Boeken over (digitale) fotografie

Pagina: 1
Acties:
  • 1.478 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 17:50
Ik ben op zoek naar boeken met daarin de basis beginselen en meer van fotografie. Er is uiteraard genoeg te vinden, maar was even benieuwd of jullie nog boeken in de kast hadden staan die jullie geholpen hadden..

Ben beginnend amateur fotograaf maar vind het erg leuk om te doen en hoop door te lezen wat leuke kiekjes te kunnen schieten en wat meer te komen te weten over fotografie zoals bijvoorbeeld wanneer welke sluitertijd en welke iso instellingen etc.

Bedankt alvast
Ruud

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10-2024
Mijn tip voor jou is het prachtrige boek van national geographic...

Topboek :)

linkje

Het 2e boek in de lijst :)

Wil je een goedkoper boek? kies dan deze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-09 22:34
Die van National Geographic zijn inderdaad hoog aangeschreven. Een ander erg goed boek is 'Fotografie' van John Freeman. In dit boek staan technieken voor zowel digitale als analoge fotografie.

Dato DUO synth voor twee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Ik heb die van National Geographic ook gelezen, ik heb er nog profijt van bij fotograferen. Nuttige info en duidelijk uitgelegd. Hij is het geld waard.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marmotje
  • Laatst online: 05-09 17:50
Welke bedoel je dan, of is het nog een andere ?

Bol.com

Die van national geographic ziet er inderdaad wel heel informatief uit :)

apt-get moo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
deze

Is nieuwe druk als ik me niet vergis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Laatst online: 10-07 22:24
Marmot84 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:09:
Welke bedoel je dan, of is het nog een andere ?
geen van die drie. deze wel: eerste hit google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10:45

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik heb van mijn vriendin met valentijn "Fotografie" van John Freeman (Veltman Uitgevers) gekregen, en daar ben ik nog steeds zeer blij. Duidelijke uitleg, veel voorbeeldfoto's (zowel goede als slechte voorbeelden), enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MartijnGizmo schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 12:06:
Ik heb van mijn vriendin met valentijn "Fotografie" van John Freeman (Veltman Uitgevers) gekregen, en daar ben ik nog steeds zeer blij. Duidelijke uitleg, veel voorbeeldfoto's (zowel goede als slechte voorbeelden), enz.
Zeker mee eens, ik heb hem een maand terug ook gekocht, erug mooi boek :) Was iets van 25 piek in de boekenwinkel.

Ik heb met mn vriendin mn schoonpa een boek gekocht, heet geloof ik "40 tips voor digitale fotografie" Iets kleiner en overzichtelijker boekje, stonden wel goeie tips in. Was iets van 15 euro, niet zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:42

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik heb hier Digitale fotografie en beeldbewerking staan van Michael Freeman. Daar heb je ook wat aan als je gaat beginnen met bewerken van je geschoten plaatjes.

Als je trouwens lid ben van de lokale bibliotheek: ga eens kijken, vaak zitten er heel bruikbare boeken in de collectie.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Fotografie" van John Freeman heb ik nu ook, en is idd een zeer goed boek.

Eerst wordt de basis erin uitgelegd (aperture, ISO, en shutter speeds + objectieven + filters), en dan wordt er meer aandacht geschenkt aan alle soorten fotografie, gaande van macro, tot landschap, tot portretten.

Ook is het best wel weinig dat er veel staat:

"Hierdoor bekwam ik een perfecte compositie"

Streven naar perfectie? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een erg goed naslagwerk over allerlei onderwerpen is de Foto en Film Encyclopedie.
Een welliswaar gedateerd boek erg vaak te vinden op marktplaats ed. voor rond €10,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat jullie zo enthousiast zijn over het boek van Freeman verbaast me. Ik vond het niet echt bijzonder eigenlijk. Het boek deed redelijk gedateerd aan. Kortom het is weer retour naar bol.com gegaan. Dat kwam niet in de laatste plaats omdat ik een beschadigd exemplaar had gekregen.

