[Nieuwe PC] Diverse vragen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:33
Ik ga hoogstwaarschijnlijk binnenkort een nieuwe PC bestellen, maar mijn kennis is soms een beetje te klein om alles perfect samen te stellen.

Ik wil een ietwat goedkopere gamer-PC kopen, die niet al te veel lawaai maakt, echter weet ik niet precies hoeveel belang een Socket bij processors heeft. Geeft dit problemen bij bepaalde moederborden? Ik heb deze PC samengesteld:

Lees ook de rest van het topic door, voordat je post

Edit: Nu deze PC

NEC ND-3540 16x (Dual-layer) = 50 euro.
Lite-On 16x48x, LTD-166S (Zwart) = 30 euro
Cooler Master Centurion 5 = 60 euro.
DDR DRAM PC3xxx / 512MB PC3200 DDR (Kingston) X 2 = 90 euro.
Creative SoundBlaster Live 5.1 = 30 euro.
Maxtor DiamondMax 10, 200GB (7200rpm, SATA, 8MB, NCQ) = 90 euro.
Asus A8N-E S939 NF4-ultra PCI-E = 120 euro
AMD Athlon 64 3000+ Venice (S939, 1.8GHz, 512KB, Boxed) = 160 euro.
Gigabyte GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (PCI-E, DVI) GV-NX66T128D = 165 euro
Of
Gigabyte GeForce 6600 GT 128MB DDR3 (AGP, DVI) GV-NX66T128D = 165 euro
Tagan TG420-U01 (ATX, 420W ) = 80 euro

50 + 30 + 60 + 90 + 30 + 90 + 120 + 160 + 165 + 80 = 965 euro

Vertel me AUB of hier nog fouten in zitten.

Koeling is nog niet helemaal duidelijk voor me, ik vind 55 euro voor koeling ietwat veel, maar ik zal eens goed kijken.

De voeding zou misshcien iets goedkoper kunnen, btw, daar kan ik dan een leuke koeling mee financiëren, en toch nog nét onder de 1000 euro blijven.

[ Voor 79% gewijzigd door coptician op 09-07-2005 17:23 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Ik zou geen 9800 pro meer pakken dan zou ik voor wat meer geld een 6800 halen (ongeveer 200 euro)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:48

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Het ene socket is het andere niet, oftewel, een processor past maar in 1 type socket.
Socket, best belangerijk

Waarom? Omdat het kan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Lolhozer schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:11:
Het ene socket is het andere niet, oftewel, een processor past maar in 1 type socket.
Socket, best belangerijk
Dat dacht ik al en was ik ook bang voor. Welke van de twee mobo's ondersteunt het socket 939 en als ze het beiden niet doen, wat is een goede mobo die vergelijkbaar is die het wel ondersteunt?
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:11:
Ik zou geen 9800 pro meer pakken dan zou ik voor wat meer geld een 6800 halen (ongeveer 200 euro)
Ik vind de 6800 iets te duur voor mijn smaak, en de 6600 zou toch heel erg in de buurt moeten komen, dus persoonlijk kies ik liever daar voor. Vergeet niet dat ik wel íets op de prijs wil letten.

Is de PSU overkill voor dit systeem? Kan ik beter een iets goedkoper model nemen en daar een betere videokaart van financiëren? En is de kast goed voor dit systeem? Welke koeler is geschikt?

(Ik vraag een hoop, ik weet het)

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Dan zou ik iig een 6600GT pakken of vergelijkbaar. PSU is op moment overkill, maar als er nog meer hardeschijven, optische drives en maybe nog enige verlichting, koeling etc. is het altijd fijn om over te hebben. En de PSU is van goede kwaliteit, liever 1 keer goed dan blijven vervangen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapp
  • Laatst online: 20-05-2024
Ik zou je de tagan wel houden aangezien de 6600 redelijk wat stroom trekt en je in de toekomst misschien nog dingen gaat toevoegen, en je beter overkill kan hebben dan een bmerk voeding waarvan de spanning niet constant is , of een voeding die het net niet trekt
edit: asfaloth_arwen was me net voor

