[XP] Klok loopt te snel

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Lord_Palethorn
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-08-2021
Ik weet het, er zijn hier 100-den topics met hetzelfde probleem, maar ik heb toch het gevoel dat ik wel een héél speciaal geval ben :(

Alles begon enkele weken geleden, mijn mohaa had last van pc lag, ik had geluidsstoringen bij het typen en mijn klok liep iets te snel, in de BIOS liep hij wel juist.

Ik dacht simpel: spyware... maar na uren proggies te laten zoeken etc. had ik nog niets gevonden.
Dan maar formateren, en jawel, alles ging weer zoals het hoort _/-\o_

enkele dagen later had ik weer prijs... dezelfde fout... opmerkelijk was dat dit begon na een reboot.
... weer geformateerd ...

Vandaag, een 4-tal dagen later is de stroom uitgevallen. Ik start mijn pc weer op en jawel :s weer loopt men klok te snel (1 min = 55s), mohaa hangt weer (zal zo wel zijn bij elk game, het lagged wel alleen wanneer ik over internet speel) en ik krijg weer geluidsstoringen bij het typen.

Vermits ik het beu ben hebk het dan maar hier gepost :)

PC-Configuratie:

AMD Athlon XP 3000+ @ 2100 Mhz (is normaal denk ik?)
512 MB DDR
HDD waar systeem opstaat is een maxtor 120 Gig
Geluidskaart: SB Audigy 2
Mobo: Abit NF7-S rev. 2.0 (waarvan ik vandaag nog BIOS heb geupdate)
ATI Radeon 9800 Pro 256MB

Lijst software:
  • Office 2003
  • Winamp
  • Macromedia Studio MX 2004
  • Mozilla Firefox
  • mIRC
  • Medal of honor allied assault
  • Teamspeak 2
  • DMW Anticheat (voor mohaa)
  • FlashFXP (FTP client)
  • MSN 7.0
Kzou dus ni weten vanwaar spyware zou moeten komen, en denk dat het ook niet aan de hardware ligt :s

Kheb ook alle updates en SP2.

Iemand een oplossing ? :s

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Als je denkt dat het de hardware niet is wat denk je dan wel? Ik bedoel als ik jou post lees is er niks van rare software te zien op je computer. Als ik je hardware zie zijn er ook geen problemen mee. Je hebt geformatteerd en je krijgt weer dezelfde fout.

Conclusie:

Ik denk toch dat het aan je hardware ligt en daarom raad ik je aan om alles eruit te halen en met andere producten te testen of eruit laten en dan de computer aanzetten en kijken wat hij doet, maar als ik het zo zie en je post goed lees moet het gewoon de hardware zijn (nogmaals even in de topic gooien :P)

//Creegfire

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
Misschien heb je een defect moederbord?
Die regelt de tijd namelijk. Wel vreemd eigenlijk dat de BIOS klok wel goed loopt, aangezien windows ook gebruik maakt van de klok in de BIOS-CMOS.

[ Voor 3% gewijzigd door JanWillem32 op 05-07-2005 13:36 ]

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:43
Windows XP kan de klok ook laten syncen met een server (time.windows.com of time.nist.gov). Misschien staat 1 van die instellingen niet goed. Je kan die instellingen veranderen door te klikken op de tijd (rechtonder in je taakbalk) en dan het tabblad Tijd. Ik heb alleen geen idee of het dit probleem oplost...

[ Voor 13% gewijzigd door L.N. op 05-07-2005 13:41 ]

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03 08:18

Jrz

––––––––––––

Opgeklokt? ;)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

• Lord_Palethorn
Overclock is weg, dacht ook dat het daardoor was (Athlon XP 300+ draait toch standaart op 2100 Mhz of zit ik fout ? :o)

Als ik reboot is de tijd ook weer juist, hij gaat dus echt pas sneller lopen zodra men windows actief is, zelfs als ie in standby ofzo staat loopt hij niet voor :s

waarom ik denk dat het mijn hardware niet is: Waarom gaat ie dan elke keer na het formateren weer wel werken voor enkele dagen ? :s

[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Palethorn op 05-07-2005 13:51 ]

Verwijderd

Draai je in een domain?
Misschien update je workstation z'n tijd via de DC en loopt de klok op de DC niet goed.

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:53:
Draai je in een domain?
Misschien update je workstation z'n tijd via de DC en loopt de klok op de DC niet goed.
Euh dan zou ie dus ook niet te snel kunnen lopen, alleen achter :) Als jij em dan handmatig goed zet, en de pc synced weer wij het opstarten dan staat de tijd weer zoals op et domein.
Anders zou het probleem dus @ DC moeten liggen en dan zou dus die PC niet goed zijn :)

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

• Lord_Palethorn
nope draai geen domain, en die andere problemen lopen daar gelijk mee hé, men mohaa werkte perfect... en khad geen geluidsprobleme, zodra men mohaa crashte zag ik dat men klok weer te snel tikte, daarvoor had ik dat probleem ook niet

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

wat is de oplossing nu dan? :P

//Creegfire

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
Heb je de nieuwste chipset drivers geinstalleerd? Eventueel je BIOS flashen?

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

Verwijderd

Overclock is weg, dacht ook dat het daardoor was (Athlon XP 300+ draait toch standaart op 2100 Mhz of zit ik fout ? :o)

Als ik reboot is de tijd ook weer juist, hij gaat dus echt pas sneller lopen zodra men windows actief is, zelfs als ie in standby ofzo staat loopt hij niet voor :s

waarom ik denk dat het mijn hardware niet is: Waarom gaat ie dan elke keer na het formateren weer wel werken voor enkele dagen ? :s
Overklok van 15% zonder modificaties? Misschien toch maar eventjes die 3000+ terugschroeven naar 1800 MHz (1817 geloof ik), waar ie standaard op draait... ;)

Verwijderd

ik zou een bios update proberen!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:34:
[...]

Overklok van 15% zonder modificaties? Misschien toch maar eventjes die 3000+ terugschroeven naar 1800 MHz (1817 geloof ik), waar ie standaard op draait... ;)
als een minuut 55 secs doet is dat een verschil van 9%, dat zal dus wel niet het probleem zijn, tenzij hij op 1900 mhz loopt.

• Lord_Palethorn
k, kben nog wat aan het zoeken geweest, kan het dat het gewoon te maken heeft dat mijn mobo te weinig stroom zou krijgen?

men spanningen liggen vrij laag zie ik, vooral men 5+ volt lijn, die krijgt maar 4.6 toe :s

waark 12 volt zou moeten hebbe zitk aan 11.8

Bios hadk gistere geupdate, dus daar ligt het ook niet aan.

Wat me vooral opvalt: Wanneer ik games speel + muziek luister krijgk bij bijna elke toetsaanslag geluidsstoringen, men mp3 vertraagd dan precies even. En ja, na 4 formats benek zeker dat het geen spyware is :p
Pagina: 1