[WINXP] Bureaublad eigenschappen tabs zijn weg

Pagina: 1
Acties:

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Topicstarter
Hoi,

Vreemd probleem bij een klant: Bijna alle tabjes zijn weg bij de bureaublad eigenschappen. Je klikt rechts op het bureaublad, kiest eigenschappen en dan krijg je dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/61948/full.jpg

Daar horen 5 tabjes te staan. Ik heb een hoop gezocht, er zijn een hoop mensen die inderdaad een paar tabjes missen. Die krijg je meestal dan weer terug met policies, zoniet hier. Bovendien mis ik hier alles op 1 na. Ik ben ingelogd met administrator rechten. Er worden geen policies gebruikt, andere PC's werken uitstekend met zelfde configuraties. Het is een relatief nieuwe (jaar oud) HP (Compaq) machine.
Met gpedit.msc kom ik niet verder, alle instellingen staan goed.
Ook is er de register key

HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System

waar dit soort dingen in kunnen staan. Bij de klant staat hier niets. Ook het toevoegen van waardes (bijv NoDispScrSavPage) en dan op 0 zetten helpt niet. Hier heb ik bijvoorbeeld wat info vandaan die me waardevol lijkt, maar niet helpt. Ik heb het idee dat ik iets simpels over het hoofd zie. Hier op GoT lukt het me ook niet echt om dit probleem naar voren te krijgen.

Heeft iemand een idee?

edit:

Hitmanpro / virusscan erover gedraaid, geen resultaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Marlibica op 05-07-2005 11:11 ]

Sign here against sigs

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-03 09:20
Ik heb niet een antwoord op je probleem maar ik weet indd dat het via het register weg te halen is. Heb er wel eens een progje voor gehad...

//EDIT: http://www.windowsforumz....erties-ftopict542214.html

Misschien heb je hier wat ann

[ Voor 34% gewijzigd door Optix op 05-07-2005 11:44 ]

.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dezelfde key maar dan onder HKLM - heb je dat ook niet staan? :)

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:33

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Voor zover ik weet waren het (toen ik ditzelfde tegen kwam bij een virusbesmetting) de key:
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop

Daar staan dan sleutels op 1 die de boel blokkeren.

B)

En HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Desktop als het zich maar bij 1 gebruiker openbaart.

(Zoek maar eens in het register naar Desktop, op heel veel plaatsen vind je rare instellingen... :X )

[ Voor 41% gewijzigd door Coach4All op 05-07-2005 11:47 ]

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Het hetzelfde probleem gehad. Door dit toe te passen was het bij mij opgelost.

Open de Bureaublad eigenschappen doormiddel van het bestand COMCTL32.DLL. Ik had twee versies ervan:
C:\WINDOWS\system32\comctl32.dll (545 KB)
C:\WINDOWS\WinSxS\x86_Microsoft.Windows.Common-Controls_6595b64144ccf1df_6.0.0.0_x-ww_1382d70a\comctl32.dll (900 KB)

Ik heb het grootste bestand gekopieerd naar C:\windows\system32,waarbij ik het orgineel verving. Na een reboot had ik mijn tabs terug.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Topicstarter
Nightfade heeft de sigaar!
In zijn link staat een antwoord:
Look to see if you are missing C:\WINDOWS\WindowsShell.Manifest
I had to copy this file back into my Windows directory and it fixed the
problem for me.
Dit bestand miste inderdaad. Vreemd dat ik dit niet bij Microsoft ben tegengekomen. Dit topic gaat bij mij in de favorieten, want volgens mij komt deze ellende vaker voor.

Thnx guys!

Sign here against sigs

Pagina: 1