[ Voor 19% gewijzigd door Flapp op 05-07-2005 11:23 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom neem je een microATX bord als je een standaard ATX kast hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Terw_Dan schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:24:
Waarom neem je een microATX bord als je een standaard ATX kast hebt?
Simpel: Ik wist niet dat het een mATX bord is :P Welk moederbord raad je aan die in combinatie met dit alles goed werkt?
asfaloth_arwen schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:22:Dan zou ik iig een 6600GT pakken of vergelijkbaar. PSU is op moment overkill, maar als er nog meer hardeschijven, optische drives en maybe nog enige verlichting, koeling etc. is het altijd fijn om over te hebben. En de PSU is van goede kwaliteit, liever 1 keer goed dan blijven vervangen.
Flapietoetoe schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:22:
Ik zou je de tagan wel houden aangezien de 6600 redelijk wat stroom trekt en je in de toekomst misschien nog dingen gaat toevoegen, en je beter overkill kan hebben dan een bmerk voeding waarvan de spanning niet constant is , of een voeding die het net niet trekt
edit: asfaloth_arwen was me net voor
Ik ben niet iemand die snel dingen zal toevoegen, daar hou ik niet zo van. Ik heb nu een 40 gb harde schijf die ik niet vol kan krijgen (Okee, UT2K4 trekt bij mij max 20 gb, maar daar is die harde schijf zat voor), dus zat ik zelf te denken aan een goedkopere A-merk PSU, die simpelweg wat minder levert. Op deze manier kan ik die 6600 GT/6800 wel betalen,w at bij games toch nét wat meer helpt dan een overkill voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou als ik jou was een PCI-e videokaart nemen. Je mobo heeft ook PCI-e. Mischien ook meteen naar koelers kijken, kan je nog best wat kosten als je echt een stil systeem wilt hebben. Houd hier ook rekening mee met de voeding (heb geen ervaring met de Targan), tenzij je m later zelf kan anpassen met andere fan oid.
Hierbij ook rekening houden met LAN games, meer koeling = meer gewicht. Met name stille koelers = meer gewicht.

Daarnaast, neem een gewone ATX mobo. waarschijnlijk even duur, maar heeft vaak meer opties, meer ruimte voor uitbereiding, etc.

Daarnaast de creative geluidskaart, op zich goede kaart, maar niet de meest probleemloze (zoek maar op GOT), wellicht verstandig om even door te zoeken naar een andere kaart.

Ohja, extra DVD fikkert lijkt me nutteloos, gewone DVD drive erbij is wel handig om cd/dvd's te kopieren. Met 2 identieke fikkers raak je alleen maar in de war met branden

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:40:
Ik zou als ik jou was een PCI-e videokaart nemen. Je mobo heeft ook PCI-e. Mischien ook meteen naar koelers kijken, kan je nog best wat kosten als je echt een stil systeem wilt hebben. Houd hier ook rekening mee met de voeding (heb geen ervaring met de Targan), tenzij je m later zelf kan anpassen met andere fan oid.
Hierbij ook rekening houden met LAN games, meer koeling = meer gewicht. Met name stille koelers = meer gewicht.
Ik maak me niet druk om LANs omdat ik deze waarschijnlijk nooit zal bezoeken.

Ik wil een systeem wat niet TE veel lawaai maakt, het mag van mij echt wel wat geluid geveb, maar niet erg veel (Mijn huidige PC is te erg, maar dat ding is oud en heeft echt geen goede fans)

Een PCI-e kaart is geloof ik niet al te duur, nietwaar? Ik zit te denken aan een 6600 of 6800, ik geloof dat deze PCI-E versies hebben die een stuk goedkoper zijn?
Daarnaast, neem een gewone ATX mobo. waarschijnlijk even duur, maar heeft vaak meer opties, meer ruimte voor uitbereiding, etc.
Dit was mij al opgevallen, ja. Echter weet ik nog niet welke ik moet kiezen. Ik ga nog wat onderzoek doen hierover.
Daarnaast de creative geluidskaart, op zich goede kaart, maar niet de meest probleemloze (zoek maar op GOT), wellicht verstandig om even door te zoeken naar een andere kaart.
De geluidskaart is inderdaad misschien wat karig (Al draai ik toch geen sets die hoger zijn dan 2.1, dat weet ik zeker, want dat gaat niet met de opstelling in mijn kamer (TV aan de andere kant))

Ohja, extra DVD fikkert lijkt me nutteloos, gewone DVD drive erbij is wel handig om cd/dvd's te kopieren. Met 2 identieke fikkers raak je alleen maar in de war met branden
Dat is waar, een gewone met hetzelfde (ongevere) uiterlijk zal genoeg zijn.