Ik gan eens naar dat national geographic boek kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grhmpf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05-2022

grhmpf

Android <3

Er zijn twee uitgaven van dat boek meen ik. De nieuwste heeft een grijzige voorkant en spreekt in tegenstelling tot de oude uitgave niet over dat "camera's met een microschijfje wel eens toekomst kunnen worden" :) Ik heb de grijze uitgave en ik vind het ook een mooi en leerzaam boek. Hoewel dat ego gestreel wel wat minder mocht "Deze foto is perfect om dat ik zo goed was om ..." :)

(maar dat is kennelijk z'n stijl want daar stond die andere versie ook vol mee (van de bieb))

[ Voor 15% gewijzigd door grhmpf op 06-07-2005 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Hahaha, inderdaad ja, het boek staat wel vol memorabele ego-hoogstandjes. :D De versie die ik heb is van 2003, ISBN 90 5920 181 7.....

Ook vrij aardig (en gratis): http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/index.html (uit een ander topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:43

-d-

MartijnGizmo schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 18:05:
Hahaha, inderdaad ja, het boek staat wel vol memorabele ego-hoogstandjes. :D De versie die ik heb is van 2003, ISBN 90 5920 181 7.....

Ook vrij aardig (en gratis): http://www.canon.co.jp/Imaging/enjoydslr/index.html (uit een ander topic)
Afbeeldingslocatie: http://www.canon.co.jp/images/notfound-tit-sub.gif
PAGE NOT FOUND
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:23

BaRF

bijna kerst

als we dan toch bezig zijn: ik zoek een boek over voedsel fotografie. Dus echt van een mooi gedekte tafel fotograferen tot een high-key bakje vla :) Ik heb eens 1 goed boek gevonden alleen dat kon niet meer besteld worden... iemand een idee?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb compositie van John Freeman en Digitale fotobewerking van Michael Freeman (toeval??). Beide goede boeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Ik zie het. Eigenaardig, heb gisteravond nog alles door zitten lezen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook meerdere boeken doorgekeken in winkels toen ik wat wilde aanschaffen en was meteen verkocht bij boek van John Freeman en National Geographic (Fotogids 2e versie). Met name die 2e echt top boek in mijn ogen, super duidelijk en helder uitgelegd of je nou beginnende bent of al meer gevorderende. Succes ermee ! :)
Tevens net vorige week mijn 3e aangeschaft: Praktisch Handboek Fotografie van Lee Frost (lag namelijk voor 5 euro in stad een nieuwe :P) ; staan veel creatieve ideeen in, moet ik alleen nog lezen

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 18:40 . Reden: 3e boek toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell_Spawn
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 12:35
Dit is waarschijnlijk de reden waarom de link niet meer werkt ;) :
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=9920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Hell_Spawn schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 01:03:
[...]

Dit is waarschijnlijk de reden waarom de link niet meer werkt ;) :
http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtopic.php?t=9920
Hahaha, ik kom niet meer bij hier!!!!! :*) :D 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Mensen nog meer tips?

Ik denk dat ik het National Geographic boek ga aanschaffen.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal in iedergeval geen miskoop worden ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:43

-d-

Ik ga 'm denk ik ook kopen... hieperdepiep ook nog 's 3 euro korting als NGC lid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacide
National Geographic heeft ook een fotogids speciaal voor digitale fotografie.
Dit zal waarschijnlijk ook een erg mooi boek zijn. MAAR, ik zou zeker toch eerst die andere NG fotogids kopen.

Veel dikker, en boordevol mooie verhalen en informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:50

Garyu

WW

MartijnGizmo schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 18:05:

Deze pagina werkt nu overigens weer, voor de geinteresseerde ;).

