Toon posts:

ADSL i.p.v. ISDN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voordat ik allerlei gekke dingen ga doen, zou ik graag van jullie advies krijgen wat te doen.
Ik ben verhuisd en in deze woning zat een ISDN centrale, welke ik door de KPN weer analoog heb laten omzetten. In mijn toekomstige computerkamer boven zit een kastje aan de muur van de ISDN waarin je 2 apparaten kan inpluggen.
Ik wil weer gewoon ADSL installeren. Nu is mijn vraag.
Kan ik de kabel die vanuit de meterkast komt en dit kastje gebruiken om er ADSL op aan te sluiten of is deze kabel niet de juiste.

Dank jullie wel.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:15:
Voordat ik allerlei gekke dingen ga doen, zou ik graag van jullie advies krijgen wat te doen.
Ik ben verhuisd en in deze woning zat een ISDN centrale, welke ik door de KPN weer analoog heb laten omzetten. In mijn toekomstige computerkamer boven zit een kastje aan de muur van de ISDN waarin je 2 apparaten kan inpluggen.
Als ik het goed begrijp heeft KPN je lijn weer analoog gemaakt, dus is de ISDN centrale niet meer in gebruik? In dat geval kan je die contactdoos met 2 aansluitingen niet meer gebruiken, je hebt immers nog maar 1 lijn.

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-02 17:01
Ja dat kan als je alles goed aansluit, d.w.z.
Beneden een adsl splitter op je telefoonlijn, de ene kant naar de telefoon en de andere kant verbinden met de lijn naar boven (ik neem aan dat het kastje boven een kabel naar beneden heeft liggen). Boven kun je dan je adsl modem aansluiten op je het kastje.

In principe is het beter om het adsl modem zo dicht als mogelijk bij het aansluitpunt van je telefoon te plaatsen. Dit is dus in de meterkast. Maar in veel gevallen maakt die paar meter extra ook niet uit en het kan nog wel eens lastig zijn als je je modem in de gaten wilt houden.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:17:
[...]

In dat geval kan je die contactdoos met 2 aansluitingen niet meer gebruiken, je hebt immers nog maar 1 lijn.
Je kunt de kabel die er ligt nog wel blijven gebruiken, als het een beetje netjes is aangelegd scheelt dat een hoop werk!

[ Voor 24% gewijzigd door brutalbasterd op 05-07-2005 12:29 ]

This message was deleted

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het goed heb begrepen "brutalbasterd" kan ik die kabel die er inderdaad nog ligt gebruiken.
Alles is nu perfect weggewerkt.
Zo ik moet als je zegt een splitter in de meterkast er tussen doen en boven vanuit de contactdoos van de ISDN aansluiten op de modem en vanuit de modem een netwerkkabel naar mijn pc.
Heb ik dat goed begrepen?

• brutalbasterd
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-02 17:01
Ja, zo hoef je eigenlijk niet zoveel te doen om het werkend te krijgen en is het standaard installatie pakket dat je bij je aansluiting krijgt genoeg.
Mocht je nu een verbinding hebben die te zwak is dan kun je altijd nog het modem in de meterkast zetten en een netwerkkabel naar boven leggen.

This message was deleted