The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
OLE objecten niet aanwezig in Outlook? Hoezo?
heb je wel goed gekeken naar de dll's die beschikbaar zijn bij de referenties?
beetje ot , maar.. Hoe bouw je db connectie helemaal zelf op met behulp van een ado dll? En zo ja welke?
heb je wel goed gekeken naar de dll's die beschikbaar zijn bij de referenties?
beetje ot , maar.. Hoe bouw je db connectie helemaal zelf op met behulp van een ado dll? En zo ja welke?
Ik kan niet het juiste component vinden waarmee ik een OLE object (bound of unbound) kan toevoegen aan een form in Outlook.
De connectie maak ik via ADODB, uit mn hoofd zo ongeveer:
en daarna kan je de recordset gebruiken.
Maarja... nu nog dat blob veld vullen!
Iemand die weet welk component / dll ik daarvoor moet toevoegen?
De connectie maak ik via ADODB, uit mn hoofd zo ongeveer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| Dim adoCon as ADODB.Connection Dim adoRst as ADODB.Recordset Set adoCon = New ADODB.Connection Set adoRst = New ADODB.Recordset adoConn.Connect = "[lange connection string die ik via de connection builder heb gemaakt en overgenomen]" adoRst.Open "SELECT * FROM tblTabel", adoCon |
en daarna kan je de recordset gebruiken.
Maarja... nu nog dat blob veld vullen!
Iemand die weet welk component / dll ik daarvoor moet toevoegen?
The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.
eeuh kan gewoon met ado dll hoor (wel pas vanaf 2.5).. stream is wel het toverwoord. Kan dus gewoon gererefenced worden in Outlook :
gewoon gegoogled...: http://www.google.nl/sear...hl=nl&q=vb+ado+blob&meta=
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Dim rs As ADODB.Recordset Set rs = New ADODB.Recordset Dim mystream As ADODB.Stream Set mystream = New ADODB.Stream mystream.Type = adTypeBinary rs.Open "SELECT * FROM files WHERE 1=0", conn, adOpenStatic, adLockOptimistic rs.AddNew mystream.Open mystream.LoadFromFile "c:\\myimage.gif" rs.Update mystream.Close rs.Close conn.Close |
gewoon gegoogled...: http://www.google.nl/sear...hl=nl&q=vb+ado+blob&meta=
Daar had ik ook al aan zitten denken, maar nog niet uitgewerkt.
Moet ik alleen even het verschil gaan uitzoeken tussen wanneer je iets als een stream in een veld zet en wanneer je dat bijvoorbeeld via drag & drop in een Bound Object Frame doet. Ik geloof dat daar een klein verschil in zit. En aangezien de bestanden in een andere applicatie via dubbelklik op het veld beschikbaar moeten zijn...
Bedankt!
...
Het lukt me nu dus om de file in de database te krijgen via een stream. Echter, in de tabel staat nu de waarde 'Lange Binaire gegevens'.
Weet iemand hoe ik de stream zo kan aanpassen dat als de file bijvoorbeeld een Word doc is, ik in de tabel 'Microsoft Word-document' krijg, maw dat SQL Server 'weet' dat de stream een document is?
Het voordeel is nl dat ik in dat geval het document in de tabel kan openen door erop te dubbelklikken...
Moet ik alleen even het verschil gaan uitzoeken tussen wanneer je iets als een stream in een veld zet en wanneer je dat bijvoorbeeld via drag & drop in een Bound Object Frame doet. Ik geloof dat daar een klein verschil in zit. En aangezien de bestanden in een andere applicatie via dubbelklik op het veld beschikbaar moeten zijn...
Bedankt!
...
Het lukt me nu dus om de file in de database te krijgen via een stream. Echter, in de tabel staat nu de waarde 'Lange Binaire gegevens'.
Weet iemand hoe ik de stream zo kan aanpassen dat als de file bijvoorbeeld een Word doc is, ik in de tabel 'Microsoft Word-document' krijg, maw dat SQL Server 'weet' dat de stream een document is?
Het voordeel is nl dat ik in dat geval het document in de tabel kan openen door erop te dubbelklikken...
[ Voor 36% gewijzigd door Boss op 05-07-2005 17:17 ]
Pagina: 1