Dus: Betere geluidskaart, andere videokaart, andere mobo, koeling zijn mijn belangen.

Edit:
Ik heb de startpost een beetje verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Hoe goed is dit mb?

Asus, A8V-E Deluxe with Wifi
K8T
Socket 939
Wifi/Serial ATA/Gigabit Lan/RAID/Sound = 120 euro

Standaard ATX, en erg veel opties (vind ik tenminste :P), is er een betere keuze?

Edit: Misschien deze?

A8V-E_DELUXE_NW S939 Ht1000 K8T890/8237R 4/2cDDR4 Pe16 2Pe1 L R S 1394 = 100 euro

20 euro gaat natuurlijk naar de videokaart, dus het is zeker handig als er 20 af gaat.

[ Voor 36% gewijzigd door coptician op 05-07-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Een lichte bump aangezien ik graag wil weten welk moederbord geschikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-10 21:57
misschien is een Asus A8N-E wat voor je, ligt ook in die prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Tip: Creative Audigy 2 (ZS) als vervanging voor die Live 5.1. Zal stuk beter geluid geven voor iets meer pieken. Ik zou idd ook niet investeren in een 9800Pro hoewel het cker geen slechte kaart is :) (Heb er zelf ook nog 1) Ik den kdat een 6600GT een goede optie is.

ik heb zelf die tagan voeding gehad, erg stille (lees: onhoorbaar) voeding. Wordt wel een beetje warm door de stille fans, slechte keus als je de warmte niet kan afvoeren...Ik heb zelf de 2force versie van die voeding, die heeft een extra rooster ingebouwd. Deze wordt echt veel minder warm.

Boxed cooler zal voldoen, maybe uiteindelijk een high end cooler monteren. Als je budget het toelaat op je vga een Zalman vf700-cu monteren, erg stil en koelt erg goed!

Suc6

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
aramdin schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 15:45:
Tip: Creative Audigy 2 (ZS) als vervanging voor die Live 5.1. Zal stuk beter geluid geven voor iets meer pieken. Ik zou idd ook niet investeren in een 9800Pro hoewel het cker geen slechte kaart is :) (Heb er zelf ook nog 1) Ik den kdat een 6600GT een goede optie is.
De ZS lijkt me een beetje overkill, vooral omdat ik maar ruimte voor de 2.1 sets heb. (zit wel aan een dure Logitech 2.1 te denken)
ik heb zelf die tagan voeding gehad, erg stille (lees: onhoorbaar) voeding. Wordt wel een beetje warm door de stille fans, slechte keus als je de warmte niet kan afvoeren...Ik heb zelf de 2force versie van die voeding, die heeft een extra rooster ingebouwd. Deze wordt echt veel minder warm.

Boxed cooler zal voldoen, maybe uiteindelijk een high end cooler monteren. Als je budget het toelaat op je vga een Zalman vf700-cu monteren, erg stil en koelt erg goed!

Suc6
Ik zal later misschien een extra koeler monteren, vooral als het een te hoge prijs blijkt te worden.

Ik ben nu ietwat moe,morgen kijk ik verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:51

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik denk trouwens dat je aan een 380W Tagan (€ 53,90) ook wel voldoende hebt. Ik heb zelf een vergelijkbaar systeem en mijn Tagan trekt dat prima. Hij is overigens erg stil ivt de boxed koeler van mijn amd. Die boxed koeler is echt een herrie schopper.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Startpost geupdate, onderste stuk is de nieuwe setup. Misschiend at die Audigy 2 ZS er later nog in komt. Let op: Ik weet niet of dit het budget is waarin ik moet kijken, want ik krijg de PC, maar weet niet hoe en wat.

