[PDF + PHP] Statische en dynamische installatie kriem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik ben al enige tijd bezig om met de PDFlib manual, PEAR manual en google om PDFlib op een manier geinstalleerd te krijgen. Helaas wil dit tot nu toe niet erg lukken.

Ik werk met PHP 4.3.10 en PDFlib Lite 6.0.1

Wat ik al gedaan heb:

-- PDFlib Lite 6.0.1 --
code:
1
2
3
./configure
make
make install

Dit installeerd PDFlib in de standaard directory /usr/local

-- Dynamische module --
code:
1
pear install pdflib

Bij de pdflib installatie directory heb ik /usr/local opgegeven. Dit installeerd de pdf.so in /usr/local/lib/php/extensions/no-debug-non-zts-20020429/

Daarna heb ik even een aanpassing gemaakt in php.ini: "extension=pdf.so ; pdf - PDF functions"

Die module kan hij echter niet laden...

-- Statische module -- (hierbij eerst de dynamische weer verwijderd)

- PDFlib 2.0.4 gedownload van de pear site.
- PDFlib 2.0.4 uitgepakt en de directory onder de naam pdf gekopieerd naar de ext directory in de php source directory.
- configure weg gegooid en "./buildconfig --force" uitgevoerd.

Bij de ene manual staat dat je de source directory op moet geven van PDFlib en bij de andere de install. Source werkt sowieso niet, dus gewerkt met de install.

- PHP geconfigureerd met "./configure --with-pdflib=/usr/local"

Vervolgens geeft hij bij het compileren aan dat een heleboel functies dubbel gedefinieerd zijn!

Een van de velen:
code:
1
2
3
ext/pdf/pdf.lo(.text+0x60e4): In function `zif_pdf_place_pdi_page':
/usr/local/src/webserv/php-4.3.10/ext/pdf/pdf.c:5293: multiple definition of `zif_pdf_place_pdi_page'
ext/pdf/pdf.lo(.text+0x60e4):/usr/local/src/webserv/php-4.3.10/ext/pdf/pdf.c:5293: first defined here

Waar gaat het scheef. Maakt me niet uit hoe het werkt als het maar werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2023
Eh... :+

De PDFlib was ook als dynamische module geconfigureerd. Die heb ik uit gezet en PDFlib Lite 6.0.1 opnieuw geinstalleerd. Toen de bestanden in .libs in de source directory gekopeerd naar /usr/local/lib/ (omdat hij die niet kon vinden).

Verder de bestanden van PDFlib 2.0.4 van pear opnieuw gekopieerd.

Installeren en draaien :D

Weet alleen nog niet hoe het komt dat dynamisch niet werkt, maar dat interesseerd me niet zo HEEL veel meer :)

[ Voor 15% gewijzigd door Fles op 05-07-2005 12:54 ]