Storing LCD TV via VGA en kabeltv tegelijk

Pagina: 1
Acties:

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-02 02:02
Ik heb het volgende probleem:

Ik heb mijn videokaart via VGA aangesloten op mijn LCD TV.
Wanneer ik de coaxkabel van Casema erin heb zitten om tv te kijken geeft dit een flikkerend beeld(Horizontale strepen van circa 5 cm. die van beneden naar boven schuiven of andersom) tijdens het bekijken van het computerbeeld. Als ik de coaxkabel er niet in heb geen probleem.

Nu wil ik natuurlijk niet iedere keer als ik TV wil gaan kijken de coax erin doen en andersom, dus waar kan deze storing aan liggen?

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-02 12:00
Aardlus?

Met andere woorden: jouw TV is niet geaard, jouw PC wel, en de kabel-tv is ook geaard via de mantel.
De PC en de kabelTV zijn echter twee aparte aard-circuits, en dus kan er een stroom gaan lopen tussen die twee, met mogelijke storingen vandien.
Overigens krijg je meestal brom (50Hz, zoals de netfrequentie) in het geluid, en niet in het beeld....dus wellicht toch een ander probleem.

Een aardlus los je op met een mantelstroom filter. Te plaatsen in de kabel/aansluiting. Zoek de site van Conrad er maar eens op na.

Lees ook deze FAQ voor alle info over brom en oplossingen: http://www.z74.net/FAQ-Brom.txt

• wimpie007
Dank je voor die link zal het eens proberen maar vind het wel een omslachtige manier. Lijkt me dat iedereen er dan last van heeft die zijn lcd tv op zijn geaarde pc koppelt. Vaag.
Kan ook een proberen de antenneversterker er tussenuit te halen....
Jullie horen het wel
Meer suggesties zijn meer dan welkom

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Ja aardig wat mensen hebben hier last van. Alleen merk je het niet zo snel bij elke tv.
En er is in nederland ook een kabelprovider die een mantelstroomfilter bij jouw in de meterkast installeert. Nouja installeert, dit filter zit dan in het aop.

ipv een mantelstroomfilter te kopen, kan je ook zelf heel goedkoop een filtertje bouwen.
hier staat een voorbeeld: http://www.epanorama.net/...na_isolator_building.html

[ Voor 42% gewijzigd door job op 06-07-2005 19:24 ]

• wimpie007
Betersss, hij stoort niet meer.

Heb een goeie DVI-D kabel gebruikt ipv een VGA kabel en nu is de storing gelukkig weg.