Kan iemand mij een in prijs vergelijkbare intel-versie laten zien? Degene van wie ik de Pc krijg heeft een hekel aan AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intel is gewoon duurder en presteerd slechter bij games, ook raad ik je een huntkey 400W aan, dat is ook een A merk voeding maar dan goedkoper, er is voor 33 euro al eentje met atx 2 en een 12cm fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:30
Misschien is het een idee naar de Sonata kasten te kijken. Deze kast richt zich op de "stil maar niet te duur" groep, dus zou voor jou interessant zijn. 't is duurder duurder dan je huidige kast, maar met voeding, van nette kwaliteit. (60+80 >120, de courante pricewatch prijs)
Als je niet te veel wilt uitbreiden is de voeding meer dan afdoende gok ik.
Ik heb geen ervaring met de Sonata II, wel met de Sonata (I), maar de reviews bekijken lijkt me wel slim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-10 02:01
Als je nou eerst eens gaat kijken wat allemaal op elkaar past, socket bij socket, pci-express en agp niet door elkaar halen, je kast, alles. Lees de best buy guide !!!

Een computer is niet zomaar een zooitje hardware bij elkaar in een kastje....

[ Voor 20% gewijzigd door paazei op 06-07-2005 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
paazei schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:47:
Als je nou eerst eens gaat kijken wat allemaal op elkaar past, socket bij socket, pci-express en agp niet door elkaar halen, je kast, alles. Lees de best buy guide !!!

Een computer is niet zomaar een zooitje hardware bij elkaar in een kastje....
Als het goed is is de laatste PC goed mogelijk, alles hoort te passen en te werken. Ik kan de AGP versie van de 6600 GT gewoon weghalen, natuurlijk.

De Best By zit niet in mijn straatje, totaal niet. Het is of een media center PC (Niks voor mij, ik heb al een TV) of een 2000 euro ultra-gamer setje. Dus ik heb helemaal niks aan de Best Buy, en tevens had ik ze al gelezen voordat je dit zei en die conclusie getrokken.

Als ik het zo nalees zie ik echt geen fouten meer (maar daarom vraag ik dit alles natuurlijk), Socket is juist, PCI-e gaat werken, voeding is goed genoeg (misschien nog naar die andere voeding), kast is naar mijn weten perfect in staat alles te doen...

Alleen over de koeling heb ik nog een vraagje: Welke koeler is erg goed op het gebied van geluid? Lieft onder de 55 euro, anders kan ik die Zalman net zo goed nemen, maar dat vind ik een tikje te duur.

Ik zal de stratpost even verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:29:
Intel is gewoon duurder en presteerd slechter bij games, ook raad ik je een huntkey 400W aan, dat is ook een A merk voeding maar dan goedkoper, er is voor 33 euro al eentje met atx 2 en een 12cm fan.
Een lagere prijs is nooit erg. Ik zal de huntkey even opzoeken en de startpost updaten.

onkl schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 12:40:

Misschien is het een idee naar de Sonata kasten te kijken. Deze kast richt zich op de "stil maar niet te duur" groep, dus zou voor jou interessant zijn. 't is duurder duurder dan je huidige kast, maar met voeding, van nette kwaliteit. (60+80 >120, de courante pricewatch prijs)
Als je niet te veel wilt uitbreiden is de voeding meer dan afdoende gok ik.
Ik heb geen ervaring met de Sonata II, wel met de Sonata (I), maar de reviews bekijken lijkt me wel slim.
Waarom zou ik dit precies willen doen? De kast en de nieuwe voeding van hierboven zijn volgens mij erg goed geschikt voor het hele gebeuren.

