Toon posts:

1pc die lastig doet in wireless

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

het probleem is dus het volgende:

Opstelling siemens santis 50 wireless router/modem adsl.
Laptop hangt hier aan, nog een andere pc en dan de medion pc. Goed na meer dan een uur knoeien eindelijk alle 3 pc's op internet, netwerk was nog niet beveiligd. Goed, zet ik er een mac filter op en ook wep (wpa niet beschikbaar) en bij hed wep in te stellen knalt de laatste medion pc waarmee ik op de router ingelogd was off line. Nu wil hij met geen stokken meer een deftige verbinding aanmaken ik krijg telkens de melding beperkte of geen verbinding...
Pingen vanaf de computer naar de router lukt ook niet en een vast ip geven lukte wel (dus enkel ip en subnet geven) maar ik kon niets doen dus niet surfen en niet op de router inloggen.
Nu heeft een vriend van mij verteld dat ik misschien met een dns server zou moeten werken maar hoe doe ik dit?
Het rare is dus dat alle computers perfect op het internet konden met een mac filter en de wep key werd ook overal aanvaard dus dat zou het probleem ook niet mogen zijn.
Nu het andere rare ding is dat sinds ik nieuwe firmware op de modem gezet heb hij 2 signalen uitzendt. Het ene signaal is het normale gewoon santis 50 en het andere is een combinatie van cijfers en letters. Nu met het santis signaal krijg ik helemaal niets aan de praat met het andere signaal kreeg ik alles aan de praat.(kheb gechecked het is geen signaal van de buren ofzo dat ik oppik)
Waar zou het probleem kunnen zitten in deze rare situatie en zou een dns server een oplossing kunnen brengen?

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Het probleem ligt volgens mij gewoon bij die pc die moeilijk doet. Maak die verbinding daarop es volledig opnieuw aan. Werkt dat niet, update dan de drivers voor 't wifi-kaartje wat daarin hangt en probeer het nog es.

Haal anders die MAC-beveiliging eraf en probeer het nog es.

Suc6

SysSpec