Ik wou een migratie doen van mijn root en home partitie naar andere partities, meer op het begin van de schijf, om de snelheid van mijn systeem te bevorderen.
Ik had eerst mijn root op /dev/hdb8, nu heb ik alles gekopieerd met cp -R vanuit die root (misschien is dat de fout wel maar ik snap niet waarom) naar /dev/hdb1, behalve de /proc /sys en /dev directories.
zelde truuc met de /home dir, van /dev/hdb9 naar /dev/hdb6.
Alleen de root was toen mounted, zodat alleen de root gekopieerd werd naar /dev/hda1.
Ik kan inloggen als gebruiker, vanalles opstarten, maar X11 opstarten ho maar. ik kreeg deze fout:
---------------------------
Fatal server error:
Cannot move old log file ("/var/log/Xorg.0.log" to "/var/log/Xorg.0.log.old"
Please consult the The X.Org Foundation support
at http://wiki.X.Org
for help.
Xlib: connection to ":0.0" refused by server
Ik heb geprobeerd schrijfrechten te geven op die directory dmv chmod u+rw /var/log, maar dat zal ook wel niet de bedoeling zijn, dat werkte trouwens ook niet.
Weet iemand wat de oplossing hiervoor is ?
Ik had eerst mijn root op /dev/hdb8, nu heb ik alles gekopieerd met cp -R vanuit die root (misschien is dat de fout wel maar ik snap niet waarom) naar /dev/hdb1, behalve de /proc /sys en /dev directories.
zelde truuc met de /home dir, van /dev/hdb9 naar /dev/hdb6.
Alleen de root was toen mounted, zodat alleen de root gekopieerd werd naar /dev/hda1.
Ik kan inloggen als gebruiker, vanalles opstarten, maar X11 opstarten ho maar. ik kreeg deze fout:
Fatal server error:
Cannot move old log file ("/var/log/Xorg.0.log" to "/var/log/Xorg.0.log.old"
Please consult the The X.Org Foundation support
at http://wiki.X.Org
for help.
Xlib: connection to ":0.0" refused by server
Ik heb geprobeerd schrijfrechten te geven op die directory dmv chmod u+rw /var/log, maar dat zal ook wel niet de bedoeling zijn, dat werkte trouwens ook niet.
Weet iemand wat de oplossing hiervoor is ?