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

En alle foto's zijn nu in Flash, dus kun je in de EXIF niet meer zien dat ze met een Nikon gemaakt zijn. :*) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen weekend op zoek gegaan naar het boek van Freeman. Alleen 'Compositie' kunnen vinden.
Maar ook met dit boek ben ik dik tevreden. Veel voorbeeldfoto's, goede uitleg over DOF, guldensnede (rule of thirds), kaderen, portretten, landschappen etc. Ook duidelijk een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Handboek voor Digitale fotografie en beeldbewerking van Frans Barten gebruiken wij op school

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 18:14:
"Fotografie" van John Freeman heb ik nu ook, en is idd een zeer goed boek.
Die heb ik ook. Een erg goed boek voor iemand die echt wat meer wil. Vooral de dingen over compositie (er zit bv een apart deel kinderfotografie / naaktfotografie in om maar iets te noemen).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

hmmm... is het misschien een idee om ergens in /71 een centrale plek voor boeken neer te zetten? Een soort van plek waar je even snel kan zien welke boeken de moeite waard zijn om te lezen? En misschien een plek om rielekste aanbiedingen voor boeken te vermelden. In het kader van dit gebeuren en omdat dit me momenteel toch de beste plek lijkt:

Voor mensen die landschappen willen fotograferen is Ansel Adams echt een must. Hij heeft 3 boeken geschreven:
  1. the camera
  2. the negative
  3. the print
Deze boeken zijn voornamelijk voor analoge fotografie, maar aangezien het toch redelijk algemeen blijft is het zeker handig voor DSLR users om dit te leren.

En als boekentip heb ik zelf nog:
Session van Norman Seeff, boek is te koop voor 5 euro bij de Slegte en een erg mooi boek.

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Compositie van Freeman is idd erg goed: review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twixx
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb Fotogids Digitale Fotografie van NG besteld voor de 'vakantie'. Ben benieuwd! NG heeft in haar tijdschriften altijd erg fraaie plaaten.

9x Canadian Solar + Enphase IQ7+ 3,4 kWp ZZW 20º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 25º
4x Yingli + Enphase IQ7 1 kWp ZZW 90º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben pas begonnen met het ontdekken van de wondere wereld van de fotografie en zodoende druk bezig mijn kennis uit te breiden. Momenteel schiet ik mijn plaatjes nog met een Powershot A 520, maar ik wil graag verder. Met name de mogelijkheid om met RAW-bestanden te werken spreekt mij aan.
Voor advies voor een opvolger van de A 520 moet ik niet hier zijn, maar ik zou wel graag wat tips willen hebben over aan te raden literatuur voor fotografie en digitale fotobewerking.
Na het lezen van de verschillende topics over boeken mijn lijstje van boeken die volgens jullie de moeite waard zijn.

Fotografie Algemeen:
  • Fotografie, John Freeman, ISBN: 9059201817
  • National Geographic Fotogids (2de druk)
Fotobewerking:
  • Digitale fotografie en beelbewerking, Michael Freeman, ISBN:9057642204
  • Adobe Photoshop CS2 for Photographers, Martin Evening, ISBN: 0240519841
Hebben jullie nog aanvullingen? Ik hoor het graag

Alvast bedankt!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2006 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb ik ook een boek van John Freeman (de naam komt me in ieder geval bekend voor). Het boek heet 'landschappen'. De uitleg is erg duidelijk en ook in dit boek is het egogestreel van dhr. Freeman volop aanwezig. Het boek is vrij actueel (getuige de moderne apparatuur, die in het begin besproken wordt) en de foto's vind ik zelf wisselend van kwaliteit. De uitleg is wel altijd erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnGizmo

