Wel post, geen boot (FX55 @ 3500Mhz, stock)

Pagina: 1
Acties:

• Tysoft
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-04-2025
Sinds een paar weken ben ik in het bezit van een FX-55 op een Asus A8N-SLI Deluxe. Meteen de eerste dag heb ik geprobeerd hoe hoog hij wilde gaan d.m.v. de multiplier op te voeren.
Resultaat:

2800 Mhz, 14x 200Mhz, 1.5Volt

Hoger van 14x pikte de CPU niet, en aangezien ik nog met een sloom 512MB kingston reepjes werkte (PC3200 cl2.5 ValueRam) heb ik maar niet aan de FSB (of hoe heet dat tegenwoordig) gesleuteld.

Echter, tot gister... met de multiplier op 14 ben ik stelsel matig de FSB 5 megehertz omhoog gaan schroeven. Had voor de zekerheid het geheugen alvast op 2.9 volt gezet.
Na 10 pogingen zat ik opeens op 250 Mhz, en postte mijn CPU op 3500 Mhz.
Echter, toen ik voor de verandering een keer niet direct naar de bios ging, maar windows wilde laten starten, kwam hij niet eens bij het inlezen van mijn RAID set-up. Hij bleef hangen op het het o-zo-mooie Asus postscherm.

Ik moet nu de FSB helemaal terug zetten op 205 Mhz :-( om in Windows te komen.
(2870Mhz).

Nu vraag ik me af of de post @3500Mhz dus gewoon gebakken lucht is, of dat er nog andere zaken zijn die ik moet verzetten, alvorens mijn systeem zal booten op deze snelheid. De temperatuur van de CPU in de bios op die snelheid was maar 47 graden, dus dat valt volgens mij best mee.

Iemand dit al eerder meegemaakt en ervaring hiermee? Zit ik toch aan de grens van mijn CPU?

Ik heb nog zitten sleutelen aan de HyperTransport multiplier, maar hier kom ik niet uit, en laat hem maar op Auto staan...
Ook het geheugen heb ik terug geklokt van 400 naar 200 (just to be sure), maar dat helpt ook niet.

Verwijderd

is dit niet meer iets voor Die-Hard Overclocking & Cooling?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 10:35 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:49
Met 3500MHz zit je toch echt wel extreem hoog hoor, dat gaat nooit en te nimmer goed met normale koeling 8)7 (daarvoor heb je die hard koel oplossingen nodig als Prometia's e.d.). Probeer 'm eerst eens stabiel te krijgen met een lagere OC snelheid :)

Anyway, ik move 'm naar DOC, daar hebben ze er meer verstand van.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:08

Gamer

Electrified

idd, lukt nooit zonder negative koeling.

in bios kan ik ook 3500 mhz instellen en laten rebooten, maar in windows kom je nooit (you wish :p)
betere koeling halen of content zijn met wat je hebt.

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Een FX55 hebben en zulke vragen stellen, dat kan nooit goed gaan :+

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Hij post wel op 3500mhz maar dan is ie nooit stabiel... Posten wil nog niet zeggen dat ie daarop goed werkt, wat ie dus niet doet

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Tysoft
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 24-04-2025
Jammer, vroeger was posten nog wel voldoende om op 10% nauwkeurig te kunnen bepalen of hij in windows zou komen, ja of te nee.

Wellicht toch maar eens wat andere koelingsmethodes gaan toepassen.

Bedankt voor jullie reacties!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

@Tysoft

Dat kan kloppen , de werkelijke snelheid word ingesteld na de schijven detectie, ik denk dat je wel naar 4gig kan met deze manier........had het ook al eens geprobeerd op mijn a8n sli del met 4000

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~frate064/rob/3600asus.JPG

maar dat kan ie echt niet hoor, nooit van zijn leven......

voor dit heb je echt subzero temp's nodig

Afbeeldingslocatie: http://valid.x86-secret.com/cache/26191.png

Validation

[ Voor 17% gewijzigd door Rol-Co op 05-07-2005 11:30 ]

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Gebruik memtest eens, dan weet je ook al een beetje waar de grenzen zijn.

Screen van boven de 3500 zijn meestal met Phase Change / Droog ijs / Cascade / dan wel LN2 gedaan.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:12

Bever!

3

_O- lees een faq ofzo :D

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:51

Thandor

SilverStreak

Misschien dat je met Clockgen (o.i.d.) in Windows kunt gaan oc'en. Dan kom je al aardig richting de top frequentie van de CPU wanneer je Windows draait :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 20:16
De verklaring dat je Windows niet kan starten maar de BIOS wel is dat Windows van veel meer instructies in je processor gebruik moet maken, en veel meer data moet transporteren. De kans dat het dan misgaat is veel groter dan dat flutbeetje van je BIOS. Die maakt volgens mij ook niet eens van elk (foutgevoelig) onderdeel op je mobo gebruik.
Pagina: 1