Toon posts:

RAID 0 - specifieke vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, heb de FAQ en topics afgezocht maar nog geen antwoord op mijn vraag gevonden:

ik wil met RAID gaan spelen (RAID 0 - softwarematig onder XP). Ik heb een Maxtor 120 GB hardeschijf met 8mb cache 7200 rpm. Wat kan ik hier het beste bij hangen; een sprecies dezelfde schijf van 120 GB of een zelfde schijf van 160 GB? (allen ATA 133, Maxtor, 7200 rpm en 8 mb cache)

Levert de volgende opstellingen op

Situatie 1: (2x 120GB)
c:\ 20GB (windows)
d:\ 20 GB
e:\ (en f:\) 200GB (raid 0)

Situatie 2: (1x 160 + 1x 120 GB)
c:\ 40GB (windows)
d:\ (en e:\) 240GB (raid 0)

Welke situatie is het beste/snelste en/of zijn ze gelijk in snelheid?

tnx
shredder

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » RAID FAQ » Verschillende schijven in RAID mogelijk?
Ja, dat kan :) Alleen moet je rekening houden met het feit dat de grootte en de snelheid van de kleinste resp langzaamste schijf bepalend is voor de totale grootte en snelheid. Stel, je hebt een 20GB 5400rpm en een 40GB 7200rpm schijf en je wilt deze in RAID0 laten draaien. Er wordt dan slechts 20GB van de 40GB schijf benut en de totale snelheid is ongeveer tweemaal de snelheid van de 5400rpm schijf.

SoftwareRAID: mocht je in het geval van verschillende schijfgroottes de beschikbare schijfruimte 100% te willen benutten, dan ben je beter af met OS-based software RAID onder Win2K/XP. Zie ook Hardware of Software? :)
Wat is hier niet duidelijk aan :? :)

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 23:29
laat maar.. staat er toch.. :X

[ Voor 20% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 05-07-2005 00:05 . Reden: ik had iets heeeeeel stoms getypt ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me