Sorry, deze ben ik vergeten te posten, eerder. De voeding laatik nog even voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Even een vermomde bump:

Wat is eigenlijk beter? Een gewone 6600 met 256Mb of een 6600GT met 128? Beiden heb ik het geld voor, maar ik ga uiteraard voor de goedkopere 6600 265 MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

coptician schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:58:
Even een vermomde bump:

Wat is eigenlijk beter? Een gewone 6600 met 256Mb of een 6600GT met 128? Beiden heb ik het geld voor, maar ik ga uiteraard voor de goedkopere 6600 265 MB.
Een 6600GT loopt harder dan een gewone 6600...
De gewone heeft wel 256 MB geheugen maar daar heb je niet echt voordeel mee.
Je merkt het volgens mij pas bij extreem hoge resoluties.
Ik zou voor de GT gaan.. die is iets duurder maar wel sneller..;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Dj-sannieboy schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 16:09:
[...]

Een 6600GT loopt harder dan een gewone 6600...
De gewone heeft wel 256 MB geheugen maar daar heb je niet echt voordeel mee.
Je merkt het volgens mij pas bij extreem hoge resoluties.
Ik zou voor de GT gaan.. die is iets duurder maar wel sneller..;)
Dus dit heeft geen effect op 1280x1024 of 1600x1200? (Eerst dat eerste, hopelijk later dat tweede, licht er aan of ik TFT of CRT neem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
coptician schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 14:17:
[...]
Waarom zou ik dit precies willen doen? De kast en de nieuwe voeding van hierboven zijn volgens mij erg goed geschikt voor het hele gebeuren.

Sorry, deze ben ik vergeten te posten, eerder. De voeding laatik nog even voor wat het is.
Wel, je schreef in je startpost dat je op zoek was naar een niet al te lawaaierige PC. De Sonata kasten zijn daar ongeveer voor gemaakt. Uiteraard kan je ook voor een andere kast + losse voeding gaan, maar Sonata's staan erom bekend dat ze een leuke prijs/kwaliteit verhouding hebben en daar je nogal met je budget loopt te stoeien (nu bijv. een andere voeding), lijkt het me voor het systeem wat je voor ogen hebt een goed idee om te kijken naar een gecombineerde kast/voeding. Die zijn vaak een maatje goedkoper bij ongeveer gelijke kwaliteit. Ikzelf gebruik nu een Sonata i.c.m. een Zalman CPU koeler en dat systeem is, naar mijn impressie, aanzienlijk stiller dan enig andere oplossing voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
onkl schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 10:45:
[...]

Wel, je schreef in je startpost dat je op zoek was naar een niet al te lawaaierige PC. De Sonata kasten zijn daar ongeveer voor gemaakt. Uiteraard kan je ook voor een andere kast + losse voeding gaan, maar Sonata's staan erom bekend dat ze een leuke prijs/kwaliteit verhouding hebben en daar je nogal met je budget loopt te stoeien (nu bijv. een andere voeding), lijkt het me voor het systeem wat je voor ogen hebt een goed idee om te kijken naar een gecombineerde kast/voeding. Die zijn vaak een maatje goedkoper bij ongeveer gelijke kwaliteit. Ikzelf gebruik nu een Sonata i.c.m. een Zalman CPU koeler en dat systeem is, naar mijn impressie, aanzienlijk stiller dan enig andere oplossing voor die prijs.
Ik heb geen budget, iig, nog niet. Ik weet nog niet in welke prijsklasse ik moet zoeken, maar dit lijkt me een zeer geschikt systeem. Ik weet wel dat het niet halfbakken zal worden.

Die Sonata is niet te krijgen als alleen kast? Want dan zou je er gewoon een andere voeding in kunnen schroeven (Of vergeet ik nou weer iets?), en eerlijk gezegd doe ik een kast voornamelijk voor het uiterlijk en de stilte. De rest geloof ik wel, frontside USB + geluid hebben de meeste kasten ook wel.

