Toon posts:

[Apache] Extern bereiken lukt niet, intern wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een webserver opzetten, maar krijg de configuratie niet werkend.

Ik heb een zyxel 650R modem die fungeert als router. Als ik deze als modem laat fungeren krijg ik mijn internet niet werkend. Ik heb hierachter een Asus wl500g router staan. Mijn zyxel heeft als ip 192.168.1.254 en forward alle porten naar 192.168.1.33. Mijn wl500g heeft als ip voor de wan interface 192.168.1.33 met als dns en gateway 192.168.1.254. Als lan interface heeft hij ip 192.168.100.1 en dhcp staat aan. Mijn pc heeft als ip 192.168.100.2, welke hij van de dhcp verkrijgt en als gateway 192.168.100.1 en als dns de adressen 192.168.100.2 en 192.168.1.254.

Internet doet het hiermee prima en ook porten kan ik prima forwarden met instellen van de virtual server in de router. Ik heb nu alleen een probleem. De apache server draait en als ik localhost intik krijg ik de testsite. Ik heb een ddns adres namelijk stoondey.homeip.net, wat aan mijn isp ip adres gelinkt zit. Als ik op mijn pc thuis mijn ip adres intik of stoondey.homeip.net dan krijg ik gewoon netjes de site. Maar nu komt het probleem. Als ik bij iemand anders naar mijn site wil surfen dan maakt hij geen verbinding. Wat heb ik hier fout gedaan?

Alvast bedankt voor de hulp.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Dan zit er toch een fout in je port forwarding, hoe heb jij geprobeert die zyxel op bridge in te stellen? via webbased of via een telnet sessie? Via telnet kan je namelijk veel meer instellen, zijn ook een aantal instellingen die niet in de webbased versie voorkomen en die je wel aan moet passen.

• Tweeker
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-10-2023

Tweeker

1 + 1 = 3

Staat in httpd.conf niet toevallig dat hij alleen op 127.0.0.1 moet binden? of heb je daar een hostname staan die alleen naar 127.0.0.1 resolved?

ok... domme vraag... stond er in...

[ Voor 14% gewijzigd door Tweeker op 05-07-2005 10:31 . Reden: domme vraag ]

1 + 1 = 3

• alexcj
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik vermoed ook een portforwarding probleem, maar dan op de WL500
De resolving gaat wel goed.
Maar een traceroute loopt vast op (waarschijnlijk) je modem (niet gepost i.v.m. privacy)
Dat jouw PC wel weet waar ie naartoe moet, komt waarschijnlijk omdat ie zelf ook DNS is (althans volgens jouw verhaaltje) en daardoor het interne IP adres van de server weet.

[edit] Ik zie nergens in je post dat je WL500g aan portforwarding doet.
Daar moet je ook nog instellen dat verkeer van 192.168.1.33 port 80 naar de webserver moet en vice versa.
Succes !

[ Voor 27% gewijzigd door alexcj op 05-07-2005 10:55 ]

Verwijderd

moet je in httpd.conf bij "ServerName" niet het IP-adres dat je PC van de router krijgt zetten ??

ik heb een Zyxel 650H en heb in de firewall poort 80 geopend, in NAT de poort 80 geforward naar de IP (via DHCP op de Zyxel) van de PC waar Apache draait. dat werkt ...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die zyxel als router geconfigureerd staan omdat die destijds zo geleverd werd door tiscali. Heb wel geprobeerd om hem alleen als modem te configureren, maar dit kreeg ik absoluut niet voor elkaar. Als ik in mijn zyxel instel dat hij alle porten moet forwarden naar mijn wireless router, dan moet de zyxel toch geen belemmering meer vormen. Eerst had ik op de zyxel de nat loopback uit staan, maar toen kreeg ik de configuratie van de zyxel als ik naar mijn ddns adres surfde. Nu heb ik op aanraden van dit forum de nat loopback aan gezet en nu krijg ik thuis wel de webserver te maken maar via extern niet. Ik begrijp niet echt hoe ik hier verder mee moet. Wie heeft er adviezen. Ik kan ook wel een print screen maken van mijn configuratie van de router en/of modem. Zeg maar welke jullie nodig hebben.

Alvast bedankt.

Verwijderd

ik heb deze handleiding gevolgd :

http://www.zyxel.nl/p650/p652nat.html
Pagina: 1