MartijnGizmo

Supercalifragilistic

Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:04:
Volgens mij heb ik ook een boek van John Freeman (de naam komt me in ieder geval bekend voor). Het boek heet 'landschappen'. De uitleg is erg duidelijk en ook in dit boek is het egogestreel van dhr. Freeman volop aanwezig. Het boek is vrij actueel (getuige de moderne apparatuur, die in het begin besproken wordt) en de foto's vind ik zelf wisselend van kwaliteit. De uitleg is wel altijd erg goed.
Ik heb voor kerst al zijn sub-boeken gekregen, Landschappen, Licht, Portretten en Compositie en stuk voor stuk lezen die erg lekker weg vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 15:25:
Fotografie, John Freeman, ISBN: 9059201817
inderdaad, deze heb ik als 1e fotoboek ook gekocht, het boek is niet duur en leest erg prettig weg. Zo'n beetje alle technieken en waar je op moet letten in bepaalde situaties worden wel besproken. echt een aanrader!

en ego-strelen, tjah, iedereen is toch trots op zijn foto's? :)

[ Voor 10% gewijzigd door Magic op 12-01-2006 20:39 ]

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb zelf een boek van Bryan Peterson: "Understanding Exposure". Leuk geschreven en prima voor de basis. Linkje

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 21:30

ratz

Gadgetgeek

Michael Freeman heeft (buiten het eerder genoemde Digitale Fotografie en Beeldbewerking) ook nog het boek "Digitale Fotografie: de spiegelreflexcamera" geschreven. In NL wordt het uitgegeven door Librero (ISBN 90-5764-637-4) en het ligt voor minder dan 2 tientjes in de boekhandel.
Ik heb het boek zelf en voor de prijs is het zeker geen miskoop voor de enthousiaste amateurfotograaf met al redelijk wat basiskennis. Redelijk in-depth info over techniek, kleurcalibraties etc. Het tijdschrift Digital Photographer heeft het boek op plaats 2 staan in de sectie beste fotoboeken van 2005.

Fujifilm X100VI ||| QNAP TS473A ||| XS4ALL ||| Ubiquiti UniFi & Protect ||| Homey Pro (2023) ||| Philips Hue ||| Jan Janssen Venom Ultegra Di2 ||| 6710 Wp ZZO/WZW SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 10:27

m0nk

16-09-2003 15.15

Even heel iets anders dan boeken.. ;)
Heb je er weleens aan gedacht om een workshop te gaan volgen bij een fotograaf? Zelf heb ik een workshop gevolgd in Den Haag en in een dag wordt er uitgelegd hoe je moet beginnen. Veel theorie afgewisseld met veel praktijk. Uiteraard ben je na deze dag geen pro :P maar je wordt op de goeie weg geholpen, en kan dingen makkelijker vragen, zeker ook kwa instellen van je eigen camera.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een vriendin van mij heeft zo'n workshop gevolgt, deze viel mij persoonlijk zwaar tegen, de meeste basisregels worden niet geleerd. Aan het eind van de workshop (12 lessen oid) waren woorden als "gulden snede/rule of thirds" en "polarizer" haar nog compleet onbekend. En dat lag niet aan de inzet die zij toonde.

misschien dat er betere workshops zijn, maar een goed boek doet het altijd goed, vooral om je in te lezen voordat je uberhaubt met een workshop begint.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Laatst online: 10:27

m0nk

16-09-2003 15.15

tuurlijk heb je wat aan boeken, maar zo'n workshop kan je een duw in de goede richting geven. Na zo'n workshop houdt het leren uiteraard niet op :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje. Zijn er ook boeken welke speciaal gemaakt zijn voor sportfotografie? Ik heb op google en bol.com gekeken, maar kon zo snel niets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubencs
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 22:11
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 14:22:
Vraagje. Zijn er ook boeken welke speciaal gemaakt zijn voor sportfotografie? Ik heb op google en bol.com gekeken, maar kon zo snel niets vinden.
Dat vind ik een goede vraag en omdat dit topic al weer redelijk oud is, schop ik deze maar omhoog ook uit eigenbelang.

Een goed boek over sportfotografie is dus ook wat ik zoek. :)

Hoop dat jullie de persoon boven mij en mij kunnen helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb onlangs dit boek gekocht:

Shooting digital van Mikkel Aaland

Met als ondertitel: Pro tips for taking great pictures with your digital camera.
Het boek is, denk ik, bedoeld voor beginnende en de iets meer gevorderden fotografen.

