Toon posts:

PC start niet meer op!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 2e pc voor mijn ouders en deze is heel traag. Er zit Windows XP op omdat ze dat fijn vinden maar dat draait niet echt lekker. Specs:
Intel Celeron 433 mhz, 192 mb ram, 15 gb HD.

Nu heb ik dus geprobeerd om de processor te overklokken maar nu start hij niet meer op. Als ik hem aan druk doet hij eerst gewoon normaal (laat alleen geen beeld zien). Maar hij geeft geen oud vertrouwd piepje.

Wat kan ik doen?

Webdijkie!

Verwijderd

Als je wat gelukt heb, heb je je processor niet opgeblazen en kan je de PC openmaken en via de jumpers de BIOS resetten.

Wanneer je XP op een trage PC wil installeren, gebruik dan nLite om het OS lichter te maken, helpt heel goed !

• Sicko
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-01 00:16
dmv jumper setting je bios resetten. Ff kijken in moederbord boekje welke jumper je daarvoor nodig hebt. zit vaak in de buurt van die batterij.
PC uit, jumper verzetten, jumper weer terugzetten en pc weer aan.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Celeron blaas je niet zo snel op, gewoon cmos resetten dmv jumper op moederbord en weer van voor af aan beginnen :Y)

Verwijderd

Batterij er een tijdje uit halen wil ook wel eens helpen,.

de specs lijken me niet echt fijn voor windows xp. windows 2000 zal beter tot zijn recht komen denk ik :)

wat je nog kan doen zijn alle effecten/en thema's uitzetten in xp, dit kun je vinden bij systeemeigenschappen>Geavanceerd>prestaties>instellingen> kies bijv: Beste prestaties.

SucZes

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 10:45 ]

• ChangeLife4Ever
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:50

ChangeLife4Ever

owned by above

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:29:
batterij er een tijdje uit halen wil ook wel eens helpen,.

de specs lijken me niet echt fijn voor windows xp. windows 2000 zal beter tot zijn recht komen denk ik :)
Mee eens, maar ik denk dat het nog wel te dragen is, als er 128MB of 256MB bij ingezet wordt.

Wat ik in een vergelijkbaar geval ook nog wel eens heb gedaan is dat ik de stekker uit de computer trok, terwijl deze aan stond. Als je geluk hebt, dan start hij daarna "gewoon" op. Moet ik wel bij zeggen dat ik dat gedaan heb bij een computer met een leeg bios-backupbatterijtje...

remember your end, someone owns us

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al die visuele stijlen al uitgezet maar mijn ouders blijven erop hameren dat ze Windows XP willen dus wat doe je dan. Maar ik zal even kijken welk moederbord erin zit (geen idee namelijk) maar waar zitten die jumpers dan ?

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-02 18:31

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:06:
Maar ik zal even kijken welk moederbord erin zit (geen idee namelijk) maar waar zitten die jumpers dan ?
Dat kun je opzoeken in je manual, en die kun je op internet vinden, als je dus weet welk moederbord je hebt.

Waarom? Omdat het kan!!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Met Everest kun je in vrijwel alle gevallen nagaan welk MB er in zit. Daarna even het manual downloaden/inzien en het BIOS resetten.

Als je ouders per se XP willen zullen ze moeten accepteren dat e.e.a. niet echt vlotjes gaat. Verwijs maar naar Cruyff: Elk voordeel heb ze nadeel.

[ Voor 3% gewijzigd door Guardian Angel op 05-07-2005 11:12 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:11:
Met Everest kun je in vrijwel alle gevallen nagaan welk MB er in zit. Daarna even het manual downloaden/inzien en het BIOS resetten.

Als je ouders per se XP willen zullen ze moeten accepteren dat e.e.a. niet echt vlotjes gaat. Verwijs maar naar Cruyff: Elk nadeel heb ze voordeel.
Everest gaat niet helpen aangezien hij niet meer opstart :)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:12:
[...]
Everest gaat niet helpen aangezien hij niet meer opstart :)
Openschroeven en kijken tussen de PCI-sloten. Beetje nadenken mag best.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben niet zo goed met computers... Ik zit nu te zoeken hoe en wat ik die jumpers moet zetten 8)7

Edt: Hij werkt :D

Thx iedereen voor jullie reactie's (en traguardo voor op MSN-hulp). Ik heb dus een DFI p2xbl moederbord (schijnt) en die jumpers waren op zich wel makkelijk. Thx _/-\o_

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 11:35 ]

Verwijderd

Je kon ook gewoon het batterijtje op het moederbord erin en eruit te doen??

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Wildfire

Joy to the world!

Waarom zit iedereen hier zo moeilijk te doen?

Vaak zijn dit soort problemen relatief eenvoudig op te lossen: insert ingedrukt houden en de PC aanzetten, de BIOS gaat dan weer terug naar defaults.

Pas als dat niet werkt ga je denken aan CMOS resetten met de jumper.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Pagina: 1