Keyboardaansluiting dood?

Pagina: 1
Acties:

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:44
Ik heb van m'n oom een oude p166 gekregen, en daar heb ik vandaag een beetje aan zitten sleutelen.
Toen ik wat zat te rommelen (muis aansluiten) en de pc aanzette wilde de ramplank het niet meer doen :(
'Keyboard error or no keyboard present' zegt ie ofzo.
Dus ik 2 andere toetsenborden proberen, maar nog steeds nix.
Ik denk dus dat de keyboardaansluiting dood is. Weet iemand of daar wat aan te doen is?
Ik ben wel redelijk handig met soldeerbout, dus zeg het als ik wat moet vervangen.
Het mobo is volgens mij een OEM Chaintech 5VGM.
Alvast bedankt!

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• elemans
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-08 15:54
Als er zo'n groot din-plugje aan het keyboardsnoer zit, moet je even checken of de pinnetjes een beetje leuk contact maken met de sleufjes in de computer, eventueel met een naald ofzo lui geworden onderdeeltjes weer in oorspronkelijke stand terug buigen.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:44
Ik heb al 2 andere keyboards geprobeerd, maar dat hielp niets.
Het zijn inderdaad van die grote DIN stekkers. Ik ga zo ff multimeter lenen om te kijken of er wel spanning op staat.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh