP e-Vectra. Ik heb het idee dat de topicstarter er weinig tijd aan heeft besteed om het zelf te proberen, en voorzie meer problemen zodra deze persoon aan het tweaken/modden gaat.
Maar zoals gezegd mn negatieve kijk zal wel komen door het grote aantal beginnersvragen de laatste tijd.

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

ahahhaha lachwekkend... niet ff zeggen dat het gelukt is met los krijgen of wat.... Wij maar suggesties doen:D

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

• arnax
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-12-2020

arnax

Penguins rock!

VorCha schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:42:
[...]

Helaas, ik maak al kasten open sinds het 286 tijdperk en heb ook al wat bloed achter gelaten in nogal scherpe slecht ontworpen kasten. En ik heb er ook wel eens een klein uurtje besteed aan een weigerachtige HP e-Vectra. Ik heb het idee dat de topicstarter er weinig tijd aan heeft besteed om het zelf te proberen, en voorzie meer problemen zodra deze persoon aan het tweaken/modden gaat.
Maar zoals gezegd mn negatieve kijk zal wel komen door het grote aantal beginnersvragen de laatste tijd.
Weinig tijd misschien wel ja.... ik heb ook genoeg kasten opengemaakt... maar sommige.. (zoals een dell die ik hier nu heb staan) zijn schijnbaar pas met een beetje geweld open te krijgen ;)
Daarom kan ik mij wel voorstellen dat hij liever voorzichtig zijn kast openmaakt en als dat niet lukt om het dan maar te vragen, dan wanneer hij zelf iets doet en zijn kast sloopt...
Pagina: 1