Het is vooral een praktisch boek, met hoofdstukken als:
-Shooting great portraits
-Shooting action
-Shooting Interiors and exteriors
-Shooting your stuff
-...

Ook komen er technische onderwerpen aan bod, waarmee je te maken kan krijgen als je een digitalen camera bezit. Zoals:
-RAW data revealed
-Reading the histogram
-Fine tuning white balance
-Sensors expanded

Als je je een beetje in het fotograferen hebt verdiept, en je sowieso veel leest op internet, kom je in dit boek geen wereldschokkende nieuwe feiten tegen.
Maar er staan zeker een hoop goede tips in, en af en toe is het ook gewoon prettig om een boek te lezen, met alle relevante info op z'n plek, ipv alles bij mekaar te scharrelen op internet. ;)

Review: http://www.dansdata.com/shootingdigital.htm
Te koop: http://oas2000.proxis.be/...LS&mi=4120956&si=80005941

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-09 20:51

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

De Kodak guide (ben de exacte naam even kwijt) is ook aardig voor algemene fotografie kennis.

Over het meten van licht heb ik veel geleerd van John Shaw (kijk eens op www.johnshawbooks.com). Het leuke is natuurlijk dat de basics van fotografie al jaren en jaren hetzelfde is; er zijn heel wat goede boeken in de loop der tijd verschenen die ook nu nog gewoon van toepassing zijn en veelal voor een mooie prijs te koop.

Nabewerking: eerdergenoemde boek van Evening, en CS2 for digital photographers van Scott Kelby. Deze is overigens erg toegankelijk en praktisch. Heb onlangs zelf besteld Real World Photoshop CS2 van Fraser, nog niet binnen helaas.

Veel leesplezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Laatst online: 05-09 07:05
Ik ben opzoek naar een boek voor mijn vriendin. Ze krijgt deze week dr camera maar heeft nog nooit echt gefotografeerd. Wie weet er een goed boek, wat redelijk makkelijk te lezen is, voor beginners? Ik las in dit topic veel over de boeken van National Geographic, is dat wat voor beginners? Ik heb gekeken op hun site maar weet niet precies welk boek ze hier bedoelen.
Iemand nog meer suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Ik heb de boeken Fotografie (algemeen), Portretfotografie en landschapsfotografie van National Geographic. Ben er redelijk tevreden over. Ze gaan uit van een beginnersniveau, en overlappen elkaar voor een deel. Ik zou in tweede instantie het algemene boek hebben overgeslagen, de andere twee zijn interessanter en dekken 60% van het andere boek ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kadonder
  • Laatst online: 05-09 07:05
Kun je er misschien het IBN van geven,want ik kan ze niet vinden op de National Geographic site en Bol.com? Je bent er redelijk tevreden mee,dat klinkt alsof het beter kan. Nog een ander boek wat misschien beter is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu

Garyu

WW

Algemeen boek:
Afbeeldingslocatie: http://129.41.11.145/is/image/us/local/products/scene7/06188C.jpg?wid=120&hei=120&qlt=80,0&op_sharpen=0&resMode=bilin&op_usm=1,0.6,0.4
Photography Field Guide: Digital
The world of photography has been transformed by the digital realm—both professionals and amateurs alike are abandoning traditional film cameras for new technology. Now, in the fifth of the acclaimed Photography Field Guide series, National Geographic presents an easy-to-understand, step-by-step guide to this new media with tips on everything from picking the right camera to producing exotic infrared images.

This reference provides all the information necessary to get the most out of new digital technology, including the background and development of digital technology, the ethics of when a photographer should and should not alter images, differences in various file types (JPEG, TIFF, etc.), and tips for producing excellent panoramic images.

