HD interface/aandrijving overleden - recovery mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 19:25
Bij een vriend van me is de HD overleden ten gevolge van een defecte voeding. Zoals de zaken er nu uitzien lijkt in ieder geval de spindelmotor overleden, maar mogelijk de interface ook.

Noem me naïef, ik heb het gevoel dat de data op de platters gewoon nog OK is. Naar ik begrepen heb is de voeding met een big bang in het hiernamaals geknalt en heeft in zijn laatste strijd het MoBo, de HDD en de grafische kaart meegenomen naar een andere wereld ( CPU nog niet getest ). De rest van de hardware ( niet veel, alleen FDD, CD-ROM en CD-fikker ) lijken de aanslag te hebben de aanslag overleefd. Er is nu een nieuw MoBo geplaats, maar de HD wil niet herkend worden en hij spint ook niet op. Mijn snelle conclusie is dat in ieder geval de aandrijving ( spindelmotor ) dood is, maar waarschijnlijk de interface ook, want de schijf wordt niet herkend in de BIOS.

Hopelijk heeft iemand een ingeving en kan me vertellen waar voor een redelijke prijs eventuele data ge-recoverd kan worden ( liefst regio Arnhem ) en mogelijk een accurate prijsindicatie geven voor een dergelijk probleem ? Elke zinnige suggestie is welkom, toch ook wel als het wat verder weg is .................

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

[google=data recovery]
zelf voorwerk doen weet je wel ?

Maar de prijs al gauw is enkele keren de prijs van een nieuwe harde schijf en snel meer als je haast hebt.

zie .b.v hier:

http://www.datarecoverydirect.co.uk/pricing.aspx?pageid=3
Here at Data Recovery Direct we provide our customers with a cost effective data recovery solution, due to this 86.7% of our cases, data recovery costs do not exceed £299.99 to £379.99+VAT for a hard disk with up to 120GB of size using our standard 3-7 working days service.
Maar laat nog eens horen wat het geworden is.

[ Voor 5% gewijzigd door leuk_he op 05-07-2005 10:55 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Je zou kunnen proberen om het printje van een soortgelijke HD te scoren en deze op jouw defecte drive te monteren.. in 80% van deze gevallen is het de electronica die dood is, niet het motortje... Ik heb een tijdje geleden op deze manier 2 keer de data van een 40 GB drive weten te redden :*)

• CARman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 19:25
Uiteraard had ik al even rondgesnuffeld op datarecovery ;)

http://www.harddisk-recovery.nl/
http://www.data-recovery.nl/

Alleen was het even slikken van de prijzen. Voor een 60 Gig schijf mag je rekenen op prijzen variërend van 1200-4000+ Euro. En het is best wat waard, maar niet zoveel. Ik heb al even zitten puzzelen wat mogelijke andere oplossingen betreft ......... dus nu es kijken of ik een identieke drive ( betreft hier een Maxtor D740X-6L ) op de kop kan tikken, waarvan de platters bv bad blocks hebben. Met wat mazzel moet de data na ombouwen van de platters net even 1 keer te kopiëren zijn, waarna de drive gewoon de bak in kan. Het gaat hier voornamelijk om 'mijn documenten' en diverse mailtjes.

Hopelijk kan ik de eigenaar van de drive nu wel duidelijk maken hoe belangrijk een backup van belangrijke bestanden en mail is. Je houdt met van alles rekening, maar niet met een PSU die nagenoeg de hele PC naar de eeuwige jachtvelden helpt.

Asrock Extreme9, AMD9590, Kraken X61, 32GB

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 19:54

JorisPenders

Designer & Coder

Had je nog garantie op die voeding?
Anders kan je de kosten misschien verhalen op het bedrijf dat die voedings maakt (of het moet natuurlijk je eigen schuld zijn dat ie kapot is)

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign