Toon posts:

[XP] OS installeren op laptop zonder CDROM*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een laptop gekregen met FDD, hierop staat nu Win NT, hier kan ik echter niet op inloggen.
Ik heb wel een externe (usb) DVD recorder en dacht als ik die er in stop kan ik wel booten vanaf CD, niet dus. Iemand een tip hoe ik WIN XP op m'n laptop krijg??

• orca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-08-2025

orca

Zwem goed, Broeder.....

een bootflop met drivers voor de dvd speler?

misschien dat generieke cd drivers ook wel werken als je alleen cd nodig hebt?

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:07

Nibbz

Postmaster General

of via een parallele kabel alle installatie bestanden overhalen, en daarna van HD installeren (zo heb ik dat ooit gedaan, wel een nachtje aan laten staan dan die pc's :p)

13:37

• sander79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-07-2025
Vanaf de winxp cd kun je bootdiskettes aanmaken. Je zou kunnen kijken of je daarmee wel vanaf de dvd drive die je hebt xp kan installeren.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-03 14:35
Hou je ook de specificaties in de gaten? Een oude laptop met WINNT gaat niet echt lekker XP draaien.

Oplossing:

- paraelle kabel, trek hiervoor 2 nachten uit @ 5kb/s.
- Laptop hdd eruit, verloopstekkertje erin, fdisk, bootable maken en terugstoppen.

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-03 14:07
Heb je in de BIOS al aangegeven dat je van USB-device wilt booten, Bios herkent de externe HD niet als zodanig?

This message was deleted

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

orca schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:26:
een bootflop met drivers voor de dvd speler?

misschien dat generieke cd drivers ook wel werken als je alleen cd nodig hebt?
Je kan ook gewoon vanaf de Microsoft site de XP bootfloppies downloaden... Start ie gelijk op in de setup.

Maar als je een laptop hebt, met alleen FDD en er NT als OS op draaid, dan vraag ik me af, of XP er wel op kan...

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03 17:36
sander79 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:28:
Vanaf de winxp cd kun je bootdiskettes aanmaken. Je zou kunnen kijken of je daarmee wel vanaf de dvd drive die je hebt xp kan installeren.
Dat is nieuw voor mij Sander, bedoel je misschien de rescue disk ?

Overigens kun je hier wel een windows98 bootdisk incl cd-rom drivers downloaden. Opstarten van flop, en install starten van cd / dvd

• sander79
Bud_s schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:35:
[...]

Dat is nieuw voor mij Sander, bedoel je misschien de rescue disk ?

Overigens kun je hier wel een windows98 bootdisk incl cd-rom drivers downloaden. Opstarten van flop, en install starten van cd / dvd
Ik zit nu zelf te zoeken, maar kan het idd zelf ook niet terug vinden. Ik denk dat ik me vergist heb met windows 2000.

• sander79
De bootdisks staan (zoals hierboven ook vermeld) niet op de xp cd maar op de microsoft site.

Hier kun je die downloaden.

• Bud_s
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03 17:36
En er is uiteraard ook een nederlandse versie

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Beste edwinschroten,

Zoals je hierboven kan lezen, en ook door eventjes met de XP cd het een en ander te proberen, zijn er veel verschillende manieren. Als je dan nog eventjes zoekt met de GoT search, rechtsbovenaan het forum vind je nog veel meer.

Hier op GoT verwachten we van onze bezoekers dat ze zelf uitgebreid onderzoek doen naar mogelijke oplossingen voordat toevlucht tot ene topic wordt gezocht. Dit kan je uitgebreid nalezen in Registratievoorwaarden en faq en Algemene gedragsregels (Netiquette). Zou je daar voortaan rekening mee willen houden? Kijk ook eens naar wat andere topics :) De stickies bovenaan de fora bevatten ook vaak veel info. Lees die ook door :)

Veel plezier op GoT!

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1