[Update?] Audigy, Audigy 2

Pagina: 1
Acties:

• Fed-Ex
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 31-01 19:00

Fed-Ex

Hakuna Matata

Topicstarter
Ik heb nu een audigy (player, geloof ik) in mijn pc werkt perfect en alles.
Maar nu de ondersteuning steeds meer weg valt hiervoor en games meer opties aanbieden vraag ik me af is het een idee om up te graden naar een audigy 2 ZS ?
wat mij wel bevalt is de ondersteuning voor DTS , maar dit heet DTS-ES is dit dan gewoon dat de kaart DTS aan kan ? en natuurlijk de EAX 4 support.

Maar zo'n kaart kost toch weer 60 euro (bulk) en dan wil ik wel graag weten of deze kaart dus echt DTS aan kan want dat geeft gewoon veel mooier geluid. Omdat ik net een logitech x-530 heb wil ik graag maximaal geluid hebben. Spellen zoals battlefield 2 prijzen deze kaart ook aan.

Maar wil ik graag weten is het niet overkill om die kaart te kopen ipv mijn gewone audigy. dat ik dus nu 60 euro ga betalen voor DTS ondersteuning en nieuwe EAX of is het geluid ook echt beter ?

Iedereen zegt dat het een goede kaart is maar ik kan er niet uit opmaken of het een echte verbetering is TOV een gewone audigy.

Soms zit het mee, Soms zit het tegen.

Verwijderd

Volgens mij is het verschil niet echt groot. Ik heb alleen geen ervaring ermee, dus je moet even wachten op antwoord van iemand anders.

DTS-ES is de 6.1 versie van DTS (5.1).

Verwijderd

Stel jezelf eerst de vraag of je tevreden bent van het geluid NU. Als dat het geval is zie ik niet veel reden om een nieuwe te kopen. De EAX zorgt voor wat minder CPU load tijdens speciale geluidseffecten. Het DTS gedoe zal je niet veel aan hebben met spelletjes.

Maw veel verschil zit er niet in.

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De Audigy Player kan ook gebruik maken van EAX 4 hoor, gewoon even de updates halen van de Creative site.