[XP]Ghost image S-ATA naar RAID S-ATA terugzetten

Pagina: 1
Acties:

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:28
[XP]Ghost image S-ATA naar RAID S-ATA terugzetten

Twee identieke pc's, met een ASUS P5GD1 PRO bordje!

beide met twee S-ATA 160GB Schijven,

deze moeten in RAID1 gezet worden (mirroring)

het probleem is nu dat de bestaande installatie windows XP nu gewoon op 1 van de 2 S-ATA schijven staat, deze moet dus bewaard blijven:

mijn plan was om de
- 160GB te imagen naar een andere losse schijf,
- dan de raid array aan te maken
- image terugzetten naar de raid array

maar de grote HAM vraag is natuurlijk, gaat de windows dan doorstarten???

ik kan me nl voorstellen dat hij niet maar kan doorbooten omdat de windows installatie is gebaseerd op de gewone s-ata controller en dit opeens is gewijzigd in de s-ata RAID controller.

Iemand hier een idee over?
of een andere oplossing voor het probleem

• Rubke
Ben namelijk bang voor een BSOD met de melding UNMOUNTABLE BOOT DEVICE

nou heb ik ergens gelezen dat je ook in een bestaande XP installatie handmatig storage drivers kunt toevoegen klopt dit?

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-03 23:01
Installeer even de raid drivers voor jouw kaartje, draai een sysprep en kopieer het image over. Dan geef ik je de grootste kans op succes.

http://www.microsoft.com/...DA3080E0F6&displaylang=en

[ Voor 29% gewijzigd door Pakjebakmeel op 05-07-2005 08:20 ]

• Rubke
Pakjebakmeel schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 08:14:
Installeer even de raid drivers voor jouw kaartje, draai een sysprep en kopieer het image over. Dan geef ik je de grootste kans op succes.

http://www.microsoft.com/...DA3080E0F6&displaylang=en
dus eerts drivers installen, dan sysprep draaien en dan terugzetten heb ik dan alles weer zoals het was, dus net zoals een ghost??

heb nl nog nooit met sysprep gewerlt!

• Pakjebakmeel
Syprep kan de installatie weer "sealen". Alle hardware dependancies worden verwijderd. Installeer dus de driver, draai sysprep en laat het "shut downen" na de syprep. NIET MEER OPSTARTEN. Dan gaat ie namelijk je windows weer uitrollen.

Transfer op dit punt de image naar de andere schijf en laat hem DAAR uitrollen.

zou moeten werken imo ;)

• Rubke
Hey bedankt voor de tip,

maar een probleem het is geen losse controller die erin plaats maar ik zet hem in de bios gewoon om van normaal S-ata naar RAID s-ata, dus het is eigenlijk niet mogelijk om vooraf de raid driver te installeren, is het mogelijk om deze tijdens de "mini" setup van sysprep alsnog te laten detecteren en installeren, zodat ie toch ervan boot?

• Pakjebakmeel
Ik weet alleen de theorie, echter als je zorgt dat je windows image de driver aan boord heeft; zou ie bij de mini-setup(uitrol) de schijven moeten kunnen vinden.

Ik zou zeggen, doe een gooi... Je kunt altijd je image terug zetten op 1 schijf.
Pagina: 1