Ik heb nu eindelijk m'n pc lopen alleen nu heeft m'n dvd speler sinds gister wat problem :\ . Het 'laad' ledje blijft branden en als ik hem aansluit blijft hij 'hangen' bij het boot menu(waar hij alle ide drives detect). Ik dacht; dvd speler , kan gebeuren en ik heb sinds vanmiddag weer een nieuwe. Het vage is alleen.. hij heeft PRECIES hetzelfde ! Alleen, bij m'n andere deed hij eerst wel en later niet en bij de nieuwe doet hij het direct niet :\ Ik heb verschillende kabels geprobeerd en ik hem in een ander pc gehad en daar deed hij het ook niet. Kan iemand mij helpen ?
Dat geintje heb ik wel es gehad als ik een noobish buitje de IDE verkeerd om aangesloten heb. Maar ik neem aan dat je daar wel eerst zelf naar gekeken hebt. Ik reken er om een of andere reden altijd op dat er zo'n "beveiligingsblokje" op zit.
Verwijderd
Heb je de DVD op dezelfde molex gestoken als de DVD die kapot is gegaan? Ik heb ooit zo een PC gezien waarbij 1 molex om een of andere reden andere spanningen gaf. Hierdoor was de DVD kapot. Als ik die aansloot op een andere PC dee die ook niets meer. Een goed werkende DVD erin gestoken en die was dan ook ineens defect.
Ik geef toe dat de kans klein is dat het aan je voeding of molexkabels ligt, maar bij PC's zit het altijd in een klein hoekje.
Ik geef toe dat de kans klein is dat het aan je voeding of molexkabels ligt, maar bij PC's zit het altijd in een klein hoekje.