Onetouch 250GB weigert op FW, op USB2.0 doet-ie het wel...

Pagina: 1
Acties:

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Topicstarter
Oftwele, mijn externe harde schijf, van het type Maxtor Onetouch 250 GB USB2+IEE1394 doet het ineens niet meer onder Firewire, maar wel onder USB2.0.

Op zowel Mac (OSX 10.3.9) als PC (WinXPpro SP 1+2) weigert hij onder firewire te mounten nadat ik hem had ge-unmount onder OSX, maar op de PC doet hij het onder USB 2.0 nog wel. Op mijn Mac heb ik (nog) geen USB2.0, dus heb ik daar (nog) niets aan...

Kan een aansluitingspoging (hotswap) mijn IEE1394-aansluiting/interface op de schijfcontroller gesloopt hebben, terwijl die USB 2.0-interface het nog wel doet? Iemand ooit zoiets meegemaakt?

Ik heb weinig zin om het ding onder garantie te retourneren wegens grote hoeveelheden data en zal in eerste instantie een USB 2.0-kaartje in mijn Mac G4 DA prikken, maar knap klote is het wel.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Verwijderd

Tsja zolang die nog in garantie is zou ik de data toch op een PC (of mac) trachten te zetten en omruilen. Als je een beetje geluk hebt kan de winkel dat misschien doen. Althans als ze 1 op stock hebben of tijdelijk een schijf daarvoor willen gebruiken.