Beste Tweakers,
Het is alweer 2 jaar geleden dat ik een pc heb gekocht dus is deze een beetje ten einde met de tegenwoordige eisen van games en programma's. Ik heb een systeem samengesteld dat vooral zal zijn voor First-person shooters, zoals (vooral) Battlefield 2, Joint Operations (Typhoon Rising), Far Cry, etc. Ook heb ik graag goede beeldkwaliteit en (converteer)snelheid omdat ik nogal eens mp3'tjes enzo wil converteren. Ik moet er ook wel een paar jaartjes goed mee vooruit kunnen.
Ik zal mijn systeem ook een beetje gaan overclocken, vooral de videokaart, maar dit zal niet extreem zijn. Stilte maakt me niet veel uit, slaapkamers zijn allemaal ver van de computer af.
Mijn budget is ongeveer 1700-1800 euro
Ik heb dit samengesteld:
Processor:
AMD Athlon 64 3500+ (S939) Boxed €273
Ik heb deze gekozen omdat hoger boven met budget uitkwam als deze i.s.m. de andere onderdelen zou doen
. Maar is ook gewoon goed.
Moederbord
Asus A8N-SLI Deluxe €146,90
Ik heb deze gekozen omdat deze alles al onboard heeft, en een van de betere moederborden op het moment is.
Videokaart:
XFX GeForce 7800 GTX 256MB PV-T70F-UDF7 €563,95
Ik heb deze gekozen omdat dit toch echt de beste op het moment is en de mogelijkheid tot SLI heeft, i.s.m. met het moederbord (voor later)
Monitor:
Samsung 913N 19" TFT Silver 8ms €361,90
Goede ervaringen in de Productsurvey, 8ms, niet duur voor een (goede) 19".
Geheugen:
Kingston DIMM 512 MB DDR400 (PC3200) CL3 2x €86,00 (2x43)
Tja weet niet echt waarom...
DVD Brander:
NEC DVD-RW ND3540A €50,95
Ik heb nu ook een NEC en deze bevalt me zeer goed. Ik ga dus weer voor een van de nieuwste modellen van NEC.
DVD/CD Speler
NEC 16x48 IDE DVD-ROM €25,90
Gewoon nog een NEC.
Harddisk:
Western Digital Caviar 160GB S-ATA HDD (RE misschien) €83,65
Ik heb slechte ervaringen met Maxtor's, dus ga ik voor de Western Digital. 160Gig is voor mij wel genoeg.
Behuizing
Sweex Miditower CX4 €24,95
Heb ik nog bedenkingen over.
Koeling:
Zalman CNPS7700-Cu €38,95
Ik heb hier goede dingen over gelezen en ik weet dat Zalman goede koelingen levert.
Voeding:
Sweex 400 Watt Big Fan Power Supply €27,60
Niet veel keuze. Als ik er ooit een 2e kaart bij prik of iets anders doe ik er ook een zwaardere voeding in.
Cardreader:
Apacer Card Reader 15 in 1 €14,00
Zal niet veel uit maken.
Desktop:
Logitech Cordless Desktop LX 700 €68,90
Ik weet dat cordless en niet-cordless scheelt bij het gamen, maar sowieso niet veel, en ik gebruik het ook voor veel andere dingen.
Totaal: €1.766,65
Geluidskaart etc. zit er niet bij omdat deze al onboard op het moederbord zit.
Nu de vragen:
1) Kan ik in dit systeem (zonder naar de toekomst te kijken, als ik er iets zwaars bij prik neem ik ook een zwaardere voeding) met deze voeding vooruit (400W) en is het een beetje een betrouwbaar merk?
2) Zal dit systeem met de Zalman CNPS7700-Cu goed op temperatuur blijven?
3) Kan ik hiermee waarschijnlijk lang vooruit met toekomstige games?
4) Verdient het de benaming "Bijna High-End gamesysteem"?