Edit: Het is me opgevallen dat de Centurion 5 precies de goede kast voor me is, dus laat die Sonata maar gewoon zitten. Over dit ding ben ik heel erg tevreden. Ik heb hem trouwens even samengesteld (Inclusief koeling en dergelijke) op www.perfectsystems.nl, hier is hij:

Specificaties

Behuizingen 1 Cooler Master Centurion 5 Zwart/Zilver € 73,74
Voedingen 1 ATX - 420 Watt PSU - Tagan TG420-U02 i-Xeye € 95,74
Coolers FAN 1 Case FAN (120 x 25) Cooler Master SAF-S12 Silent € 8,84
Moederborden 1 ASUS A8N-E (nForce4 - ATX - S939) € 99,04
Processoren 1 AMD Athlon 64 3200+ (S939 - Hypertrans) 2,0 Winch. € 208,07
Coolers CPU 1 Cooler Master Hyper 6 (s 478/754/939/940) € 46,41
Geheugen 1 PC3200 - 512 MBx2 - DDR - Corsair TWINX C2 Platin. € 138,99
Harde schijven 1 Maxtor 200 GB 6B200M0 (SATA150 - 8 MB) € 113,60
Floppy drives 1 FDD Sony 3,5" 1,44 Mb Floppy diskdrive - Zwart € 17,11
Grafische kaarten 1 Asus EN6600GT/TD - 128 DDR3 - PCIe - TV+DVI € 184,27
Geluidskaarten 1 Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS - Bulk € 62,83
Netwerk 1 PCI - 10/100 Mbps - Belkin € 7,50
DVD Spelers 1 NEC DV5800D (16x/48x - intern - IDE - bulk) Zwart € 24,87
DVD Writers 1 DVD±RW NEC ND-3540 - Zwart - Bulk € 53,67
Totaalprijs excl. montage € 1.134,69

[ Voor 35% gewijzigd door coptician op 07-07-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
Nee, alleen als kast+voeding. Echter, de voeding is ook weer een stillere variant en verder een fatsoenlijk geval. (Ik meen dat er in de Sonata II een 450 W voeding zit). Antec verkoopt ook losse voedingen en staat in die markt bekend als goed A-merk, dus ik denk dat je weinig verschil met bijv. de Tagan zal merken. (behalve dat'ie stiller is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Ik heb mijn vorige post geupdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Nog even een late bump, en een PC die menig tweaker ineenstemmend zal doen knikken, volgens mij:

Cooler Master Centurion 5 Zwart/Zilver € 73,74 € 73,74
ATX - 480 Watt PSU - Tagan TG480-U01 Dual Fan € 99,22 € 99,22
Case FAN (120 x 25) Papst 4412 FGL € 21,57 € 21,57
ASUS A8N-SLI (nForce4 SLI - ATX - S939) € 135,90 € 135,90
AMD Athlon 64 3200+ (S939 - Hypertrans) 2,0 Winch. € 208,07 € 208,07
Zalman CNPS 7700 CU (Socket 775/478/754/939/940) € 38,79 € 38,79
PC3200 - 1 GBx2 - DDR - Corsair TWINX PRO 0€ 270,73 € 270,73
Western Digital 200 GB 2000JD (SATA150 - 8 MB) € 109,60 € 109,60
FDD Sony 3,5" 1,44 Mb Floppy diskdrive - Zwart € 17,11 € 17,11
Asus EN6600GT/TD - 128 DDR3 - PCIe - TV+DVI € 184,27 € 184,27
Creative Sound Blaster Audigy 2 ZS - Bulk € 62,83 € 62,83
PCI - 10/100 Mbps - Belkin € 7,50 € 7,50
NEC DV5800D (16x/48x - intern - IDE - bulk) Zwart € 24,87 € 24,87
DVD±RW NEC ND-3540 - Zwart - Bulk € 53,67 € 53,67
Case FAN (80 x 25) Papst 8412 NGH € 19,02 € 19,02
Frontpaneel - 5,25" - Revoltec Cardreader + USB/FW € 26,51 € 26,51
Cooler Master Aerogate III Zilver € 34,03 € 34,03

Subtotaal incl. BTW € 1.387,44

Duur, maar oh zo multifunctioneel. 1 5,25 " drive overgelaten, dat is alles. Ik hoop simpelweg dat het budget dit trekt, dan is dit namelijk mijn volgende PC. Misschien dat die Aerogate Zilver wat vloekt, maar de kast zelf heeft ook wat zilver, dus weet ik het niet. anders misschien een andere fancontroller, met alleen zilvere knoppen.

