Toon posts:

A8V Deluxe al 2 keer kapot (marvell GB lan)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik heb hier het volgende systeem staan:

AMD 939 Socket 3000+
Moederbord Asus A8V Deluxe > zit dus een marvell 10/100/1000mbit op!
Asus ati 9550 vga kaartje
1 bank geheugen van 512 DDR Kingston
Verder nog een NEC DVD Fikker en DVD speler

Eerste probleem!
Netwerk Kabels waren volgens windows niet aangesloten, kabels aangedrukt>hielp niet, vervolgens windows opnieuw erop> hielp ook niet, pci netwerk kaart erin gezet! Geeft ook dezelfde fout! Op een gegevens moment kreeg ik een uitroepteken.

Al met al moederbord omgeruild en deze erin gezet. Alles werkte direct weer probleemloos!
We zijn nu 2 maanden verder en heb NU weer HETZELFDE probleem met HETZELFDE TYPE moederbord :(
Heb dus weer alles geprobeerd, ander netwerk kaartje erin, werkt ook niet! Lijkt wel of een deel van het moederbord kapot is. Heb deze x ook nog het bios gereset. Op een gegeven moment geeft de verbinding een uitroep teken. Heb pc al op andere routers gehad, ben al bij mijn buurman geweest! Niets helpt!

Wie oh Wie???? Kan me helpen uit deze HEL!!!!?!!?

Ik ben bang dat als ik een nieuw moederbord erin doe hetzelfde gebeurt? Kan het aan de voeding liggen? Kan ik nog meer testen???

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 22:28

DataGhost

iPL dev

heb je ook wel andere kabels geprobeerd :Z

Verwijderd

Topicstarter
DataGhost schreef op maandag 04 juli 2005 @ 23:35:
heb je ook wel andere kabels geprobeerd :Z
ja, de pc is van de buurman en heb daar zijn kabels laten liggen. Het mijn eigen pc eraf gegooid maar ook met die kabels geeft ie hetzelfde probleem??

Maar kan een modem/router of utp kabel een onboard netwerkkaart kapot maken en evt. meer. (overige netwerkkaarten werken immers ook niet meer)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Ach man zijn heus niet kapot, of mobo ook niet. Installeer eens andere/nieuwere drivers. En ga alle opties bij langs. Zet em bijvoorbeeld eens op 10mbit of 100.

Verwijderd

Topicstarter
ToFast schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:06:
Ach man zijn heus niet kapot, of mobo ook niet. Installeer eens andere/nieuwere drivers. En ga alle opties bij langs. Zet em bijvoorbeeld eens op 10mbit of 100.
owkej, duidelijk maar hoe kan het dan dat hij het eerst wel 3 maand goed doet en daarna ineens niet meer?????

Verwijderd

Cross of Straight ?

Verwijderd

1 van deze dingen moet het wel zijn:

Externe factoren:
Kabel kapot/breuk in de kabel --> met een andere kabel testen
Router(poort) kapot --> router maakt geen contact met PC

Interne factoren:
Als er een uitroepteken bij het icoontje van netwerkverbinding staat, dus bij die 2 pctjes betekent het dat de IP Settings fout zijn. Of je hebt geen router maar een switch/hub, of je router werkt niet meer, heb ik ook pas gehad en toen kreeg ik ook zon uitroepteken. Want als de router uit zou staan zou er een kruisje ipv een uitroepteken zijn. Dus kijk of de router het doet, en of je netwerkinstellingen wel goed zijn. Zet alles bv op automatisch, of stel alles handmatig in (het omgekeerde iig van wat je nu gedaan hebt!!!)

Succes!!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:34:
1 van deze dingen moet het wel zijn:

Externe factoren:
Kabel kapot/breuk in de kabel --> met een andere kabel testen
Router(poort) kapot --> router maakt geen contact met PC

Interne factoren:
Als er een uitroepteken bij het icoontje van netwerkverbinding staat, dus bij die 2 pctjes betekent het dat de IP Settings fout zijn. Of je hebt geen router maar een switch/hub, of je router werkt niet meer, heb ik ook pas gehad en toen kreeg ik ook zon uitroepteken. Want als de router uit zou staan zou er een kruisje ipv een uitroepteken zijn. Dus kijk of de router het doet, en of je netwerkinstellingen wel goed zijn. Zet alles bv op automatisch, of stel alles handmatig in (het omgekeerde iig van wat je nu gedaan hebt!!!)

Succes!!!
maar waarom doet iets het eerst wel....en daarna niet meer........ik heb de pc van mijn buurman nu thuis helemaal geformateerd en bij mij doet hij het ook niet.....andere router, ander netwerk.
Vorige x ook een nieuw moederbord en alle problemen waren uit de wereld....??!?? Ligd het dus niet aan de router lijkt me dan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 00:37:
[...]

maar waarom doet iets het eerst wel....en daarna niet meer........ik heb de pc van mijn buurman nu thuis helemaal geformateerd en bij mij doet hij het ook niet.....andere router, ander netwerk.
Vorige x ook een nieuw moederbord en alle problemen waren uit de wereld....??!?? Ligd het dus niet aan de router lijkt me dan?
Dan zou ik eens gaan kijken naar je instellingen
doe je als volgt (voor als je dat niet weet):
1. gaat naar netwerkverbindingen
2. druk rechtermuisknop op je netwerkverbinding
3. druk op TCP/IP met rechtermuisknop en dan eigenschappen
4. kijk of het op automatisch staat of op handmatig
5. is het handmatig? zet dan op automatisch, en is het andersom, dan doe je het ook andersom
6. als het goed is moet je nu wel verbinding hebben.

maar waarom doet iets het eerst wel??? --> omdat apparaten na verloop van tijd kapot kunnen gaan

• Ecto2002
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 14:13
Ongeveer net hetzelfde gezien met hetzelfde moderbord.

Als je IPconfig in de command prompt intikt, krijg je dan een netwerkadres in de vorm van 169.x.x.x (default address), of staat er gewoon 0.0.0.0 ?

Indien het eerste, moet je proberen dit te releasen (probeer met kabels geconnecteerd en zonder). Soms zegt hij dat hij het niet kan, maar op een gegeven moment lukte het bij een vriend van me.

Vanaf hij op 0.0.0.0 stond, had hij helemaal geen problemen meer om te connecteren.

Verwijderd

Topicstarter
Ecto2002 schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 09:57:
Ongeveer net hetzelfde gezien met hetzelfde moderbord.

Als je IPconfig in de command prompt intikt, krijg je dan een netwerkadres in de vorm van 169.x.x.x (default address), of staat er gewoon 0.0.0.0 ?

Indien het eerste, moet je proberen dit te releasen (probeer met kabels geconnecteerd en zonder). Soms zegt hij dat hij het niet kan, maar op een gegeven moment lukte het bij een vriend van me.

Vanaf hij op 0.0.0.0 stond, had hij helemaal geen problemen meer om te connecteren.
bedankt voor de tip, maar dit is toch super onbetrouwbaar??!!?? Een moederbord moet gewoon werken, nu doet ie het weer prima maar de kans is groot dat het binnenkort dus weer bingo is. Mijn buurman doet ik dit onbetrouwebare ding niet meer aan. Koop wel een andere mobo voor hem en stuur deze wel terug denk ik dan.....
Pagina: 1