Toon posts:

Lacie 250 Gb niet altijd te zien dor XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb sinds een kleine drie weken een externe LaCie 250Gb USB 2.0 gekocht. De drive heeft een aan/uit schakelaar en bij inschakelen herkent XP de schijven niet meteen. Een enkele keer meld ie zelfs dat de drive ongeformatteerd is en of ik het wil formatterren. Unmounten doe ik altijd met de 'Safely Remove Hardware' van XP dus daar kan het niet liggen. Unmounten doet het trouwens niet altijd want vaak meld het dat de device niet unplug kan worden - dit terwijl er geen activiteiten zijn, dit ff terzijde. Ik heb nu al twee keer de melding gehad dat de drive niet geformatteerd is terwijl al zat data er op staat. Ik heb de afgelopen twee keer het wel weer aan de praat gekregen door de laptop of de Drive aan/uit te schakelen en uiteindelijk herkent ie het dan maar een veilig gevoel is het niet.

LaCie heeft geen telefonisch support dus via email het probleem voorgelegd. Standaar is het Fat32 geformatteerd en van de helpdesk moet ik het NTFS formatteren. Dat dus gedaan en alle data (90Gb) weer opgezet maar een dag later dus weer hetzelfde probleem. Weer aan de praat gekregen en chkdsk /f gestart. Hij heeft een paar problemen gefixt maar meld wel tussendoor dat de 'second ntfs boot sector is unwriteable'. Nu heb ik via Google geveonden dat dat slecht nieuws is. Dus mn data weeer als de duivel gebackup. Tijden de backup proces 's nachts is ie blijven hangen en ik krijg m nu niet meer te zien.

Weet iemand het fijne van externe HD?
- Mag je het aan/uit zetten (de meeste hebben niet eens een schakelaar namelijk)?
- Moet je het gewoon aan laten staan en alleen de usb kabel uittrekken als je van PC wilt wisselen?
- Is mn schijf nog te redden?

Help!