Bedankt alvast.
Het is alweer 2 jaar geleden dat ik een pc heb gekocht dus is deze een beetje ten einde met de tegenwoordige eisen van games en programma's. Ik heb een systeem samengesteld dat vooral zal zijn voor First-person shooters, zoals (vooral) Battlefield 2, Joint Operations (Typhoon Rising), Far Cry, etc. Ook heb ik graag goede beeldkwaliteit en (converteer)snelheid omdat ik nogal eens mp3'tjes enzo wil converteren. Ik moet er ook wel een paar jaartjes goed mee vooruit kunnen.
Ik zal mijn systeem ook een beetje gaan overclocken, vooral de videokaart, maar dit zal niet extreem zijn. Stilte maakt me niet veel uit, slaapkamers zijn allemaal ver van de computer af.
Mijn budget is ongeveer 1700-1800 euro
Ik heb dit samengesteld:
Processor:
AMD Athlon 64 3500+ (S939) Boxed €273
Ik heb deze gekozen omdat hoger boven met budget uitkwam als deze i.s.m. de andere onderdelen zou doen
Moederbord
Asus A8N-SLI Deluxe €146,90
Ik heb deze gekozen omdat deze alles al onboard heeft, en een van de betere moederborden op het moment is.
Videokaart:
XFX GeForce 7800 GTX 256MB PV-T70F-UDF7 €563,95
Ik heb deze gekozen omdat dit toch echt de beste op het moment is en de mogelijkheid tot SLI heeft, i.s.m. met het moederbord (voor later)
Monitor:
Samsung 913N 19" TFT Silver 8ms €361,90
Goede ervaringen in de Productsurvey, 8ms, niet duur voor een (goede) 19".
Geheugen:
Kingston DIMM 512 MB DDR400 (PC3200) CL3 2x €86,00 (2x43)
Tja weet niet echt waarom...
DVD Brander:
NEC DVD-RW ND3540A €50,95
Ik heb nu ook een NEC en deze bevalt me zeer goed. Ik ga dus weer voor een van de nieuwste modellen van NEC.
DVD/CD Speler
NEC 16x48 IDE DVD-ROM €25,90
Gewoon nog een NEC.
Harddisk:
Western Digital Caviar 160GB S-ATA HDD (RE misschien) €83,65
Ik heb slechte ervaringen met Maxtor's, dus ga ik voor de Western Digital. 160Gig is voor mij wel genoeg.
Behuizing
Sweex Miditower CX4 €24,95
Heb ik nog bedenkingen over.
Koeling:
Zalman CNPS7700-Cu €38,95
Ik heb hier goede dingen over gelezen en ik weet dat Zalman goede koelingen levert.
Voeding:
Sweex 400 Watt Big Fan Power Supply €27,60
Niet veel keuze. Als ik er ooit een 2e kaart bij prik of iets anders doe ik er ook een zwaardere voeding in.
Cardreader:
Apacer Card Reader 15 in 1 €14,00
Zal niet veel uit maken.
Desktop:
Logitech Cordless Desktop LX 700 €68,90
Ik weet dat cordless en niet-cordless scheelt bij het gamen, maar sowieso niet veel, en ik gebruik het ook voor veel andere dingen.
Totaal: €1.766,65
Geluidskaart etc. zit er niet bij omdat deze al onboard op het moederbord zit.
Nu de vragen:
1) Kan ik in dit systeem (zonder naar de toekomst te kijken, als ik er iets zwaars bij prik neem ik ook een zwaardere voeding) met deze voeding vooruit (400W) en is het een beetje een betrouwbaar merk?
2) Zal dit systeem met de Zalman CNPS7700-Cu goed op temperatuur blijven?
3) Kan ik hiermee waarschijnlijk lang vooruit met toekomstige games?
4) Verdient het de benaming "Bijna High-End gamesysteem"?
Bedankt alvast.