Audio nummers knippen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.015 views sinds 30-01-2008

• Karoma
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-08 22:55
Hallo tweakers

Ik zoek een programmaatje (liefst freeware) waarmee ik makkelijk samples kan maken uit hele nummers. Ik zoek dus een programma waarmee ik nummers in stukjes kan knippen. Er zijn heel wat programma's die dat kunnen (bijv sound forge) maar ik heb geen een kunnen vinden die wel met win98 werkt. Weten jullie misschien eentje die wel op dit OS werkt??

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
cool edit pro..

dit kon je makkelijk vinden.. en kijk eens op www.download.com staat vol met dit soort programmatjes.

• Karoma
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-08 22:55
Dat is ook zoeken naar een speld in een hooiberg :S. Cool edit pro is btw 300 dollar. Is er geen freeware wat dit kan doen??

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Karoma schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 10:17:
Dat is ook zoeken naar een speld in een hooiberg :S. Cool edit pro is btw 300 dollar. Is er geen freeware wat dit kan doen??
voor niets gaat de zon op. Maar op die site staan vast en zeker wel share/free ware dingen op.. en ja als het te veel zoeken vind dan houd het op.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Audacity. Te vinden op http://audacity.sf.net/.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Holgster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-07 17:07
Inderdaad download.com
Categorie selecteren, ordenen op aantal downloads, het eerste freeware programma wat je dan in de lijst ziet is meestal wel een goede keus.

Die hooiberg is niet zo groot ;)

Br(36) Ba(56)

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 17:47
* Chillz gebruikt Goldwave :)

Leeg - Sinds 20180907

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-08 19:11
Nero kan dit ook en er zullen nog wel meer brandprogramma's zijn die dit kunnen.
In ExactAudioCopy zit ook volgens mij ook een edit programma.(Freeware eigenlijk cardware ;) )

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:06
De makers (syntrillium) van het product Cooledit pro zijn al in 2003 overgenomen door Adobe en tegenwoordig heet dit superprogramma Adobe Audition.
http://www.adobe.com/spec...audition/syntrillium.html

[ Voor 9% gewijzigd door Mad_Manic op 05-07-2005 12:57 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 15:07
je had best wel wat meer moeite mogen doen
google of zelfs hier op got

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Misschien is audiograbber wat voor je?

• Syntagma
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-02-2020
Het ligt er ook aan of je wilt gaan knippen uit rauwe audio (bv Wav) of uit gecomprimeerde audio (bv mp3).
Als je een mp3 gaat openen in CoolEdit, gaat knippen en je slaat het weer op, dan heb je te maken met nog extra kwaliteitsverlies omdat de mp3 eerst weer omgezet wordt bij het openen.

Er is een programmaatje waarmee je in mp3's kan knippen zonder deze eerst te hoeven omzetten zodat de kwaliteit behouden blijft. Ik moet even zoeken hoe dat ook weer heet, heb het thuis ergens maja daar ben ik nu niet B)

Je kunt overigens van alle Adobe producten een 30-dagen volledige demo downloaden, dus ook van Audition (Cooledit). Maar ik zal nog even de naam van dat andere ding opzoeken.

edit:
MP3DirectCut
Het heet MP3DirectCut dus. Handig tooltje, niet meer eerst decompressen enzo.
mp3DirectCut is a small tool for editing MPEG audio directly. You can remove parts, change the volume, split files or copy regions to several new files. All without the need to decompress your MP3 into a PCM format. This saves work, encoding time and disk space. And there is no quality loss through any re-compressions!

Trim your CD grabbings or directly to MP3 recorded vinyls or tapes. Cut favourit songs from long MP3 radio or live recordings. Make multiple cuts and fades.

• Several prelisten functions
• MP3 visualisation and VU meter
• Fading, volume setting and normalizing
• Records MP3 direct to disk (ACM and Lame encoder supported)
• Layer 2 support - ID3 Tag support (only v1 editable)
• Supports Cue Sheets

[ Voor 68% gewijzigd door Syntagma op 05-07-2005 13:25 ]

Verwijderd

heb je geen Nero 6.6 op je bak staan? Hier zit het programma'tje 'Nero Wave Editor' bij waarmee je als beginner makkelijk en goed uit de voeten kunt.. ik gebruik het zelf ook, en heb tot nu toe absoluut geen klachten! *lees; Joost is ook een beginnend audio knipper*

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
MusiCutter, dat is erg handig voor knippen van mp3's. Het is heel licht in gebruik, snel en bovenal gratis.

Werkt bovendien heel goed met .cue files.

http://musicutter.host.sk/

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Door even een beetje te [google=freeware audio editor] vind je al snel erg veel resultaten.

Hier op GoT zien we graag dat je zelf uitgebreid onderzoek doet alvorens een topic te starten. Lees daarover Software Algemeen - Beleid even door. Ik sluit daarom deze :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.