Toon posts:

[2000] PcMacLan op een domain controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand van jullie ervaring met pc maclan op een domain controller?
Wij hebben hier een server met windows 2000 advanced server als OS. Als we de user manager
van pc maclan openen om users aan te maken, dan lopen we tegen deze error aan:

The computer SERVERNAAM is a domain controller. This
snap-in cannot be used on a domain controller. Domain
accounts are managed with the Active Directory Users
and Computers snap-in.

We kunnen dus geen gebruikers toevoegen. De enige gebruiker die er standaard wel
staat is administrator. Eerst konden we niet als administrator inloggen maar nadat we
in pc maclan het wachtwoord veranderd hadden, door erop te dubbelklikken, werkte het wel.
Alle andere gebruikers namen werken dus niet. Het lijkt erop dat die pas werken nadat we in
pc maclan het wachtwoord aangepast hebben. Maar om dat te doen moeten we de gebruikers
wel kunnen toevoegen/bewerken in pcmaclan. En dat lukt dus niet, wat we ook proberen.
Ik heb een paar screenshots gemaakt die je hier kunt downloaden.

Heeft iemand anders al eens met dit probleem te maken gehad? Is er een oplossing voor?

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 10:09
Ziet er naar uit dat dat PC maclan gewoon gebruikt maakt van de AD users.

ga naar active directory users & computers en probeer daar eens te kijken of je per user iets met pc maclan kan instellen.

• Plopeye
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-03 07:25
waarom zo dit installeren op een w2k server? deze ondersteund namelijk van zichzelf dingen als appletalk en appleshare... ook printers sharen kan zonder extra software...

Unix is user friendly, it's only selective about his friends.....

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er naar uit dat dat PC maclan gewoon gebruikt maakt van de AD users.

ga naar active directory users & computers en probeer daar eens te kijken of je per user iets met pc maclan kan instellen.
Daar hebben we naar gekeken maar dat is helaas niet het geval :(
waarom zo dit installeren op een w2k server? deze ondersteund namelijk van zichzelf dingen als appletalk en appleshare... ook printers sharen kan zonder extra software...
Klopt. Maar de appletalk ondersteuning van windows is knap waardeloos. Met name OSX machines
ondervinden hier hinder van. Het openen van netwerkschijven gaat dan echt supertraag.
De goedkoopste oplossing is PcMacLan. :)

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-01 10:50

Speeder

42 ;)

Mmm, je zal toch die gebruikers in AD aan moeten maken want de snap-in die je nu probeert te gebruiken is voor lokaal op de server...

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Verwijderd

Topicstarter
Dat klopt, zo werkt het programma ook. Ik heb het getest op mijn eigen pc (win-xp sp2) en dat werkt
prima. In de usermanager van PcMacLan krijg ik dan netjes een lijst met alle windows-users. Die
kan ik dan een PcMacLan password geven en zo de rechten goed zetten.
Het probleem is dat dit op een Domain Controller blijkbaar niet kan. In plaats van de gebruikelijke
lijst met users krijg ik die error. De enige user waar ik in PcMacLan iets mee kan is de administrator.

Het zou toch te gek zijn als het hele programma hierdoor niet te gebruiken zou zijn :?

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-01 10:50

Speeder

42 ;)

Mja, is er niet server-versie van het programma?

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

Verwijderd

Topicstarter
Nee. Er zijn, voor zover ik kan nagaan, slechts 2 verschillende versies.
Eentje voor windows 9x/me en eentje voor windows 2000/XP

Correct me if I'm wrong... O-)

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-03 10:09
Kan je niet handmatig gebruikers toevoegen (mischien staan deze in het register of in een textbestand in de installatie directory).