Intern moet alles goed te doen zijn, geloof ik, ik heb hier redelijk lang over nagedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

Ik heb het niet opgezocht, maar ik neem aan dat er op het door jou gekozen moederbord een onboard netwerkkaart zit (is tegenwoordig wel staandaard). Die Belkin netwerkkaart kan dan weg, of is er een reden dat je er twee nodig hebt?

Ik heb de Coolermaster Centurion kast gisteren toevallig besteld, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
JsB schreef op vrijdag 08 juli 2005 @ 00:32:
Ik heb het niet opgezocht, maar ik neem aan dat er op het door jou gekozen moederbord een onboard netwerkkaart zit (is tegenwoordig wel staandaard). Die Belkin netwerkkaart kan dan weg, of is er een reden dat je er twee nodig hebt?

Ik heb de Coolermaster Centurion kast gisteren toevallig besteld, ben benieuwd.
Nee, deze kan gewoon weg, dit had ikz elf ook besefd maar was ik vergeten weg te halen. Twintig keer geselecteerd, zo gaat dat.

Veel succes met je Centurion, vertel me wat je er over dnekt als je hem hebt. (Als je MSN hebt kunnen we misschien zelfs nog wat meer er over praten!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JsB
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

JsB

Heb vandaag de centurion 5 en de rest van de onderdelen binnen gekregen en in elkaar gezet. De kast is prima en voldoet aan mijn verwachtingen. Enige is dat ik de stekker voor de firewire aansluiting moest modden, omdat de pinindeling niet compatible was met mijn moederbord. Maar dat verschilt natuurlijk van moederbord op moederbord en is te verwachten. De klemmen werken prima, mits je apparaten van standaardafmetingen gebruikt. Ik heb bij mijn voeding (ook coolermaster) een wattmeter en die kan niet vastgeklemd worden door die klemmen en de juiste schroefgaten ontbreken. De meter kan je nu zo uit mijn kast trekken. gelukkig zit hij precies goed al je hem zover mogelijk naar achter duwt en kan hij niet verder, dus het is niet zo'n heel groot probleem.

De onderdelen die ik verder heb besteld die ik erin heb gebouwd, lijken enigzins op jouw samengestelde specificaties. Zo heb ik een AMD Athlon 64 3200+, een Nforce4 moederbord maar dan van Gigabyte en een Asus Geforce 6600GT. Als voeding heb ik de coolermaster realpower 450 gekozen. Wilde een beetje goede voeding en zag toen dat deze een wattmeter had. Dat vond ik wel grappig. Een floppydrive bouw ik toch niet meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
JsB schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 00:16:
Heb vandaag de centurion 5 en de rest van de onderdelen binnen gekregen en in elkaar gezet. De kast is prima en voldoet aan mijn verwachtingen. Enige is dat ik de stekker voor de firewire aansluiting moest modden, omdat de pinindeling niet compatible was met mijn moederbord. Maar dat verschilt natuurlijk van moederbord op moederbord en is te verwachten. De klemmen werken prima, mits je apparaten van standaardafmetingen gebruikt. Ik heb bij mijn voeding (ook coolermaster) een wattmeter en die kan niet vastgeklemd worden door die klemmen en de juiste schroefgaten ontbreken. De meter kan je nu zo uit mijn kast trekken. gelukkig zit hij precies goed al je hem zover mogelijk naar achter duwt en kan hij niet verder, dus het is niet zo'n heel groot probleem.

De onderdelen die ik verder heb besteld die ik erin heb gebouwd, lijken enigzins op jouw samengestelde specificaties. Zo heb ik een AMD Athlon 64 3200+, een Nforce4 moederbord maar dan van Gigabyte en een Asus Geforce 6600GT. Als voeding heb ik de coolermaster realpower 450 gekozen. Wilde een beetje goede voeding en zag toen dat deze een wattmeter had. Dat vond ik wel grappig. Een floppydrive bouw ik toch niet meer in.
Inderdaad lijkt dit op de PC die ik heb samengesteld.

De klemmen klinken als een probleem, omdat ik een Aerogate in dit ding wil zetten, welke twee 5.25" Bays gebruikt. Hoe groot is mijn kans op slagen om deze er goed in te kunnen krijgen?

