Toon posts:

[XP] Probleem met kopieren bestanden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor een collega die zijn PC opnieuw gaat installeren moet ik de bestanden veiligstellen.

Ik heb zijn Harddisk gekregen en in een externe USB/Firewire behuizing geplaatst. Wanneer ik probeer de bestanden te kopieren blijft hij hangen op een foto bestand. Na ongeveer 10 minuten proberen komt hij met de mededeling dat de bestandsnaam te lang is. Als ik het betroffen bestand gewoon open is het leesbaar en kan ik het ook opslaan in de map waar ik het heen wil kopieren.

Openen en opslaan gaat dus wel, kopieren niet. De foutmelding inzake de bestandsnaam is dus gel*l van windows. Ik sla hem onder dezelfde naam op op de locatie waar ik hem heen wil kopieren en dan kan de naam wel.

Iemand een idee waarin ik dit moet zoeken. Ik heb gisteren avond al google af gezocht naar een oplossing, heb het probleem niet eens gevonden.

Het is overigens een windows probleem. Onder linux wordt de USB drive automatisch gemount en kan ik alles kopieren. Alleen heb ik in de linux bak geen DVD writer en heb ik hier dus niets aan. (Bestanden delen tussen linux en windows is me nog niet gelukt)

• Ye Greate'96
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08-2021
Ik zou zelf ff een scandisk op die usb disk draaien, geheid dat er een of ander lost clustertje de boel zit te zieken

Verwijderd

Topicstarter
Scandisk geeft geen fouten, helaas. Was even vergeten te melden wat ik gedaan heb.

1. virusscan
2. scandisk
3. kopieren .... mislukt, ben geen eigenaar van de bestanden
4. Eigenaar geworden van de bestanden
5. nogmaals scandisk en virusscan (ivm met eventueel overgeslagen bestanden ivm rechten)
6. Kopieren ... begin van alle ellende
7. Aan de linuxbak gehangen, kopieren kan wel.

Ik zat er nu aan te denken om alles nogmaals naar de linux PC te kopieren, de harddisk te formatteren en dan terug te kopieren. Alle evt. problemen met het bestandsysteem zouden dan opgelost moeten zijn. Alleen weet ik dan nog niet waarom het direct niet werkt en openen in paint.net en weer opslaan wel?