Hallo ik heb denk ik een vrij basic vraag... maar ik kan gewoon nergens een antwoord vinden, kan natuurlijk ook zijn dat ik niet goed zoek maar ik heb de volgende code
Ik heb nu in 1 directory zowel de thumbnail als het orgineel. de Thumbnail heeft voor zijn naam "pic_" staan
Dus dan heb je zoiets als pic_plaatje.jpg en plaatje.jpg
Wat ik nu eigenlijk wil is dat hij alleen de images met pic_ ervoor uitleest en zonder pic_
Maar ik heb geen idee hoe ik pic_ kan scheiden. Ik heb al explode enzo geprobeerd maar kom daar niet echt uit..
Iemand misschien een tip / idee?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| while ( $img = $dir->read() ) { if ( $img != "." && $img != ".." && (strtolower(substr($img,-3,3)) == "jpg" || strtolower(substr($img,-3,3)) == "gif") && is_dir($img) == false ) { if ($img != "") { $content .= "<td style='border: #cccccc 1px solid;'><a href='".$_SERVER['PHP_SELF']."?PicID=".$img."&Album=".$imagedir."' > [img]'".$imagedir."/Thumb/".$img."'[/img]</a></td>\r\n"; }else { $content .= "<td> </td>\r\n"; } $cntr++; if ($cntr >= $thumbs_row) { $content .= " </tr>\r\n<tr>\r\n"; $cntr = 0; } $number_of_pix++; } } |
Ik heb nu in 1 directory zowel de thumbnail als het orgineel. de Thumbnail heeft voor zijn naam "pic_" staan
Dus dan heb je zoiets als pic_plaatje.jpg en plaatje.jpg
Wat ik nu eigenlijk wil is dat hij alleen de images met pic_ ervoor uitleest en zonder pic_
Maar ik heb geen idee hoe ik pic_ kan scheiden. Ik heb al explode enzo geprobeerd maar kom daar niet echt uit..
Iemand misschien een tip / idee?
LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak