[PHP] explode probleem ?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-09 13:28

appelsientje

Het beste onder de zon

Topicstarter
Hallo ik heb denk ik een vrij basic vraag... maar ik kan gewoon nergens een antwoord vinden, kan natuurlijk ook zijn dat ik niet goed zoek maar ik heb de volgende code
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
while ( $img = $dir->read() ) {
    if ( $img != "." && $img != ".." && (strtolower(substr($img,-3,3)) == "jpg" || strtolower(substr($img,-3,3)) == "gif") && is_dir($img) == false ) {
        if ($img != "") {
            $content .= "<td style='border: #cccccc 1px solid;'><a href='".$_SERVER['PHP_SELF']."?PicID=".$img."&Album=".$imagedir."' >
            [img]'".$imagedir."/Thumb/".$img."'[/img]</a></td>\r\n";
        }else {
            $content .= "<td>&nbsp;</td>\r\n";
        }

$cntr++;
        if ($cntr >= $thumbs_row) {
            $content .= "       </tr>\r\n<tr>\r\n";
            $cntr = 0;
        }
        $number_of_pix++;
    }
}

Ik heb nu in 1 directory zowel de thumbnail als het orgineel. de Thumbnail heeft voor zijn naam "pic_" staan
Dus dan heb je zoiets als pic_plaatje.jpg en plaatje.jpg
Wat ik nu eigenlijk wil is dat hij alleen de images met pic_ ervoor uitleest en zonder pic_
Maar ik heb geen idee hoe ik pic_ kan scheiden. Ik heb al explode enzo geprobeerd maar kom daar niet echt uit..
Iemand misschien een tip / idee?

LR | 4WD | Deep blue | 19" velgen | Trekhaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drice
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-09 12:01

drice

Loading...

explode op _ kan inderdaad maar dan kun je geen _ meer in de rest van je naam gebruiken.

Ik zou gewoon substr gebruiken. Kijken of de string begint met pic_
http://nl3.php.net/manual/nl/function.substr.php

Did you know that IF is a middle word in life. "Ja maar wie ben ik om aan mezelf te twijfelen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:49

ripexx

bibs

Waarom explode(), explode maakt van een string een array. Wat jij wil is dus gewoon de substr) van een string. Dit kan je met een simple if checken of anders gebruik je een fancy regex. In ieder geval heeft een explode weinig nut tenzij je de array wil gaan gebruiken maar ik zie daar niet de voordelen van in.

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Topicstarter
oke substr, ik ga daar dan eens opzoeken...
Ik kon ff niet bedenken waar ik op moest zoeken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan door middel van substring de eerste characters pakken, en daarop een vergelijking toepassen :)

PHP:
1
2
3
if (substr($img, 0, 3) == 'pic') {
   // toon thumbs :)
}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:49

ripexx

bibs

Pak het basis type (string) welke je wil gebruiken en ga in het PHP manual naar de sectie "string functions" en achter elke functie staat een korte omschrijving van de functionaliteit. Daarnaast gebruik je al twee maal eerde substr() om de extensie van de files te bepalen.

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appelsientje

appelsientje

Het beste onder de zon

Topicstarter
ripexx schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 13:17:
Pak het basis type (string) welke je wil gebruiken en ga in het PHP manual naar de sectie "string functions" en achter elke functie staat een korte omschrijving van de functionaliteit. Daarnaast gebruik je al twee maal eerde substr() om de extensie van de files te bepalen.
Je hebt helemaal gelijk... :D
Ik zat echt verkeerd te denken... maar bedankt voor de reacties :) het werkt nu ook :)

Pagina: 1