Toon posts:

Warme videokaart.

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen.
Mijn systeem ziet er als volgt uit:

Intel Pentium 4 3,00 ghz
1024 mb-ram geheugen
Ati Radeon 9800 Pro 128 mb
1 hdd 80 gb
1 hdd 40 gb

Wanneer ik nu battlefield 2 speel lijkt net of ie slomer is geworden. Ik heb voor dit probleem meer fps gehad en nu juist minder.

Het valt me ook wel heel erg op dat de bovenkant van de videokaart warm is, warmer dan de onderkant. Zou dit tot fps-verlies kunnen leiden?

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Als de kaart automatisch zijn clocksnelheden verlaagt als hij TE warm zou worden zou het kunnen. Maar ik denk niet dat dat in jouw geval aan de orde is. Een kaart wordt natuurlijk altijd warm, en de warmte stijgt, dus zal de ene kant warmer zijn dan de andere kant. Wat is overigens 'warm' ? Voodoo2 kaarten kon je namelijk niet aanraken, dan kreeg je blaren. Is het werkelijk zo erg? Een GPU kan namelijk best wel 100 graden worden, bij 50 graden is hij al nauwelijks vast te houden, zo 'heet' zal hij dus wel niet zijn.

Je geeft niet erg veel informatie, weet je ook of je de software hebt eengepast in de vorm van drivers of andere applicaties die eventueel tot performance problemen kunnen leiden? Hoe goed ken je je video-driver instellingen? is hier niets aangepast?

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

volgens mij kan het niet zo zijn dat als een kaart warmer word er daardoor FPS verlies optreed.
(of hij zou automatisch moeten terugclocken)

Zelf heb ik een radeon 9500 als die echt te heet word zie ik dat terug door verkleuringen (op bv mijn desktop)

[ Voor 29% gewijzigd door mind_ op 05-07-2005 13:50 ]

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb later een ATi driver geinstalleerd, omdat ik er gek van werd. De kast is opzich wel goed gekoeld.

De instellingen heb ik gewoon op standaard staan. Maar ik merk tijdens het gamen dat de fps wel verlaagd wordt. De kaart is opzich nog wel aan te raken qua warmte.

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:49:
Ik heb later een ATi driver geinstalleerd, omdat ik er gek van werd. De kast is opzich wel goed gekoeld.

De instellingen heb ik gewoon op standaard staan. Maar ik merk tijdens het gamen dat de fps wel verlaagd wordt. De kaart is opzich nog wel aan te raken qua warmte.
Komt dat niet gewoon omdat je rustig begint en er dan steeds meer enemies, tank etc op je scherm komen..?

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Het zou kunnen dat hij langzamer gaat lopen als hij te warm wordt.
Het is mij ook wel een opgevallen met een Geforce FX 5600XT 256mb.. ik was een tijdje farcry aan het spelen en toen leek het alsof het in het begin veel sneller ging.. maar misschien lag het ook gewoon aan het level.. dat er meerdere enemies etc waren.

mijn GeforceFX5900XT wordt trouwens na een potje Battlefield 2, 64 graden..
warm maar hij is dan ook flink overgeklokt...;) gaat binnenkort een zalman koeler op.

[ Voor 10% gewijzigd door Dj-sannieboy op 05-07-2005 13:57 ]

Verwijderd

Volgens mij gaan graka's pas terugklokken bij meer dan 75C. Aangezien ze veel beter tegen hitte bestand zijn (dan CPU's), zou ik niet weten waarom ze het eerder zouden doen.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:00:
Volgens mij gaan graka's pas terugklokken bij meer dan 75C. Aangezien ze veel beter tegen hitte bestand zijn (dan CPU's), zou ik niet weten waarom ze het eerder zouden doen.
Bij gpu drempel (punt waarop hij gaat downclocken) staat vaker 120 graden. :)
Videokaarten mogen ook warmer worden als cpu's.

Verder geef je te weinig informatie. "het lijkt alsof ik minder fps heb" hebben wij niet veel aan.
Defragmentatie gedaan?best presterende drivers uitgezocht? geen background processen?
Spyware en virussen gescand?
Zoals je ziet wordt het voor ons ook maar gissen wat er veranderd kan zijn. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat een kaart bovenin warmer wordt dan onderin is vrij vanzelfsprekend (warmte heeft de neiging te stijgen, bovendien zitten daar meestal ook de RAM chips dichtbij de rand).

Verder mist deze topicstart zoveel informatie en zelfwerkzaamheid (driverversie? wat gebeurt met ander drivers?) dat we er weinig mee kunnen, we zijn niet helderziend.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.