Toon posts:

[Nieuwe PC] Lang mee? + hulp gevraagd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Het is alweer 2 jaar geleden dat ik een pc heb gekocht dus is deze een beetje ten einde met de tegenwoordige eisen van games en programma's. Ik heb een systeem samengesteld dat vooral zal zijn voor First-person shooters, zoals (vooral) Battlefield 2, Joint Operations (Typhoon Rising), Far Cry, etc. Ook heb ik graag goede beeldkwaliteit en (converteer)snelheid omdat ik nogal eens mp3'tjes enzo wil converteren. Ik moet er ook wel een paar jaartjes goed mee vooruit kunnen.

Ik zal mijn systeem ook een beetje gaan overclocken, vooral de videokaart, maar dit zal niet extreem zijn. Stilte maakt me niet veel uit, slaapkamers zijn allemaal ver van de computer af.

Mijn budget is ongeveer 1700-1800 euro
Ik heb dit samengesteld:

Processor:
AMD Athlon 64 3500+ (S939) Boxed €273

Ik heb deze gekozen omdat hoger boven met budget uitkwam als deze i.s.m. de andere onderdelen zou doen :9 . Maar is ook gewoon goed.

Moederbord
Asus A8N-SLI Deluxe €146,90

Ik heb deze gekozen omdat deze alles al onboard heeft, en een van de betere moederborden op het moment is.

Videokaart:
XFX GeForce 7800 GTX 256MB PV-T70F-UDF7 €563,95

Ik heb deze gekozen omdat dit toch echt de beste op het moment is en de mogelijkheid tot SLI heeft, i.s.m. met het moederbord (voor later)

Monitor:
Samsung 913N 19" TFT Silver 8ms €361,90

Goede ervaringen in de Productsurvey, 8ms, niet duur voor een (goede) 19".

Geheugen:
Kingston DIMM 512 MB DDR400 (PC3200) CL3 2x €86,00 (2x43)

Tja weet niet echt waarom... :9

DVD Brander:
NEC DVD-RW ND3540A €50,95

Ik heb nu ook een NEC en deze bevalt me zeer goed. Ik ga dus weer voor een van de nieuwste modellen van NEC.

DVD/CD Speler
NEC 16x48 IDE DVD-ROM €25,90

Gewoon nog een NEC.

Harddisk:
Western Digital Caviar 160GB S-ATA HDD (RE misschien) €83,65

Ik heb slechte ervaringen met Maxtor's, dus ga ik voor de Western Digital. 160Gig is voor mij wel genoeg.

Behuizing
Sweex Miditower CX4 €24,95

Heb ik nog bedenkingen over.

Koeling:
Zalman CNPS7700-Cu €38,95

Ik heb hier goede dingen over gelezen en ik weet dat Zalman goede koelingen levert.

Voeding:
Sweex 400 Watt Big Fan Power Supply €27,60

Niet veel keuze. Als ik er ooit een 2e kaart bij prik of iets anders doe ik er ook een zwaardere voeding in.

Cardreader:
Apacer Card Reader 15 in 1 €14,00

Zal niet veel uit maken.

Desktop:
Logitech Cordless Desktop LX 700 €68,90

Ik weet dat cordless en niet-cordless scheelt bij het gamen, maar sowieso niet veel, en ik gebruik het ook voor veel andere dingen.

Totaal: €1.766,65

Geluidskaart etc. zit er niet bij omdat deze al onboard op het moederbord zit.

Nu de vragen:
1) Kan ik in dit systeem (zonder naar de toekomst te kijken, als ik er iets zwaars bij prik neem ik ook een zwaardere voeding) met deze voeding vooruit (400W) en is het een beetje een betrouwbaar merk?
2) Zal dit systeem met de Zalman CNPS7700-Cu goed op temperatuur blijven?
3) Kan ik hiermee waarschijnlijk lang vooruit met toekomstige games?

4) Verdient het de benaming "Bijna High-End gamesysteem"? :P :9 :+

Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1->Over die voeding kan ik duidelijk zijn, die is voor je samengestelde systeem niet toereikend, Sweex staat niet echt bekent om zijn goede voedingen. :)
Ga liever gelijk door voor Antec, Tagan, Zalman of dergelijke A-merk voedingen als je toch een nieuwe pc samenstelt ;)
2->Die Zalman houdt zo'n beetje alles koel, dus maak je daar maar niet druk over (Zet ook QnQ aan)
3->Het is voor ons een beetje moeilijk te voorspellen wat "de toekomst" is. Maar ik denk dat dit de komende jaren wel toereikend is hoor :)

4->Vooruit :+

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie juli 2005
zoek de verschillen ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pleur die shit van sweex 's ff weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik je PSU niet als sluitpost, A-merk componenten verdienen ook een goede voeding. Cheapass voedingen zijn de bron van een hele hoop gedonder in computerland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:52

St@m

@ Your Service

Misschien zou je nog een Raptor schijf als opstartschijf kunnen overwegen, maar verder lijkt het me een goed systeem (behalve de voeding dan :P )

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik snap niet waarom je stukken van mensen wil uitgeven aan al je onderdelen behalve PSU en kast... Fuck man! Voor een 7800 heb je wel het geld, maar voor een voeding die een tiende kost niet?