Featuring information from one of the field's most revered experts, this guide is the quintessential tool for photographers of all levels of experience who wish to be on the cutting edge of photography's exciting new frontier.
Landschappen:
Afbeeldingslocatie: http://129.41.11.145/is/image/us/local/products/scene7/06498C.jpg?wid=120&hei=120&qlt=80,0&op_sharpen=0&resMode=bilin&op_usm=1,0.6,0.4
Photography Field Guide: Landscapes
When is the right moment to snap a sunset? Landscapes, the first in the new, information-packed National Geographic Photography Field Guide series, supplies the answer to this question and much more as readers discover the secrets that have made National Geographic photography so well known.

In Landscapes, readers will learn how to compose and photograph the lay of the land at its breathtaking best, whether it's the Grand Canyon or a backyard garden. Filled with easy-to-understand instructions from an accomplished National Geographic photographer, this guide will be accompanied by specialized volumes on wildlife, black and white, digital, adventure photography, and more. With the National Geographic Photography Field Guide series, novice to professional photographers will take the best pictures of their lives. Hardcover. 114 photographs. 160 pages. Softcover. 5'' x 9''. © 2002
Portretten:
Afbeeldingslocatie: http://129.41.11.145/is/image/us/local/products/scene7/06499C.jpg?wid=120&hei=120&qlt=80,0&op_sharpen=0&resMode=bilin&op_usm=1,0.6,0.4
Photography Field Guide: People and Portraits
The second in a line of National Geographic photography field guides, People and Portraits gives you all of the information you need to take the perfect picture with your own camera. This book reveals the best angles, lighting, and lenses to capture candid photos and portraits of family, friends, and everyone else. How to evoke a subject's true character on film, how to compose a formal family portraitùeverything the reader needs to know about photographing people is in this book. With the easy-to-understand instructions from an accomplished National Geographic photographer, you will be able to take pictures portraits worthy of framing. 114 photographs. 160 pages. Hardcover. 8" x 6". © 2002
Op die site vind je nog een berg vergelijkbare boeken ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannr
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 14:02
Ha! Maar dat kan ik ook! :+

Landschappen:
Afbeeldingslocatie: http://shop.lonelyplanet.com/media/LP001/ProductImageAssets/Large/1740596692_LG_v1_m56577569830484872.jpgAward-winning landscape photographer Peter Eastway shares his wealth of knowledge to help you find and capture memorable landscape images. This is the perfect guide for everyone with a special interest in landscape photography who wants to take their pictures to the next level.
Portretten:
Afbeeldingslocatie: http://shop.lonelyplanet.com/media/LP001/ProductImageAssets/Large/1740595416_LG_v1_m56577569830484866.jpg
Internationally renowned photographer Michael Coyne shares over 25 years of experience photographing people around the world in a guide that will help you find and capture the portraits you’ve always wanted. This is the perfect guide for everyone with a special interest in people photography who wants to take their pictures to the next level.
Even alle gekheid op een stokje, ik heb het landschappen boek (gekregen) en daar ben ik erg enthousiast over. Is maar een klein boekje (formaat iets smaller dan A5, 167 pagina's), maar er staan heel veel heel mooie foto's in, veel handige tips (heb na het lezen ervan al een paar keer gedacht: ik kan die foto ook *zo* maken), de auteur gaat uitgebreid in op het maken van een mooie (en originele!) compositie, er is een klein (eenvoudig maar toch redelijk diepgaand) hoofdstuk over nabewerken, etc. Wat mij betreft echt een aanrader.

Er is uit dezelfde serie ook nog Travel Photography en sinds kort ook Wildlife Travel Photography en Urban Travel Photography.

[ Voor 3% gewijzigd door Dannr op 18-06-2007 12:59 . Reden: Images gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Het Fotoboek van Dick Boer, stamt wel uit de analoge tijd, maar basisbegrippen blijven altijd bruikbare informatie.
Een optie is om eens bij boekhandel de Slegte te snuffelen, mits in de buurt.
Pagina: 1