Mocht dat kunnen voeg dan gebruikers toe in het formaat domeinnaam\username

Verwijderd

Topicstarter
Dat maakt niets uit. Ik heb een aantal mappen geshared die voor "everybody" read en write toegankelijk
waren. De macs zien ook netjes de server in de kiezer. Maar op het moment dat ze die kiezen, dan
moeten ze een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. En dat is waar de schoen wringt want de
enige gebruikersnaam die PcMacLan accepteerd is 'administrator'. Alle andere gebruikersnamen
kent hij eenvoudig niet. Hij kent ze pas nadat het wachtwoord van zo'n gebruiker is aangepast/gereset
in PcMacLan zelf. En dat lukt dus niet want ipv een userlijst krijg ik een error 8)7 |:(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 11:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je OSX bakken kunnen toch ook prima via TCP/IP verbinden, of mis ik nu iets?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Dat denk ik ook ja. Maar die mac-gasten blijven bij hoog en laag volhouden dat dat niet werkt.
Dat zou te maken hebben met bestands associaties. Zo zou dan bijv de viewer opstarten ipv
photoshop als er op een jpg-bestand geklikt wordt.

• Piebas
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-03 16:25
Het openen van jpg-bestanden heeft niets te maken met tcp-ip.
Je moet een keer aangeven dat je jpg-bestanden wilt openen met photoshop i.p.v. met een andere viewer. ( selecteer een jpg Appletje-i bij open met kies je photoshop en klikt op wijzig alle)

Verder zou ikzelf nooit pc maclan op mijn server installeren!! ik heb erg veel problemen gehad met deze software op een los werkstation dus laat staan op een server.

Je kunt de macs prima via tcp/ip laten connecten met je server hoor.

Suc6!

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Lijkt me meer een fileassociatie probleem in je Apple-OS als die bestanden met een ander programma worden geopend. Windows serverside-settings worden niet meegenomen :)

Domeingebruikers zal dat tooltje wel niet ondersteunen, althans niet in deze hoedanigheid. Misschien met een patch/uitbreiding. Anders wellicht een andere versie?

Lijkt me meer dat je beter de OSX clients lid kan maken van je domein, om de permissies correct toe te wijzen :) Lokale gebruikers op een domaincontroller gaat je niet lukken :P

Mijn spoorwegfotografie

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:30
Sfj, je blaat onzin ;).

Os X en Windows Appletalk is inderdaad waardeloos, dit omdat het AFP in Os X een nieuwere revisie bevat en Windows nog niet mee wil werken. Smb op OS X gebruiken vanaf een Windows server is ook vragen om problemen in de grafische sector, door de resource fork die lang niet altijd juist meewerkt.

Heb je Pc Maclan al gekocht, zo ja.. jammer. If "nee" dumpen dat pakket en kijken naar http://www.thursby.com/products/dave.html helaas is deze nog niet Tiger ready (client side), mocht dit een bezwaar zijn, dan kun je kijken naar: http://www.grouplogic.com/products/extreme/fbWhatsNew.cfm echt een geweldig pakket (server side).

Helaas ben ik niet verder gegaan met het testen van Maclan omdat het allemaal een beetje "knullig" op me overkwam, en Dave in volume license aantrekkelijker was. Maar als je er helemaal niet uitkomt dan wil ik het hier nog wel eens nabootsen in Vmware voor je :).

Oh trouwens, voor de mensen die het hier over tcp-ip connecten naar de server hebben.. Over welk protocol heb je het dan? Want zowel smb/cifs/afp kunnen over tcp-ip praten.

[ Voor 13% gewijzigd door leon1e op 12-07-2005 18:13 ]

• leon1e
  • Laatst online: 08:30
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:54:
Dat maakt niets uit. Ik heb een aantal mappen geshared die voor "everybody" read en write toegankelijk
waren. De macs zien ook netjes de server in de kiezer. Maar op het moment dat ze die kiezen, dan
moeten ze een gebruikersnaam en wachtwoord opgeven. En dat is waar de schoen wringt want de
enige gebruikersnaam die PcMacLan accepteerd is 'administrator'. Alle andere gebruikersnamen
kent hij eenvoudig niet. Hij kent ze pas nadat het wachtwoord van zo'n gebruiker is aangepast/gereset
in PcMacLan zelf. En dat lukt dus niet want ipv een userlijst krijg ik een error 8)7 |:(
Je hebt het over de "kiezer" op welk niveau benader je dan de server afp:// of smb:// of cifs://? En zijn dat wel OS X machine's, want de kiezer is eigenlijk van Os 9 deze heeft onder Os X een andere naam gekregen..

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
offtopic:
leon1e O+

Mijn spoorwegfotografie

• leon1e