Die kast en voeding gaan waarschijnlijk al je andere hardware overleven. En als je voeding het niét overleeft, is er veel kans dat je andere onderdelen er ook het hachje bij inschieten :). Denk dus ff na :)

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T4F.nl_Muad
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-02 21:12
Waarom pak je de boxed versie als je er een extra koeler bijkoopt :?

Als je die 3500+ koopt, zorg er voor dat het een Venice is. Die zijn vrij energiezuinig, daardoor worden ze niet zo warm. Die hoeft dan minder afgevoerd te worden -> stiller systeem. Bovendien klokken ze simpel en goed over.

Verder: mooi systeempje, persoonlijk zou ik een wat mindere videokaart pakken (ik vind het erg veel geld, en met een iets mindere versie speel je over 3 jaar ook nog wel topgames op redelijk goede kwaliteit). Maar goed, da's eigen keuze :Y)

Veel plezier ermee

edit: en zoals de hele meute boven me, pak een goede voeding + kast. Kost je echt niet veel extra!

[ Voor 10% gewijzigd door T4F.nl_Muad op 04-07-2005 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

T4F.nl_Muad schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:54:
Waarom pak je de boxed versie als je er een extra koeler bijkoopt :?
Net of alle boxed processors een cooler hebben :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk ook naar een voeding van bv Zalman ofzo, kost voor een 400watter rond de 70€ ofzo, echt superstabiel en niet onbelangrijk nog stil ook :)
Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:57:
[...]

Net of alle boxed processors een cooler hebben :Y)
Zou niet weten waar de term boxed anders voor staat...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2005 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-09 12:43
met kijk op longhorn is de 7800 de engiste videokaart die versie 1.0 van longhorn video ervan ondersteund

opvolger van directx.

idd je kast en voeding zijn kut met peren.

neem een coolermaster stacker ofsow met een coolermaster realpower 450 watt psu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja qua voeding hadden ze in mijn winkel niet veel keus en in de behuizing ook niet. Ik zal eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:57:
Kijk ook naar een voeding van bv Zalman ofzo, kost voor een 400watter rond de 70€ ofzo, echt superstabiel en niet onbelangrijk nog stil ook :)

[...]

Zou niet weten waar de term boxed anders voor staat...
Boxed is mooi doosje met proc, boekje, heatsink en fan.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2005 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Koeler dus wel gewoon nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 11:17
Boxed proc heeft 3 jaar garantie... kan evt. een goede reden zijn om boxed te pakken ;)

Maareh: als je veel geld gaat uitgeven, dan zou ik dat eerder in je processor doen, dan aan je videokaart. Zou zelf voor een X800XL of 6800GT gaan, i.c.m. een X2 AMD. Na 1 of 2 jaar wil je toch een nieuwe graka, als je de allernieuwste games blijft spelen :?
Dual processing is zeker de toekomst, 64 bit ook: als je het geld hebt, zou ik daar je systeem op inrichten...

Nu ga je spelen op 1280x1024, dus heb je aan bovenstaande kaarten genoeg. Over 2 jaar kun je voor 200-300 EUR een veel betere kaart kopen dan de 7800GTX.

Dat die 7800GTX nu als enige de longhorn grafische modus ondersteund is niet interessant: nergens staat dat MS niet een 1.1 versie in de release zet :?

Owja: en geef gewoon 100 tot 150 EUR uit aan je kast en voeding: tis het 100% waard qua stabiliteit, stilte, cooling en garantie.

Love Hardware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil toch echt de 7800GTX, ik kan altijd later nog een betere proc. kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeepee
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-10 11:17
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 11:34:
Ik wil toch echt de 7800GTX, ik kan altijd later nog een betere proc. kopen.
Het is jouw pc :Y) Wilde alleen ff aangeven dat je op je videokaart van 500+ EUR een stuk meer afschrijft dan een dual core proc :)

Als je maar wel van dat Sweex-spul afstapt :D

Love Hardware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Borromini schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:53:
Ik snap niet waarom je stukken van mensen wil uitgeven aan al je onderdelen behalve PSU en kast... Fuck man! Voor een 7800 heb je wel het geld, maar voor een voeding die een tiende kost niet?

Die kast en voeding gaan waarschijnlijk al je andere hardware overleven. En als je voeding het niét overleeft, is er veel kans dat je andere onderdelen er ook het hachje bij inschieten :). Denk dus ff na :)
Ik snap niet dat mensen wel geld willen uitgeven een een snelle CPU en (erg dure) GPU, om vervolgens te besparen op geheugen...

7800 eruit, 6600GT erin (kan ook sli) en OCZ of G Skill (bijvoorbeeld) nemen.. Als je slim bent neem je minimaal pc4000 memory, zodat je kan overclocken op 1T

iRacing Profiel

Pagina: 1