De rest van jouw problemen zullen mij niet zo interesseren (Al hoop ik uiteraard voor je dat ze netjes en mooi worden opgelost door je en dat je geen verdere problemen zult hebben), en ik wil eigenlijk nog maar 1 ding weten: hoe blij ben je met dit hele setje? (Aangezien het op mijn hopelijk toekomstige systeem lijkt) En als je Unreal Tournament 2K4 hebt, hoeveel frames haal je in ONS op bijvoorbeeld Torlan op Holy Shit (Max, 1280x1024) settings? (Zonder Extra features, je weet wel, Anti-dinges en danges.) Dit zou een erg goede hulp voor me kunnen zijn.

Lees trouwens nu pas dat alleen de meter je problemen geeft, da's beter dan wat ik eerst dacht: Je hjele PSU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Een Aerogate gebruikt maar 1 5,25 inch slot hoor? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Metal schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 12:17:
Een Aerogate gebruikt maar 1 5,25 inch slot hoor? :)
Sorry, verkeerde onderdeel....Ik bedoelde:

Aerocool Gatewatch.

Ik denk dat je wel ziet waarom ik die twee door elkaar haal. En ik neem de Aerogate niet omdat deze niet in zwart te krijgen is, wat wel zo netjes staat. (Ik ben raar, ik weet het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

coptician schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:07:

echter weet ik niet precies hoeveel belang een Socket bij processors heeft. Geeft dit problemen bij bepaalde moederborden?
Een socket MOET altijd een processor bevatten, anders werkt de PC niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Niet online
Punt een vind ik dat je zelf wel wat meer had kunnen uitvinden, bv over socket en AGP, PCI-e. En je bumpt ook al na 1 uur, wat pas na 24uur mag.
Verder zou ik je echt niet druk maken dat je zonder AA en AF UT2004 niet op hoge settings kan runnen, maar AA en AF maken echt een gigantisch verschil! Ook is het wel handig als je een budget noemt/vraagt aan diegene van wie je hem krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
j-w schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 12:29:
[...]

Een socket MOET altijd een processor bevatten, anders werkt de PC niet :)
Ik ben hier achter gekomen, zoals je in de rest van het topic al snel kon lezen ;)

Dit geldt tevens voor de reactie van TheFrozen, voor het eerste stuk dan.

Het bumpen heb je gelijk in, hier heb ik een 'licht' foutje gemaakt. Zoals je aan de rest van het topic kan zien (de laatste paar replies) had ik het eigenlijk al een beetje laten sterven.

Over AA en die zooi weet ik niet veel, ik zie zelf maar weinig verschil, alleen dat alles slechter gaat lopen (Op een andere PC met een stuk mindere graka, geloof een FX5200), dus wil ik vooral weten hoe goed hij loopt zonder extra dingen.

AGP en PCI-e heb ik ook wel door, ik ben niet bepaald dom, alleen heb ik het begin van het topic niet echt de regels gevolgd.

Dat budget is inderdaad lastig, maar zodra ik het weet kan ik zelf de nodige dingen wel aanpassen tot het in de juist range valt.

Dat was 'em, volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
coptician schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 12:28:
[...]

Sorry, verkeerde onderdeel....Ik bedoelde:

Aerocool Gatewatch.

Ik denk dat je wel ziet waarom ik die twee door elkaar haal. En ik neem de Aerogate niet omdat deze niet in zwart te krijgen is, wat wel zo netjes staat. (Ik ben raar, ik weet het)
Volgens mij is die aerogate 3 wel in het zwart te verkrijgen. Alleen zeer weinig winkels verkopen die. Daarom heb ik ook een zilvere gekocht. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
Metal schreef op zaterdag 09 juli 2005 @ 20:07:
[...]

Volgens mij is die aerogate 3 wel in het zwart te verkrijgen. Alleen zeer weinig winkels verkopen die. Daarom heb ik ook een zilvere gekocht. :)
Dat is zo, daarom. Hij is gewoon niet te krijgen omdat hij niet te leveren valt.
Daarom gaat mijn keus ook naar de Aerocool Gatewatch.

Pagina: 1