2 Monitoren, 1 werkt goed, andere trilt enorm !

Pagina: 1
Acties:

• Roel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 07:47

Roel

screen -x addict

Topicstarter
Ik heb nou een mooi dual monitor systeempje met een 17 inch ctx monitor en een oude 14 inch monitor.
ctx draait op 1280x1024 @ 75 hz, die 14" op 800x600 @ 60 hz, is allebij het maximum van de monitoren.

Als ik nou die kleine monitor aanzet begint de grote monitor enorm te trillen.
't Is zelfs zo erg dat ik er hoofdpijn van krijg na een paar minuten, niet echt gezond dus.
De degaus knop al vaker gebruikt, maakte weinig uit.

Heb er nou al een metalen plaat van m'n kast tussenstaan maar dat helpt te weinig en ziet er niet echt mooi uit :)

Kan ik hier nog iets tegen doen ?

Die kleine monitor openslopen en er bijvoordbeeld iets inmaken is geen probleem, hij is al een paar keer opengeweest om de de aan/uit schakelaar kapot was.

In afwachting van Uw schrijven zit ik met 1 monitor te werken :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Verwijderd

Ik denk dat er weinig anders opzit dan ze goed af te schermen. Het lijkt er op dat ze elkaar storen omdat de frequenties te dicht bij elkaar zitten.

• Roel

Roel

screen -x addict

Topicstarter
Dat dacht ik ook al, maar hoe krijg ik die afscherming voor elkaar ?

Heb er, zoals eerder opgemerkt, geen problemen mee om een monitor open te slopen.

Verwijderd

Probeer nog eens wat met de refreshrate te veranderen..... hielp bij mij ;)

• Roel

Roel

screen -x addict

Topicstarter
Werkt niet, die 14" kan alleen maar 60 hz aan, 17" kan op deze res 75 hz of 60 hz aan.
En bij 60 Hz op die 17" krijg ik strepen over m'n beeld van onder naar boven :)

Verwijderd

Zet de twee monitoren verder uit elkaar, of zet er een stralingswerend scherm tussen.

De 14" monitor is zeer waarschijnlijk een stuk ouder dan de 17". De kans is dan groot dat het stralingskanon van de 14" minder is afgeschermd dan die van de 17". Derhalve stoort de 14" de 17".

Succes!

• Roel

Roel

screen -x addict

Topicstarter
Op zaterdag 13 januari 2001 09:50 schreef Catequil het volgende:<...>of zet er een stralingswerend scherm tussen.
Idd, zoiets zoek ik. Waar is zoiets te krijgen/maken ?

[quote]
De 14" monitor is zeer waarschijnlijk een stuk ouder dan de 17". De kans is dan groot dat het stralingskanon van de 14" minder is afgeschermd dan die van de 17". Derhalve stoort de 14" de 17".
[/qoute]

Idd, dat merk ik als ik die 14" aan heb en die 17" uit en andersom.

• LiGHtNiNG!
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-08 18:09

LiGHtNiNG!

(tm) since 1985, build in &#03

Goede afscherming kost waarschijnlijk meer dan een modern(ere) 15" kopen 2e hands op iBazar ofzo.. .. daar heb ik ook nog eens een Compaq V50 op de kop getikt voor fl 100,-
zonder afwijkingen o.i.d. (okay hij was een beetje vies, maar nu weer als nieuw) en 10x beter als de oude Nec 3D waarvoor die in de plaats kwam..

(Als ik die Nec3D aanzette kon je dat namelijk zien op de TV die hier een verdieping lager staat >:) )

Laat maar.. .

Pagina: 1