[winxp] secondary disk zonder driveletters...

Pagina: 1
Acties:

• klokop
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 19:56

klokop

swiekie swoeng

Topicstarter
Gisteren win2k vervangen door winxp, door de part. waar win2k volledig te wissen, en er winxp op te zetten. Werkt allemaal prima, behalve dat ik 1 partitie van de primaire, en alle partities van m'n secundaire HD niet te zien krijg in de verkenner.

hda (40 gig Maxtor)
1 prim. - ntfs voorheen win2k, nu winxp
2 prim. - linux
3 (ext): 5, 6, 7, 8 ext. - fat32
4 prim - ntfs (voorheen Linux)
Alle partities zijn zichtbaar in verkenner, behalve 4, wat nu een ntfs part. is, maar voorheen een Linux (ext2/3 of Reiserfs) .

hdb (160 gig Western Digital)
4 partities NTFS, voorheen prima zichtbaar in de win2k verkenner, nu niet meer in de winxp verkenner (deze zijn nooit iets anders dan ntfs geweest).
1 reiserfs partitie.
Ik gok (weet het niet zeker) dat in de mbr van hdb een Lilo mbr staat.

In het Computer Management console staan wel 2 schijven vermeld, allebei 'basic', en 'online'. Zie afbeelding.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/WCXK4IJAS13U/128/p.jpeg

Ik kan geen letter aan die 'verborgen' schijven toekennen, 't menu is 'greyed out'.... kan alleen kiezen voor 'detete partition', wat ik niet ga doen, en 'help' wat je niet krijgt als je d'r op klikt...

[oplossing:]
Pfff, geavanceerd systeem dat XP... not.
Moet ik dus met een Linux Live CD / Rescue disk (Ubuntu in dit geval) de partitie tabel gaan aanpassen:die 'healthy unkown partition' NTFS partities waren van het 'Hidden NTFS' (type 17) , en dat moet natuurlijk NTFS (type 07) zijn...

[rant]Kan WinXP dat zelf niet? Had ik zeker Partition Magic moeten aanschaffen?[/rant]

Enfin, wellicht dat iemand zo nog iets aan deze verder nutteloze post heeft...

[ Voor 24% gewijzigd door klokop op 04-07-2005 23:20 ]

"Passing silhouettes of strange illuminated mannequins"