[PHP] Variabel terug in inputveld.

Pagina: 1
Acties:
  • 59 views sinds 30-01-2008

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Ik zit dus met een probleem, en kon het nergens tot op heden vinden en misschien dat het niet eens mogelijk is wat ik wil, maar ben ook nog maar een poosje begonnen om te prutsen met php.

Wat ik iig probeer is om uit een sql database iets uit te lezen en dan terug te schrijven in een input veld.
Het uitlezen gaat prima want als ik echo gebruik worden de juiste waarden weergegeven maar wanneer ik de onderstaande regel gebruik gebeurt er niks.

Wie kan mij uitleggen hoe als ik het weer terug kan krijgen in het form.

PHP:
1
 $_POST['naam'] = htmlspecialchars($rij->naam);

<form method="post" action="<? echo $_SERVER['PHPSELF']; ?>">
<table>
<tr>
<td><p>Naam:</p></td><td><input type="text" name="naam"></td>
</tr>
</table>

Verwijderd

value="waarde" :?

je moet hem niet in $_POST stoppen maar als value aan je input veld meegeven

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 11:53 ]

Verwijderd

<input type="text" name="naam" value ="<? =htmlspecialchars($rij->naam); ?>"> ??

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 11:53 ]

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:52:
<input type="text" name="naam" value ="<? =htmlspecialchars($rij->naam); ?>"> ??
Het is ongeveer gelukt met deze regel alleen heb ik er een echo tussen gestopt en even :
PHP:
1
=htmlspecialchars($rij->naam)
een var $email gegeven.

Maar dit werkt iig bedankt.

<input type="text" name="email" value ="<?echo $email;?>">

[ Voor 16% gewijzigd door Tundreq op 05-07-2005 12:05 ]

Verwijderd

Let er alleen wel op dat je bij het openen van het formulier $email hebt geinitialiseerd, anders komt de error-melding in je textbox te staan :)

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:17

BreeeZe

Devt

Tundreq schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:05:
[...]

Het is ongeveer gelukt met deze regel alleen heb ik er een echo tussen gestopt en even :
PHP:
1
=htmlspecialchars($rij->naam)
een var $email gegeven.

<input type="text" name="email" value ="<?echo $email;?>">
Als je er een $ van maakt hoeft die echo er niet meer tussen :?

Verwijderd

En als je gewoon het geheel tussen <? ?> zet en dan het formulier laat zien met een echo, hoef je ook niet elke keer de php parser te starten en wordt je pagina "formulier" ook nog een stuk sneller. ;)

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:30

ripexx

bibs

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:28:
En als je gewoon het geheel tussen <? ?> zet en dan het formulier laat zien met een echo, hoef je ook niet elke keer de php parser te starten en wordt je pagina "formulier" ook nog een stuk sneller. ;)
Dat is nergens voor nodig. Door dat de pagina direct aan PHP wordt geleverd wordt er niet tig keren iets gestart. De file wordt verwerkt en alles buiten de <? ?> wordt gewoon genegeerd. Het is zeker met template like zaken veel overzichtelijker om <? ?> te gebruiken ipv allemaal echo en print functies.

En heb je dan ook duidelijke preformance voordelen die meetbaar als een beter resultaat opleveren?

buit is binnen sukkel

Verwijderd

Tundreq schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:05:
[...]
[...]
Asjeblieft :) ik haalde nog een beetje ASP en PHP door elkaar O-)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:28:
Sneller? Lijkt me niet hoor, eerder langzamer. Wanneer je alles via PHP output, dan maak je een extra tussenstap door de parser, een tussenstap die niet nodig is als je de uitvoer buiten PHP om regelt. Het snelheidsverschil zal marginaal zijn, maar ik vermoed dat het echo-en via PHP alleen maar trager is. :)

@Tundreq: dit topic was niet nodig geweest als je even een goed boek of tutorial doorgenomen had. Aan je vraag te zien ontbreekt het je een beetje aan de basiskennis van scripten in PHP. Dat is niet erg hoor, maar hier in Programming & Webscripting achten we die basiskennis als bekend. Als je even een goed boek doorneemt wordt het vanzelf allemaal duidelijker. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.