Digital Out op nieuwe Soundblasters nog aanwezig ?

Pagina: 1
Acties:

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01 15:01
Hoi.

Ik heb een vraag voor de aanschaf van een nieuwe soundblaster.

Momenteel heb ik een Creative Soundblaster 1024 Live Value, in combinatie met een twee Cambridge Soundworks Digitale boxen. Op de geluidskaart, zit standaard een (geel gekleurd) SPDIF Digital Out uitgang, waarop ik deze boxen heb aangesloten, voor extra helder / sterk geluid.

Nu wil ik deze geluidskaart in een ander systeem gaan stoppen, en ben ik op zoek naar een nieuwe Creative met Digital Out. Echter ik snap de productinformatie op de Creative website niet meer...

Bij zowel de Soundblaster Live 24bits, als de Soundblaster 5.1, als de Soundblaster Audigy of Audigy2 Value zie ik geen gele aansluiting meer, en staat er iets dergelijks:
Beschikbare aansluitingen:

* Vooraan links/rechts of hooftelefoonuitgang
* Achteraan links/rechts/surround rechts
* Centraal/sub/surround links
* Lijningang / Microfooningang / Digitale I/O*
* Aux Audio-ingang

*Ondersteunt SPDIF-uitvoer voor digitale stereoluidsprekers. (Creative Digitael I/O Module wordt apart verkocht)
Klik op plaatje voor grotere versie:
Afbeeldingslocatie: http://images.europe.creative.com/iss/images/products/main-prod10315_1_61.jpg

Wordt apart verkocht ? :? Dus de optie die standaard op de 1024 Live zat, is nu verdwenen ?

Vervolgens heb ik naar de Audigy 2 ZS gekeken, omdat ik op de kaart ook "Digital Out" zie. Echter daar staat weer een andere verwarrende tekst bij:
Op moederbord geïntegreerde connectoren voor Sound Blaster® Audigy™ 2 ZS

* Lijnuitgang (voor/zijkant/achter/midden/subwoofer)
* Digitale uitgang voor 5.1-ondersteuning (6-kanaals SPDIF-uitvoer naar digitale luidsprekers van Creative)
* Lijningang
* Microfooningang
* FireWire® (IEEE® 1394)
etc.
Klik op plaatje voor grotere versie:
Afbeeldingslocatie: http://images.creative.com/iss/images/products/headers/prod4915_hdr_1_6_1.jpg

Een geintegreerde connector betekend in dit geval hetzelfde als de andere versies? : alleen de mogelijkheid om er iets (intern op de kaart zelf) op aan te sluiten ? :/

Ik snap het niet meer ... het enige wat ik zoek is een creative geluidskaart met digital out aan de buitenkant, waar ik standaard de jack plug van de digitale boxen kan instoppen ? Bestaan die nog ?

Kan iemand mij helpen ?

[ Voor 42% gewijzigd door StarWolfer op 05-07-2005 14:12 ]

Verwijderd

Bij de Audigy 2 ZS zit de SPDIF aansluiting intern, aan de achterkant van de kaart (zie plaatje, een blokje met 8 pinnetjes en 'SPDIF_IO' bijschrift). Via een breakout box van Creative, of iets wat je zelf inelkaar knutselt, kun je hier je digitale speakertjes op aansluiten.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:14

PD2JK

ouwe meuk is leuk

offtopic:
Resize die pics even man. :X

Dit plaatje kwam ik net nog ergens tegen hier:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperkimmels/pics/audigypinout.gif

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Kabeltje voor SPDIF op Audigy2
Kijk daar eens. We bespreken daar ook mogelijkheden om een spdif in en uit gang op een audigy 2 te krijgen.
Bij de soundblaster gaat het volgens mij nog simpeler met een standaard geval. :)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:08

GaMeOvEr

Is een hork.

Jongens, hij heeft het over de standaard digitale uitgang op de achterkant van de kaart, hij wil juist niet iets interns knutselen. ;)

Zowel een Audigy 1, Audigy 2 en Audigy 2 ZS hebben aan de achterkant een coaxiale (elektrische) digitale uitgang, waar je dus hetzelfde minijack kabeltje naar tulpje wat je nu hebt op kunt aansluiten. Voor een optische (Toslink) uitgang zul je een variant met de livedrive moeten hebben, of zelf iets knutselen. :)

Aangezien je nu ook je coaxiale uitgang gebruikt, zul je die bij de nieuwe kaarten ook nog gewoon kunnen gebruiken. :)

[ Voor 14% gewijzigd door GaMeOvEr op 05-07-2005 14:14 ]

Aannames zijn fataal.

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 26-01 15:01
Dank je wel Gameover, dat volgens mij wat ik wilde weten :) . Ik dacht idd dat de Digital Out mini-jack aan de buitenkant van de diverse geluidskaarten nu waren verdwenen :X .

Nu kan ik er met een gerust hart eentje gaan kopen, in een prijsklasse dat me zint :) .

[ Voor 53% gewijzigd door StarWolfer op 05-07-2005 14:35 ]

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:08

GaMeOvEr

Is een hork.

StarWolf schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 14:25:
Dank je wel Gameover, dat volgens mij wat ik wilde weten :) . Ik dacht idd dat de Digital Out mini-jack aan de buitenkant van de diverse geluidskaarten nu waren verdwenen :X .

Nu kan ik er met een gerust hart eentje gaan kopen, in een prijsklasse dat me zint :) .
Klopt, die minijack zit er nog steeds gewoon op. Hij heeft wel een dubbelfunctie bij een aantal kaarten, of het is de analoge uitgang voor de center/subwoofer kanalen of, als ingeschakeld, de digitale uitgang. :) Ik heb zelf een Audigy 1 & 2 en een vriend van me heeft de 2ZS, dus ik weet zeker dat ze erop zitten. :)

(Het is dus de lineout 3, die of een analoge of digitale uitgang is.)

Aannames zijn fataal.

Pagina: 1